Stel je persoonlijke vraag #35

Heeft een/meerdere vrienden van je een partner die je niet mag?

• Nee mag ze allemaal
  • Nee ze zijn allemaal single
  • Ja eentje
  • Ja twee
  • Ja meerdere

0 stemmers

Ik vind deze perso(o)n(en) kut omdat:

• Niet m’n type mens
  • Irritant persoon
  • Gewoon echt een lul/kutwijf
  • Ontzettend saai
  • Heel erg aanwezig

0 stemmers

2 likes

Mijn vriend vindt een van mijn vrienden wel echt heel irritant. Is ze ook wel een beetje maar ik hou van haar :smiling_face_with_three_hearts:

10 likes

Maar aan de andere kant kan je er bij samenwonende vriendinnen ook wel een beetje vanuit gaan dat de partner er mogelijk bij is toch? Moet eerlijk zeggen dat ik meestal wel aangeef van ‘Ja het kan wel hier, vriend is er niet’ of juist ‘Het kan wel hier, maar vriend is wel thuis’. Maar bij vriendinnen die samenwonen ga ik er eigenlijk vanuit dat de partner wel thuis is en mee-eet. Ga toch ook niet tegen m’n vriend in z’n eigen huis zeggen dat hij weg moet of wel thuis mag zijn maar zelf maar wat te eten moet regelen terwijl ik ga koken? Als je per se wil afspreken zonder iemands partner te zien kan je beter in een cafe of restaurant afspreken. Doe ik ook af en toe met vriendinnen als ik gewoon echt even samen wil zijn. Zou het trouwens wel heel raar vinden als ik met een vriendin ergens anders heb afgesproken en die zonder overleg haar partner meeneemt, maar ik vind het wel normaal dat als ik bij een samenwonende vriendin ga eten dat haar partner misschien thuis is en dan ook even met ons mee eet. Hij hoeft dan wat mij betreft ook niet per se de hele avond met ons aan tafel of op de bank te zitten, bij voorkeur doet hij z’n eigen ding maar prima als dat in dezelfde ruimte is. Vind niet dat ik kan verwachten dat iemands partner dan maar de hele avond op de slaapkamer moet zitten.

7 likes

Ja oke, dit is meestal wel nadat zij vraagt of het bij haar kan terwijl ik heb gezegd dat het ook bij mij kan (of zij bv niet bij een bar wil of zo) Dan verwacht ik wel meer aanpassingsvermogen

2 likes

Ik vind alle partners van vrienden wel aardig, er is er alleen eentje met een heel heel heel intens sociaal leven blijkbaar en die komt nog wel eens onaangekondigd mee met z’n partner en dan blijven ze meestal maar heel kort want ze gaan ook nog langs die en die en die (en dat zijn dan allemaal vrienden van hem). Dan heb ik altijd wel zoiets van ??? maar hij is verder niet onaardig ofzo

Wat laten weten of je partner erbij is betreft, iedereen weet dat ik samenwoon dus als iemand zelf voorstelt om naar mij toe te komen geef ik daar geen disclaimer bij. Als er overlegd wordt of we bij mij of de ander gaan eten laat ik meestal wel weten of mijn vriend al dan niet thuis is, dan kan die persoon zelf zeggen ‘oh gezellig om hem ook weer eens te zien’ of ‘oh zullen we bij mij doen dan’

5 likes

Stel: je (hypothetische) schoonvader of -moeder is jarig en bereikt een kroonjaar. Haar/zijn kinderen (of bij 1 kind, jouw partner) besluiten een mooi en duur cadeau te geven. Betaal jij daar aan mee?

• Tuurlijk, 50/50 of van de gezamenlijke rekening
  • Wel wat, maar niet een groot deel, het is zijn/haar vader of moeder
  • Lever een kleine bijdrage
  • Betaal niet mee
  • Anders, namelijk:

0 stemmers

Even meedelen dat de partner er wel/niet is gebeurd meestal wel. Als de partner mee eet vind ik altijd wel gezellig!

