Stel je persoonlijke vraag #35

Ik vind sushi wel te veel werk om regelmatig te doen, onigiri maak ik vaker (maar eerder als snack/lunch dan avondeten), of sushi bowls

6 likes

Ergens in de 20, maar de meeste daarvan zijn van mijn vriend. Denk dat ik er zelf een stuk of 5 heb die ik nog niet heb gelezen

In mijn digitale boekenkast staan er zo’n 5 die ik nog moet lezen. Maar ik ging in de poll uit van een fysieke boekenkast. Ik wil geen boeken in huis omdat ik dat troep vind en de ruimte in huis wel beter kan gebruiken. Je leest (ik tenminste) zoiets 1 keer en dan gebruik je het nooit meer. En dan staat het daar maar wat te staan.

7 likes

:cry:

27 likes

Ja sorry. Ik weet dat ik een barbaar ben.

1 like

Toen ik studeerde was er een chinees meisje dat graag met een groepje sushi wilde maken, want dat deed ze thuis ook vaak zei ze. Zij zou inkopen doen.
Maar toen ze kwam had ze alleen rijst, mayonaise, gekookte ham en plastic folie bij zich? Was geen succes haha, het lukte natuurlijk totaal niet om daar iets van te maken dat op sushi leek (maar ze probeerde wel om er een soort rol van te maken in die vershoudfolie, was niet erg smakelijk). Alles is uiteindelijk ongegeten weggegooid.

Ik zei toen dat ik nog nooit sushi met ham had gezien, en zelf meestal met komkommer en avocado at. Dat vond ze bizarre ingredienten voor sushi haha.

5 likes

Ik heb geen boekenkast en maar 2 papieren boeken.

1 like

Heb jij een vast moment waarop je je huis schoonmaakt?

• Ja
  • Met vlagen
  • Nee het is vooral totaal random
  • Ik maak mijn huis niet zelf schoon

0 stemmers

1 like

Volgens mij heeft 75% van de Nederlandse bevolking tegenwoordig een “grote stalen vakkenkast” met als “accessoires” een verzameling beeldjes, plantenpotjes en hoogstens 5 decoratieve boeken. :stuck_out_tongue: Maar smaken verschillen gewoon! Ik vind een grote volle boekenkast gewoon het fijnst.

9 likes

Ik vind een boekenkast juist het leukste deel van de inrichting! Het geeft kleur aan je kamer en het zegt wat over degene die er woont. Een huis zonder boekenkast vind ik echt kaal juist

33 likes

Ook dat vind ik troep. Ik wil geen frutsels in huis. :joy:

Al vind ik een mega volle boekenkast bij anderen dan wel weer heel erg mooi. Het staat wel heel gezellig.

7 likes

Over boekenkasten gesproken, is het tegenwoordig een trend om boeken met de rug naar achteren neer te zetten?? “Omdat het zo rustiger oogt”

WĂĄt is dat nou weer :joy:

Tell me dat je nooit een fysiek boek pakt without telling me dat je nooit een fysiek boek pakt.

30 likes

Ja en het staat echt dom. Wordt trouwens vooral veel gedaan met sprayed/stencilled edges, daar snap ik het nog enigszins bij (maar doe ik zelf niet).

2 likes

Lees jij boeken meer dan één keer?

• Nee, ik lees boeken altijd maar één keer
  • Ik herlees zo nu en dan een boek
  • Ik herlees regelmatig boeken
  • Geen hele boeken, maar ik herlees soms wel passages die ik mooi vind
  • Ik herlees boeken die ik Ă©cht heel goed vind
  • Ik herlees boeken waar ik warme herinneringen aan heb
  • Ik herlees ook boeken die ik niet per se fantastisch vond
  • Ik herlees non-fictie boeken om ze beter te begrijpen/meer informatie tot me te nemen
  • Ik lees boeken maximaal twee keer
  • Ik herlees sommige boeken vaker dan eens

0 stemmers

2 likes

Als ik moet wachten op een vervolgdeel, lees ik vaak vlak voor release voorgaande boeken. Mijn geheugen is een zeef en soms ben ik de helft al weer vergeten.

Altijd jammer als er geen uitgebreide recap online staat en ik eigenlijk geen zin heb om iets te herlezen.

6 likes

Ik herlees ook boeken die ik jaren geleden heb gelezen en die ik gewoon volledig glad vergeten ben, dus of ik ze dan goed vond of niet weet ik niet eens meer. Het voelt alsof ik een nieuw boek lees. En soms weet ik ook gewoon niet meer of ik iets nu wel of niet al heb gelezen.

9 likes

Wat doe je liever?

• Nieuw boek lezen
  • Boek herlezen
  • Lezen?! :confused:

0 stemmers

En jaaaa het hangt af van allerlei omstandigheden, dat is meestal zo. Kies toch maar.

Ik lees graag nieuwe boeken maar als ik moet kiezen tussen alleen nog maar nieuwe boeken of alleen maar herlezen, kies ik toch voor herlezen. Het idee dat ik sommige boeken nooit meer zou kunnen herlezen is vreselijk.

5 likes

Omg :smiling_face_with_tear::smiling_face_with_tear::smiling_face_with_tear::smiling_face_with_tear:

4 likes

Afschuwelijk, ik zou nooit met zo iemand kunnen samenwonen

26 likes

Echt dit, iellll blijf van m’n boeken af!

6 likes