Vanmiddag nog toen ik een super cute lammetje zag springen
Ik zat op een katholieke basisschool maar volgens mij vertoonden alleen de gelovigen dat broodhaantjesgedrag. Ik heb zelf zo’n stok nooit mogen optuigen.
Grappig, ik zat ook op een katholieke school maar ken het daar helemaal niet van. Alleen van mijn protestantse oma
Bedenk me nu dat er ook een liedje bijhoorde Palm Palm Pasen maar hoe het verder gaat weet ik niet meer
Ei koerei?
Over enen zondag dan krijgen wij een ei
Een ei is geen ei, twee ei is een half ei, drie ei is een paasei
Wij deden dat ook niet via school maar via de kerk. En dan alleen de communiekantjes groep.
Je kreeg dan ook een adres mee om hem naartoe te brengen.
Nu mag ieder kind meedoen en hebben we het een paar keer thuis gemaakt. En mogen we zelf weten aan wie je de stok wilt geven.
Ik vond de basisschool soms zo vaag als ongelovig kind. Mijn klas bestond veelal uit islamitische kinderen of kinderen die gedoopt waren en daar werd rekening mee gehouden. Ik had vroeger echt vaak zoiets van ‘?’ omdat ik toen vrijwel niks wist van die geloven. Terwijl ik later op de uni aan gereformeerde studiegenoten weer bepaalde katholieke gebruiken kon uitleggen, alleen omdat ik mij erin verdiept had toen ik ging studeren.
Ik zat op een openbare katholieke school en had moslims Hindoestanen en ongelovigen in de klas.
Met godsdienst bespraken we dus alle geloven.
Ik vond het een mooie combi.
Mijn dochter zit nu op een openbare basisschool en heeft haar communie gedaan. De kerk vraagt dan aan de klas om de kerk te versieren dus mijn dochter had eerst een spreekbeurt gehouden alvorens alle kinderen aan het knutselen gingen
Ik vind het mooi dat, zoals bij jou, je van andere geloven dingen mee krijgt.
Knoflook allday everyday
Heb jij wel eens zelf sushi gemaakt en was dat een succes?
- Ja en het was goed gelukt
- Ja en het was wel oké, maar niet mega lekker
- Ja en het was een mislukking
- Nee, nooit geprobeerd
- Anders
0 stemmers
Hoeveel (door jou) ongelezen boeken staan er in je boekenkast?
- Ik heb überhaupt geen boeken
- 0
- 1-5
- 6-10
- 11-20
- 21-30
- 31 - 40
- 41 - 50
- Meer dan 50
0 stemmers
Ik vond het heel lekker maar het was me een partij lelijk
Ik deel mijn boekenkast. Er staan een aantal boeken in die ik nog niet gelezen heb, maar wel wil lezen. Maar de meeste boeken die ik zelf nog niet gelezen heb zijn ook niet van mij en hoef ik ook niet perse te lezen.
Er staan vooral bakboeken erin.
Ik vind sushi wel te veel werk om regelmatig te doen, onigiri maak ik vaker (maar eerder als snack/lunch dan avondeten), of sushi bowls
Ergens in de 20, maar de meeste daarvan zijn van mijn vriend. Denk dat ik er zelf een stuk of 5 heb die ik nog niet heb gelezen
In mijn digitale boekenkast staan er zo’n 5 die ik nog moet lezen. Maar ik ging in de poll uit van een fysieke boekenkast. Ik wil geen boeken in huis omdat ik dat troep vind en de ruimte in huis wel beter kan gebruiken. Je leest (ik tenminste) zoiets 1 keer en dan gebruik je het nooit meer. En dan staat het daar maar wat te staan.
Ja sorry. Ik weet dat ik een barbaar ben.
Toen ik studeerde was er een chinees meisje dat graag met een groepje sushi wilde maken, want dat deed ze thuis ook vaak zei ze. Zij zou inkopen doen.
Maar toen ze kwam had ze alleen rijst, mayonaise, gekookte ham en plastic folie bij zich? Was geen succes haha, het lukte natuurlijk totaal niet om daar iets van te maken dat op sushi leek (maar ze probeerde wel om er een soort rol van te maken in die vershoudfolie, was niet erg smakelijk). Alles is uiteindelijk ongegeten weggegooid.
Ik zei toen dat ik nog nooit sushi met ham had gezien, en zelf meestal met komkommer en avocado at. Dat vond ze bizarre ingredienten voor sushi haha.
Ik heb geen boekenkast en maar 2 papieren boeken.