Haar klem
Wiens klem?
En dan durft niemand dat te gebruiken natuurlijk, “want als je mental health days nodig hebt ben je een loser en niet geschikt voor deze agile werkomgeving”
Wat ik pas erg vind is van die bedrijven die een bonus uitkeren als je je nooit ziek meld. Nee dat is lekker gezond.
Ugh ja ik werkte ooit bij een niet nader te noemen zeep bedrijf en 1x hadden we een bestelling van een bedrijf om een X aantal douchegels leuk in te pakken. Met een kaartje ‘omdat je je al een jaar niet ziek hebt gemeld’.
Hoe onthoud en vertel jij telefoonnummers?
Stel het nummer is 06-4862…
- In tweetallen 06, 48, 62…
- In drietallen 064, 862 …
- Ik lees het per cijfer op
- Ik zeg achtenveertig
- Ik zeg 4, 8
0 stemmers
Ik krijg kortsluiting als mensen hun telefoonnummer niet per cijfer opnoemen.
Ik vind per tweetallen echt zo irritant
Ik snap wel dat je het doet en dat is juist goed dat het kan, zo hoort het ook. Mental health days zijn naar mijn mening ook een aanvulling, alleen ben ik bang dat het zal worden gezien als een teken van zwakte net als je ziekmelden nu ook is in veel bedrijven. Dus dan zou dat ook geen oplossing zijn denk ik, er moet echt een verandering in de gedachtegang komen ben ik bang. Voor corona was het ook normaal om met je snotneus op kantoor te komen bijvoorbeeld en wordt er neergekeken op mensen die zich daar wel voor ziekmelden
Verschilt per telefoonnummer
Altijd eerst 06, maar daarna ligt er per telefoonnummer aan hoe het voor mij logisch is.
Stel een nummer heeft mooie drietallen (101-201), dan per drie. Maar als ie mooie tweetallen heeft (22-44), dan per twee. Of als ie oplopend iets anders heeft wat eruit springt (12-2345), dan ook wel op die manier.
Ding is: dit kan bij veel bedrijven niet via ziekte verlof omdat maandelijks verzuim tot een te hoog verzuim leidt. De gemiddelde Nederlander meldt zich eens per jaar ziek, veel bedrijven (zoals mijn oude werkgever) gaan dus na meer dan x keer met je in gesprek. Leuk als jij een redelijke werkgever hebt en dit soort dingen via de ziekteregeling gaan, maar voor heel veel mensen zal elke maand ziekmelden in de huidige situatie uiteindelijk baanverlies betekenen. Het lijkt mij dus juist heel goed om dit apart vast te leggen als een wettelijk recht.
Je spreekt jezelf ook tegen. Je stelt dat dit via ziekteverzuim kan, maar ook dat vrouwen onaantrekkelijker worden als dit via wetgeving wordt vastgelegd. Dat is dus precies de denkwijze die ervoor zorgt dat vrouwen dit nu niet kunnen. Als ze het doen, worden ze als onaantrekkelijk gezien én hebben ze geen steun. Dus doet niemand het.
Chill dat je nu al weet dat je het voor anderen wilt verpesten
Dit is waarom het nooit ingevoerd gaat worden
Eigenlijk altijd per twee, alleen mijn eigen nummer per drie.
Mijn eigen nummer doe ik altijd 06, 12, 345, 678 en ik snap er helemaal niks meer van als iemand zegt is jouw nummer 06, 12, 34, 56, 78?
Herkenbaar, Ik werk in de horeca en ik vindt het zo irritant als mensen een reservering maken en hun telefoonnummer niet per cijfer opnoemen maar per 2 of 3 tallen.
Dit is een grapje, toch? Zo niet, wat aso.
M’n vorige werkgever deed dit. Per niet-ziek kwartaal een extra vrije dag, en hele jaar niet ziek een bonus. Mensen kwamen hierdoor ziek naar werk. En ik werd aangesproken omdat ik me twee keer ziek had gemeld in 1 jaar…
Ik denk stiekem wel meer mensen hoor. Ik ben eigenlijk nooit ziek en heb geen last van mijn menstruatie, maar ik zou dan ook denken bij een dagje dat ik moe ben, terwijl ik prima kan werken, joehoe ik ben ongesteld.
Edit: Vast niet elke maand hoor, maar vooral als om je heen veel wordt ziek gemeld, zoals bij mij, denk je weleens van, ik heb gewoon ff geen zin vandaag. Er zijn hier nog steeds mensen die misbruik maken van covid (die dat ook hebben toegegeven aan mij).
Is er bij jou wel eens wat gestolen uit je koffer?
- Ja
- Nee, maar ken wel mensen bij wie dit is gebeurd
- Nee, en ken ook niemand bij wie dit is gebeurd
0 stemmers
Heb je een slot op je koffer?
- Ja
- Nee
0 stemmers
Echt waardevolle dingen zoals dure sieraden of weet ik het, bewaar je die in je koffer of neem je die mee in je handbagage?
- Koffer, maar ik heb slot
- Koffer zonder slot
- Handbagage
0 stemmers