Ik kan niet eens zo veel vacatures vinden waar ik geschikt/opgeleid voor ben en waarvan ik verwacht dat ik met motivatie voor die organisatie zou kunnen werken. Heb zelfs moeite met er 1 per week vinden. Vind je dat je elke baan moet aannemen als je ww ontvangt?
Lelijke dingen, ja. Misogynistische bullshit als dit, nee.
En daar heb je dus 8 uur per dag voor, dat moet prima lukken.
Ik heb mijn eigen fiets terug gestolen . Ik had een hele opvallende rode fiets die was gestolen. Anderhalf jaar later zag mijn toenmalige vriend de fiets ergens in een steeg staan. Leek al lang buiten te staan.
Ik ben toen naar hem toegegaan om te kijken of het echt mijn fiets was en hij heeft de fiets toen naar huis getild. Thuis lag de reservesleutel dus ik kon hem weer gebruiken haha
En heb je wel eens een week of langer in het ziekenhuis gelegen?
- Nee
- Ja
0 stemmers
Zo erg, 1 keer toen mn vader in het ziekenhuis lag en een rondje mocht lopen. Ben ik in zn bed gaan liggen ff (geen idee waarom ik was 15 jaar en een ekte puber) en toen kwam iemand het eten langsbrengen.
Tijdens mijn beide zwangerschappen aan het einde meer dan een maand in het ziekenhuis gelegen, de tweede keer was wel pittig aangezien ik natuurlijk al een kindje had. En ik ben donor geweest dus ook daarvoor opgenomen geweest. Nu hopelijk heeeeel lang/nooit meer!
Sorry dubbelpost, maar dit heb ik ook meegemaakt haha! Iemand had de fiets van mijn moeder gejat en vervolgens stond ie verderop in onze straat bij iemand op de oprit?! Toen hebben we hem stiekem weer terug gestolen, snap nog steeds niet dat we er niet gewoon wat van hebben gezegd maar ok hahaha
Heb je wel eens een fiets ergens neergezet met het slot open zodat hij gestolen kon worden/iemand hem mee kon nemen?
- Ja
- Nee
0 stemmers
En na een halfuur wassie weg
Hoe bedoel je dat laatste, vanwege je achtergrond?
Mijn broertje had een keer een nieuwe fiets voor zān verjaardag gekregen. Diezelfde dag is hij ermee gaan fietsen en is toen paar minuten bij een winkel naar binnen gegaan, maar had zān fiets nog niet op slot gezet. Toen hij terug kwam was zān fiets weg. Zo sneu.
Als ik in de winkel van iemand anders werk: ja hoor, prima. Als het mān eigen winkel zou zijn: absoluut niet.
Ik vind dit onnodig hard naar mensen in de WW en ook absurd. Het UWV zelf geeft aan dat je er 4 per 4 weken moet doen.
Volgens jou zou je tien sollicitaties per week moeten doen en daarnaast nog even gesprekken voorbereiden en die vermoeiende assessments doen waar vaak ook wel 3 uur in zit.
Dat is nog meer dan een fulltime baan.
Edit:
Ik vind 4 over de hele week veel realistischer, er gaat ook gewoon tijd zitten in het schrijven van een goede brief en die voorbereiden.
En daarbij, hoe realistisch is het dat je op passend werk reageert en het goed voorbereidt als je alleen maar bezig moet zijn met een soort productie draaien?
Aangezien ik net allemaal posters zag hangen bij de Mediamarkt met āvakantiegeld saleā, gaat jouw vakantiegeld ook daadwerkelijk naar een vakantie?
- Ik krijg geen vakantiegeld
- Ja alles
- Grotendeels wel ja
- Een klein deel
- Nee niets
0 stemmers
Waar gaat je vakantiegeld o.a. naartoe?
- Vakantie
- Schulden
- Vaste lasten
- Alles op een grote hoop en daar koop ik dan van alles van
- Sierraden
- Kleding
- Elektrische apparaten
- Cadeaus voor anderen
- Spaarrekening
- Een speciale aankoop voor jezelf
- Iets anders
0 stemmers
Wat vind je het leukste aan solliciteren?
- Brief schrijven
- Het sollicitatiegesprek
0 stemmers
Ik heb ook op een hoog aantal sollicitatiebrieven per week gestemd, maar dat is vooral door de context erbij dat iemand binnen twee maanden in de bijstand terecht komt. Een sollicitatieprocedure gaat vaak ook wel een paar weken overheen en ik zou dan wel een paar tandjes erbij zetten om te voorkomen dat ik in de bijstand zou komen omdat die uitkering zo laag is / ik in mijn persoonlijke situatie met partner en koophuis niet in aanmerking zou komen voor bijstand maar ook niet kan leven van 1 loon.
Maar ik vind eigenlijk gewoon dat je je moet houden aan de norm die het UWV stelt, daar is vast ook nagedacht. Dus dat is veel minder dan mijn stem.
Gaat weer linea recta naar de belastingdienst En in december naar de zorgverzekering.
Ik krijg het maandijks uitbetaald bij mān salaris dus indirect gaat het naar vakantie maar heb er op mān spaarrekening geen apart potje voor oid en houd het ook niet bij. Ik spaar gewoon x bedrag per maand en als ik een vakantie moet betalen gaat dat van mān algemene spaarrekening
Ik vind helemaal niks leuk aan solliciteren