Stel je persoonlijke vraag #35

Ben een keer buiten gesloten door m’n kat, toen heb ik m’n arm door het kattenluikje gestoken om de deur weer van de knip af te halen :thumbsup:

5 likes

Echt toevallig vorige week een sleutel aan de buren gegeven omdat we op vakantie gingen.

Een ruitje intikken heeft namelijk niet zoveel zin, omdat aan de binnenkant geen draaiknop zit. Je hebt alsnog een sleutel nodig. Tenzij je echt een groot raam wil laten sneuvelen, no thank you.

1 like

Ik vind vriend/vriendin nog wel ok maar als ik girlfriend/boyfriend moet zeggen heb ik wel het gevoel dat ik 12 ben.

5 likes

In het engels vind ik het nog erger, boyfriend and girlfriend :neutral_face: maar oh @Chuckie ja vreselijk. Maar wife ook lol

60+ Amsterdammers mogen dat altijd zeggen!!

5 likes

Me verkering, me vrijer :two_hearts:

3 likes

dit is 80% van de reden waarom ik na 10 jaar mn man (ha ha!!!) zelf maar ten huwelijk heb gevraagd, ik kon het niet meer aan om mn vriend te zeggen

maar inderdaad, eigenlijk is Man nog erger

3 likes

Mijn ouders zijn 26 jaar samen, niet getrouwd en zeggen nog steeds vriend/vriendin :sweat_smile:
Het verschrikkelijkste vind ik persoonlijk het woord ‘hubby’ :face_vomiting:

4 likes

Mijn ouders zijn niet getrouwd en m’n vader zegt altijd “mijn vriendin” maar dit klinkt net of het zijn tweede relatie is zegmaar, alsof mijn moeder erg jong is en niet de moeder van zijn kinderen.
Voor m’n voorstelrondje heb ik m’n hobby’s wat specifieker gemaakt zodat het interessanter is. Ipv Netflix zeg ik nu dat ik graag Spaanse series of historische films kijk en ipv sport zeg ik dat gek ben op bodypump en fietsen.
Dan kunnen mensen er tenminste ook iets over vragen of op reageren.

10 likes

Voel jij je schuldig als je een pakket retour stuurt?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

En als je vaker bij één webshop pakketten retour stuurt?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

1 like

Ik denk niet dat ik dat in de afgelopen 5 jaar gedaan heb eigenlijk. Maar denk dat het er een beetje vanaf hangt, als het bijvoorbeeld iets is wat kapot is aangekomen zou ik me niet schuldig voelen, als het iets is waarvan ik na het bestellen heb bedacht dat ik het toch niet nodig heb misschien wel een beetje.

3 likes

Ja ik zou me dan wel schamen, maar nee ik retour uit principe al niet. Maar ik bestel ook weinig, dus weinig kans op een verkeerde levering ofzo.

4 likes

Bestel je dan nooit iets online? Of is het altijd goed?

@Totoro Ik had laatste tijd paar keer bij een kledingwinkel besteld, waar ik normaal altijd tevreden was en goed kon slagen. Nu is het al 2x op rij niks en dan voel ik me daar wel echt slecht over…

En ook altijd de namen van de kinderen erbij, echt waaaaarom

1 like

Als ik het doe heb ik er 100 keer over nagedacht of ik het zeker weet, als ik het fysiek in een winkel kan halen heeft dat ook mijn voorkeur.

7 likes

In Zweden gebruiken ze sambo (samenwonende) voor partner. Vind ik een hele handige!

4 likes

Partner? Ik vind dat wel serieuzer klinken.
Al denk ik dan wel meteen dat het een niet hetero koppel is.

3 likes

Ik verbeter mijn vriend juist altijd als hij me tegenover iemand “zijn vrouw” noemt. “Neenee vriendinnetje! Niet getrouwd!”. Had ie maar een keer met me moeten trouwen.

4 likes

Ik heb mezelf al 3x buitengesloten, 2 keer bij de buren gaan zitten tot partner thuis is, 1x met baby. Daarom hebben we nu een sleutelkastje in de tuin verstopt.

1 like

Alleen bij kleinere webshops misschien, maar bij de grote niet hoor.

3 likes