Ik hoef inderdaad niet te zien hoe die naald erin gaat, maar vind het altijd super fascinerend om te zien hoe dat bloed dan in die buisjes stroomt. Had wel de laatste keer dat ze bloed afnamen dat ze echt enorm misprikten, heb nog een week pijn gehad in mijn elleboog en een enorme blauwe plek
Hoe meer eten hoe beter, dus ik zou het gewoon eten hahaha
Lijk je op je ouders?
- Ja, het meeste op een van de twee
- Ja, op allebei
- Nee
0 stemmers
Ik echt totaal niet
Vind je dat de ouders van een minderjarig kind de smartphone van hun kind mogen controleren? Dus alles bekijken, berichtjes op Whatsapp en alle socials etc. en wat hun kind plaatst op socials.
- Ja, dit vind ik kunnen bij alle minderjarige kinderen tot ze 18 jaar oud zijn
- Ja, dit vind ik kunnen bij minderjarige kinderen tot een andere leeftijd namelijk tot 16 jaar
- Ja, dit vind ik kunnen bij minderjarige kinderen tot een andere leeftijd namelijk tot 14 jaar
- Ja, dit vind ik kunnen bij minderjarige kinderen tot een andere leeftijd namelijk tot 12 jaar
- Ja, maar alleen bij kinderen onder de 12 jaar
- Nee, dit vind ik niet kunnen.
- Anders, namelijk
0 stemmers
Ah dit doet natuurlijk niets voor jouw eigen zelfbeeld (helaas), maar ik vind jou juist echt mooi!
Mijn ouders deden dat maar dat zorgde er alleen maar voor dat ik meer dingen stiekem ging doen en het ging verwijderen. Denk dat enige controle wel goed is, maar echt whatsapp berichten lezen vind ik wel heftig.
Oké tijd voor een DNA test
Ja maar niet stiekem/achter de rug om van je kinderen. Mijn vader had blijkbaar iets geĂŻnstalleerd waardoor hij een melding kreeg als er bepaalde woorden op MSN langskwamen, scheldwoorden of andere woorden. Dus hij kwam ooit naar me toe vanwege een bepaald gesprek.
Vind ik achteraf niet kunnen.
Ik heb een gesprek gehad met mân vader en stiefmoeder waarbij ze mân MSN gesprekken met een goede vriendin hadden uitgeprint. In die gesprekken had ik gedeeld dat ik me bij hun niet thuis voelde en mân stiefmoeder niet aardig vond en toen vonden ze het nodig me hiermee te âconfronterenâ.
Daarom nee gestemd, ik word nog boos als ik eraan denk. Sommigen dingen zijn privé en probeer je zelf achter te komen zónder dat er dan een ouder (soms verkeerde) conclusies uit trekt / het gebruikt.
Ik vind dat je zoân mobieltje controleren waar ze bij zijn. Niks stiekems en zoveel mogelijk een omgeving creĂ«ren dat zij naar je toe kunnen als er wat aan de hand is.
Was jij eerlijk toe naar je ouders?:
- Meestal wel, maar ik verzweeg wel wat dingen
- Ja, ik was altijd eerlijk
- Nee, ik deed veel stiekem
0 stemmers
Dit vindt ik een lastige, maar ja in bepaalde gevallen kan ik het wel snappen, zolang je het maar niet stiekem doet als ouder.
Mijn ouders boeide het totaal niet en vroegen er nooit naar.
Ik ben zo blij dat in ~mijn tijd~ alleen een beetje MSN en Hyves gebruikt werd, maar echt niet zoveel en intensief als later het geval werd. Mijn zusje is maar 4 jaar jonger maar bij haar was dat al zĂł anders. Ik denk dat mijn middelbare schooltijd een (nog grotere) hel was geweest als mijn klasgenoten hadden ontdekt dat ze me ook online konden pesten.
Ja en nu al helemaal met tiktok. Zou mij niets verbazen als kinderen elkaar stiekem filmen en op dat platform belachelijk maken.
Maar mijn ouders controleerde mij ook nooit. Deels omdat ze mij vertrouwen en deel omdat ze minder tech savy zijn dan ik ben. Ik denk dat mijn generatie veel bewuster is van social media en gevolgen daarvan.
Ik was altijd eerlijk maar ik deed ook echt niets spannends haha
Geeneens een drugshandeltje als bijbaantje? Of wodka in je kluisje?
Oh ja dat wel allebei
Vindt je dat je als ouder(s) de post open mag maken van je minderjarig kind? (anoniem)
- Nee, ik vindt dit nooit kunnen
- Ja, bij alle kids tot er met 18 jaar
- Ja, bij alle kids tot er met 16 jaar
- Ja, bij alle kids tot er met 14 jaar
- Ja, bij alle kids tot er met 12 jaar
- Anders,namelijkâŠ
0 stemmers
Ik zat als puber op een forum (niet EGF haha) waar ik soms persoonlijke dingen postte en mijn ouder had toen opgezocht wat ik had gepost. Weet niet meer hoe ik daarachter kwam maar vervolgens werd het ook nog ontkend. Voelt echt megakut als je ouders op die manier proberen te achterhalen wat er in je hoofd omgaat.
Denk dat controleren juist tot stiekem gedoe leidt, beste lijkt me om gewoon open in gesprek te blijven met je kind.
Ik was/ben meestal wel eerlijk naar mn ouders. Maar ik verzweeg wel eens wat, nu soms nog. (ben inmiddels 26)
Vooral omdat mn moeder nogal overbezorgd kan zijn, zo heb ik eind vorige jaar gedate met een paar jongens die ik online heb ontmoet, maar heb haar nooit verteld. Omdat ze door veel verhalen te lezen/tv te kijken, gelijk denk dat iedereen die je online ontmoet slechte mensen zijn.
Ik vertelde bijv niet dat ik kotste in de wasbak in de garage ofzo. Of jaren later pas. Maar ik was afgezien van kotsen van de drank sĂșperbraaf en we hadden eigenlijk ook geen regels thuis. Had ook brave vriendinnen dus dingen als drugs (waar ze zich evt zorgen om konden maken) waren nvt