Als ik in de winkel van iemand anders werk: ja hoor, prima. Als het m’n eigen winkel zou zijn: absoluut niet.
Ik vind dit onnodig hard naar mensen in de WW en ook absurd. Het UWV zelf geeft aan dat je er 4 per 4 weken moet doen.
Volgens jou zou je tien sollicitaties per week moeten doen en daarnaast nog even gesprekken voorbereiden en die vermoeiende assessments doen waar vaak ook wel 3 uur in zit.
Dat is nog meer dan een fulltime baan.
Edit:
Ik vind 4 over de hele week veel realistischer, er gaat ook gewoon tijd zitten in het schrijven van een goede brief en die voorbereiden.
En daarbij, hoe realistisch is het dat je op passend werk reageert en het goed voorbereidt als je alleen maar bezig moet zijn met een soort productie draaien?
Aangezien ik net allemaal posters zag hangen bij de Mediamarkt met ‘vakantiegeld sale’, gaat jouw vakantiegeld ook daadwerkelijk naar een vakantie?
- Ik krijg geen vakantiegeld
- Ja alles
- Grotendeels wel ja
- Een klein deel
- Nee niets
0 stemmers
Waar gaat je vakantiegeld o.a. naartoe?
- Vakantie
- Schulden
- Vaste lasten
- Alles op een grote hoop en daar koop ik dan van alles van
- Sierraden
- Kleding
- Elektrische apparaten
- Cadeaus voor anderen
- Spaarrekening
- Een speciale aankoop voor jezelf
- Iets anders
0 stemmers
Wat vind je het leukste aan solliciteren?
- Brief schrijven
- Het sollicitatiegesprek
0 stemmers
Ik heb ook op een hoog aantal sollicitatiebrieven per week gestemd, maar dat is vooral door de context erbij dat iemand binnen twee maanden in de bijstand terecht komt. Een sollicitatieprocedure gaat vaak ook wel een paar weken overheen en ik zou dan wel een paar tandjes erbij zetten om te voorkomen dat ik in de bijstand zou komen omdat die uitkering zo laag is / ik in mijn persoonlijke situatie met partner en koophuis niet in aanmerking zou komen voor bijstand maar ook niet kan leven van 1 loon.
Maar ik vind eigenlijk gewoon dat je je moet houden aan de norm die het UWV stelt, daar is vast ook nagedacht. Dus dat is veel minder dan mijn stem.
Gaat weer linea recta naar de belastingdienst
En in december naar de zorgverzekering.
Ik krijg het maandijks uitbetaald bij m’n salaris dus indirect gaat het naar vakantie maar heb er op m’n spaarrekening geen apart potje voor oid en houd het ook niet bij. Ik spaar gewoon x bedrag per maand en als ik een vakantie moet betalen gaat dat van m’n algemene spaarrekening
Ik vind helemaal niks leuk aan solliciteren
Nee het enige leuke is te horen krijgen dat je de baan krijgt
Ja ik heb hem wel eens voor de winkel met sleutel en al erin gelaten een paar keer. En zelfs een hele dag op t station. Maar blijkbaar wilt niemand mn fiets
Om jezelf vervolgens na een jaar af te vragen waarom je er toen zo blij mee was ![]()
Als je er achter zou komen dat je partner een camera in jullie huis heeft opgehangen zonder dat je het wist, zou je het dan uitmaken? De beelden worden al jaren bewaard en er is ook gefilmd in de badkamer/slaapkamer. (Als je geen partner hebt of niet samenwoont doe je even alsof)
- Ja, ik zou het direct uitmaken
- Ik zou eerst het gesprek aan gaan/willen weten waarom en het dan uitmaken
- Nee, ik zou het niet uitmaken
- Anders.
0 stemmers
Ik vind alles een reden om het uit te maken. Maar dit al helemaal
Ik snap echt niet waarom niet iedereen kiest voor direct uitmaken haha. Wat een creep
Waarom willen mensen nog praten hahah dit is toch bizarrr
Is dit gebaseerd op een waargebeurd verhaal? ![]()
Heb je de date en relatie topics gelezen hier. Sommige meiden klampen zich zo vast aan de eerste beste debiel omdat alleen zijn blijkbaar erger is.
Je partner vertelt na 10 jaar zoöfiel (seksueel aangetrokken tot dieren)
te zijn. Wat doe jij?
- Uitmaken, hoe dan ook
- Alleen uitmaken als partner er echt naar handelt
- Accepteren, maar niet leuk vinden
- Accepteren, ieder z’n kink idc
0 stemmers
Ik wil weten waarom en maak het vervolgens sowieso uit :’)
Ik ben wel benieuwd of dit meer gangbaar is nu er zoveel vacatures zijn. Het is wel lastig om je dan te onderscheiden wanneer je cv misschien niet op het eerste gezicht aansluit op een vacature.
Ik vind zelf overigens de onderhandeling het leukste! ![]()