Wat ik wel onwijs irritant vind is als je belt of videobelt en je weet niet dat de partner in dezelfde ruimte zit.

1 like

Nog over partners van vrienden. Vind je het leuk als partner(s) van vrienden (van tevoren afgesproken) ook komen als jullie hebben afgesproken? Je vriendengroep ziet elkaar gemiddeld een keer per maand/paar maanden en je bent weinig compleet.

• Ja en ik zit zelf in een relatie
  • Nee en ik zit zelf in een relatie
  • Ja en ik ben single
  • Nee ik ben single

0 stemmers

In mijn vriendengroep hebben we hier wel eens discussies over. Sommige mensen vinden het super leuk met de partners van de anderen, anderen spreken liever zonder hen af omdat het ze niet kan boeien. En sommige mensen vinden het ook alleen maar awkward als hun partner mee gaat lol

Ik vind dat heel gezellig, maar niet altijd. Zou het dan om en om doen.

14 likes

Vind het altijd stom als iemand oppert om ‘de mannen’ ook mee te vragen. Ben toch niet met hen bevriend en als ik kijk naar mijn vriendinnen groep kennen al die partners elkaar niet eens, dus waarom zou je ze ĂŒberhaupt bij elkaar brengen?? Vind het zelf overigens ook (vaak) niet leuk om mee te moeten naar verjaardagen/evenementen bij vrienden van mijn vriend want ook die gasten + partners zijn niet mijn vrienden :crazy_face: ik klink echt mega gezellig als ik het zo teruglees

24 likes

Hahahaha precies dit heb ik ook. De sfeer verandert ook altijd best wel erg als er partners aanwezig zijn

5 likes

Af en toe leuk, niet elke keer.

11 likes

Mwahhhh

Wij hebben nooit dat alle partners meekomen, soms komt er eentje mee ofzo als we toevallig iets gaan doen dat diegene ook leuk vindt maar zou niet een soort georganiseerde “neem je partner mee”-dagen willen haha. Behalve met oud en nieuw ofzo dan snap ik het wel.

Moet wel zeggen dat m’n single vrienden eigenlijk wel vaak dingen doen zonder de mensen met partners, onbewust, maar dat is omdat wij gewoon geen verantwoordelijkheid hebben en spontaner kunnen zijn denk ik.

3 likes

Een vriendin van mij heeft sinds kort een vriend en ik vind hem zo ontiegelijk irritant. Hij moet ook overal mee naartoe. Blijkbaar gaat ie ook ineens mee op een weekendfestival waar zij en een andere vriendin naartoe gaan. Zij probeerde andere vriendin ervan te overtuigen dat zij haar vriend dus ook mee moet vragen, want het is toch raar dat zij haar vriend niet ook mee wilde???

Die andere vriendin helemaal onzeker en twijfelen of het raar was dat zij dingen wil doen zonder haar vriend. :’) Is t niet!!!

4 likes

Of nog erger, een partner die commentaar begint te leveren op het gesprek en dat dan blijkt dat die partner al de hele tijd ernaast zat terwijl je dat niet wist :sob:.

2 likes

Ja precies!! Een vriendin van mij heeft een vriend en die begint altijd over politiek en werk en cv’s en de laatste keer een hele discussie of de doodstraf moreel gezien wel acceptabel was :worried: boeie ik wil lekker juice over bn’ers en oud klasgenoten bespreken niet of mijn LinkedIn profiel up tot date is

9 likes

Love je verwijzing naar het herman finkers grapje

8 likes

Het was een inkoppertje. En alleen serieuze opties vind ik niet leuk

1 like

Ja vreselijk! Denk dan ook altijd gelijk kut wat heb ik nog meer uitgekraamt?!

1 like

Afspreken met partners = een bob
Maar we doen ook niet anders als wij bij elkaars vrienden zijn. Ik zou nu niet zeggen dat we nu bevriend zijn maar heb het altijd leuk als we samen zijn.

2 likes