Ik heb jarenlang bij een geldwisselkantoor gewerkt, dus ik heb bijna alle denkbare biljetten ter wereld wel in mijn handen gehad. Heb er helaas zelf wel bijzonder weinig van in mijn bezit (gehad).
Wat vind je ervan als forummers in de wij-vorm praten op 't forum? âWij gaan op vakantie naar x, wij eten vanavond xâ etc
- Prima, doe ik zelf ook
- Prima, doe ik zelf niet
- Stom/Irritant, doe ik zelf ook
- Stom/Irritant, doe ik zelf niet
- Geen mening
0 stemmers
Eet jij wel eens een avondmaaltijd waarin geen groentes verwerkt zijn? (De schijfjes tomaat op je burger mag je ook even meerekenen als groentes, ketchup niet.)
- Nooit
- Zelden
- Regelmatig
- Vaak
0 stemmers
Ik dacht friet maar dat eet ik met een ui! Haha
Hoe spreek jij pinguĂŻn uit?
- PinguĂŻn
- Pingwing
0 stemmers
Pinkwin
Tot er een keer echt iets mis gaat. Wat een rare man zeg
Vanavond eet ik broodje bal.
Ja soms, als ik sushi of pizza ofzo als eten heb âs avonds. Maar dan zorg ik dat ik overdag de groenten eet die ik dan âs avonds niet eet. Een dag zonder groenten komt volgens mij bijna nooit voor, behalve als ik echt ziek ben.
Ja snap dat hij zo denkt want hij maakt veel uren op de weg en dan zal het ook vast vaker gebeuren maar beetje inlevingsvermogen?? In een personenauto aangereden worden door een vrachtwagen lijkt me wel echt heftig
Wow, als ik een vrachtwagen al enigszins naar me toe zie bewegen raak ik al semi in de stress. Die man had echt wel even sorry mogen zeggen. Zoiets kan hartstikke fout aflopen!
Ik zeg ook sorry als iemand anders op mijn tenen gaat staan
Zo herkenbaar, âsorry dat ik in de weg sta, eigenlijk ĂŒberhaupt dat ik besta en sorry dat jij nu sorry moet zeggenâ
Werk je als strafrecht advocaat liever voor het OM of voor de gedaagde? Alleen op basis van wat je interessant zou vinden.
- Voor het OM
- Voor de gedaagde
0 stemmers
En als je ethische aspecten mee in overweging neemt?
- Voor het OM
- Voor de gedaagde
- Helemaal niks
0 stemmers
Allebei is in de praktijk een stuk saaier dan het lijkt. Althans dat is waar ik tijdens mijn studie wel achter kwam. Leek me super vet maar wetboek van strafrecht is boring
Jeetje, wat schrikken zeg! Gelukkig ben je ongedeerd. Ik heb ook 2 keer in korte tijd bijna een ongeluk gehad door een onoplettende vrachtwagenchauffeur, ze gooiden hun vrachtwagen er gewoon voor vanuit stilstand op een eenbaans 80 weg. En ook dan nul excuses, geen hand omhoog als sorry ofzo. Zijn echt moordmachines, vrachtwagens.
De kleur in het strafrecht zit toch wel in de invulling van begrippen zoals opzet en schuld, de casusafhankelijke grijstinten hierin en de morele invulling van je beroep of je nu advocaat of ovj bent. Ik vind de strafrechtelijke jurisprudentie trouwens erg interessant. Snap eigenlijk jouw uitspraak niet zo, bedoel je dan dat het beoefenen van een strafrecht praktijk saai zou zijn? Want het wetboek van strafrecht is maar zoân klein deel van het geheel, en welk wetboek is op zichzelf genomen dan wel interessant? De wisselwerking tussen recht en maatschappelijke impact is toch meestal waar de interessante vraagstukken zitten, en niet in de wetteksten an sich. De wetteksten over het opleggen van straffen zijn bijvoorbeeld vrij simpel maar in de praktijk komt daar zo veel bij kijken om alles af te wegen en de âjuisteâ strafmaat te bepalen.
Het is wel zo dat je in het strafrecht veel te maken hebt met draaideur criminelen, waar vaak een niet heel bijzondere juridische casus bij hoort. Toch is elk geval weer anders, en lijkt me ook het onderdeel zijn van het strafrecht systeem, en de rol die je hierin vervult voor verdachte/slachtoffer iets wat het werk al bijzonder maakt. Ben je zelf werkzaam geweest in de strafrechtelijke praktijk dat je zulke uitspraken doet?
Wow meteen een mini scriptie
Elke rechtenstudent heeft toch rechtsgebieden die zij meer of minder interessant/saai vindt
Strafrecht is objectief gezien het meest interessant duh
Haha ja of een hele geĂŻrriteerde âpardon!â als iemand op mijn tenen staat of tegen me aan loopt zonder iets te zeggen of doen