Stel je persoonlijke vraag #35

ik sprak net een groepje boomers die op een begraafplaats de verjaardag van één van hen aan het vieren waren (met champagne, een lepeltje kaviaar en een sigaret). vinden jullie dit gepast?

• ja, moet kunnen
  • nee, is ongepast
  • anders

0 stemmers

Summary

is overigens niet in Nederland, maar in Kopenhagen, waar begraafplaatsen veel meer als publieke plekken worden gezien en er uitgebreid gesport, gerecreëerd en gepicknickt wordt - dus ik vermoed anders dan de nederlandse context

1 like

Ik probeer de deur te pakken waaf ik wil zitten. Maar als toevallig de 1e klas deur bij mij stopt, dan stap ik daar in en loop in binnendoor

2 likes

In nederland misschien een beetje gek. Maar in andere landen is het volgens mij niet alleen maar een stille rouwplek.

4 likes

Ja en als iemand heel graag mijn blote kont via een camera wil zien dan vind ik dat ook geen ramp eigenlijk

10 likes

Nederlands context: Dit is wel vreemd
Deense context: Geen flauw idee. Ik woon niet in Denemarken

8 likes

Vind vooral een verjaardag vieren daar een beetje vreemd. Maar misschien ligt het ook per begraafplaats anders.

7 likes

Jaa nee precies. Ik denk dat ze vrij weinig kunnen met beelden van mij in een hotel kamer.
Ik ben daar alleen om te slapen en te snacken.

3 likes

Ja zou het bijna een eer vinden dat iemand kan fappen op hoe oncharmant ik ben als ik denk dat niemand kijkt.

11 likes

De verjaardag van een overleden iemand? Dat vind ik mooi, de verjaardag van een levende? Ongepast.

23 likes

Ik vind dit heel mooi! Bij een graf vlak bij mijn oma staat er vaak een flesje wijn bij het graf, ik heb er ook wel eens ballonnen of een ajax vlaggetje bij gezien. Ik loop daardoor ook altijd even langs om te kijken wat die mevrouw van haar nabestaanden heeft gekregen.

5 likes

Hoe lang zou jij max. op je eten wachten in een restaurant (sorry, zit Gordon Ramsay te kijken) totdat je wegloopt?

• 30 minuten
  • 45 minuten
  • 1 uur
  • 1,5 uur
  • 2 uur
  • Langer

0 stemmers

Ter info: er zitten deze aflevering mensen twee uur te wachten.

Wat is het verschil? Is toch ook mooi als ze de dode “erbij” willen
En je ziet er niks anders aan toch

6 likes

Ik denk dat we gewoon sowieso niet moeten oordelen over dingen omtrent rouw, zolang het verder niemand of niets schaadt… iedereen verwerkt het op z’n eigen manier en stel je nou voor dat je als weduwe nog graag je verjaardag met je geliefden wilt vieren, dan hoort daar ook je man bij, bij wijze van spreken. Ik ken mensen die nooit naar het graf van hun geliefde(n) gaan en mensen die er bij wijze van elke week picknicken en nieuwe plantjes neerzetten… het is allemaal dikke prima.

Als het random mensen zijn die een feestje op een begraafplaats wel dope vinden is het een ander verhaal uiteraard.

12 likes

Ik ging er van uit dat de dode onderdeel van het gezelschap is?! Bijv Piet, Hans en wijlen Kees die daar begraven is.
Als het random mensen zijn die dat gewoon een lekker plekje vinden is het wel een beetje apart.

6 likes

Zou jij het een probleem vinden als je vriend/vriendin zou gaan daten met je ex?

• Ja, de vriendschap is dan gelijk klaar.
  • Nee hoor,geen probleem mee.
  • Anders…

0 stemmers

3 likes

Anders, namelijk ligt eraan welke ex.

24 likes

Ligt eraan hoe het uit is gegaan! Heb een ex van een jaar of 5 geleden en ondertussen spreken we elkaar weer af en toe vriendschappelijk. Ook gezellig als we elkaar ergens tegenkomen. In dit geval zou ik er geen probleem mee hebben als een vriendin met ‘m gaat daten

2 likes

Ik heb maar 1 ex en ik zat even te denken welke vriendin bij hem zou passen en eigenlijk kan ik er wel 1 bedenken?! Heel gek idee om hun samen te visualiseren.

Al gun ik nog steeds niemand van mijn vriendinnen een complotdenker, dus zou het wel afraden(en pijnlijk vinden om te zien):-1:

8 likes

Ik had een vriendin die met mijn ex seks had gehad en toen zei ik grappend ‘Ik dacht dat er een soort girl code bestond,’ en toen zei zij ‘Jullie zijn allang uit elkaar, wat maakt het uit, het was toch maar eenmalig!’

Dan heb ik dus liever dat het gewoon dikke vette mik was met een huwelijk en kinderen als resultaat dan dat het alleen even een wippie was, ik vind het gewoon een naar idee dat iemand waar ik al mijn geheimen en gevoelens mee deel ineens seks heeft gehad met mijn ex😅 voelt een beetje alsof mijn zus en ik dezelfde bedpartner hebben gehad. En moet ik dan vervolgens ook als ik bij haar kom hem tegen het lijf lopen etc etc. Help

8 likes

Ligt aan de ex.

Ik heb een fantastische ex vriend. Daar heb je echt goud mee in handen. We gingen uit elkaar vanwege zijn kinderwens en mijn gebrek daaraan. Als een vriendin voor hem zou vallen zou ik het van harte aanmoedigen.

De andere ex is een ramp. De vriendschap zou niet per definitie voorbij zijn, maar zou haar wel stevig waarschuwen.

8 likes