Mijn appartement is sociale huur maar niet van een corporatie.
Heeft iemand die je kent wel eens meegedaan aan een (reality) televisieprogramma?
- Nee, voor zover ik weet niet
- Ja, één iemand
- Ja, meerdere mensen
- Ja, ikzelf
0 stemmers
René le Blanc
Hahaha jaaa aan dat eerste programma heeft ook familie van mij meegedaan. Kan even niet meer bedenken hoe het heet.
Wat ga je doen met pasen?
- Uitgebreid mijn huis decoreren
- (Ergens) brunchen
- (Ergens) ontbijten
- Op vakantie of weekend weg
- Naar een evenement
- Naar een meubelboulevard
- Eieren zoeken en/of verstoppen
- Eieren eten
- Eieren verven
- Palmpaasstok maken
- Naar de kermis
- Naar een Paasvuur
- Niks van dit alles
0 stemmers
Mijn verjaardag vieren!
En van het weer genieten dus we eindigen vast bij een strandtent
Goede vrijdag
- Is een feestdag, dus ik heb vrij
- Is een feestdag, maar ik heb geen vrij
- Is geen feestdag
- Boeit mij nul
0 stemmers
Ik vind goede vrijdag zo’n vage dag. De ene heeft een vrije dag, terwijl de ander moet werken.
Bij het bedrijf waar ik werk wordt het gezien als een feestdag, dus vrij. Maar voor mij is het gewoon een chille vrije dag. Zou niet eens weten wat je officieel zou moeten vieren op die dag.
Naar een concert (1e paasdag) en werken (2e paasdag)
En goede vrijdag is geen feestdag voor m’n werk zover ik weet, zou wel een leuke verrassing zijn als ik morgen aankom
Palmpasen was een week geleden, als het goed is worden er nu geen stokken meer gemaakt.
Gok dat @FrauHelga wel weet hoe je het viert.
Ja Jezus wordt gekruisigd dan, maar daar wordt niet speciaal een kerstboom of iets in die trant voor opgezet. Tenminste wat ik ervan weet.
Klopt @FrozenFlame .
Goede Vrijdag wordt het lijden en sterven van Jezus Christus herdacht. Hoe dat precies gevierd wordt verschilt per gemeenschap.
Toen ik nog gereformeerd was, ging ik 's avonds altijd naar de kerk en was er een sobere dienst waarin vooral het lijden centraal stond.
Inmiddels ben ik katholiek en begint het herdenken al vandaag (Witte Donderdag) waarbij er in de meeste katholieke kringen sprake is van een voetwassing, de priester wast dan de voeten van 12 kerkgangers.
Goede Vrijdag bestaat meestal uit het lopen van de Kruisweg aan de hand van 14 Kruiswegstaties. Dat zijn de schilderijen die in vrijwel elke katholieke kerk hangen met daarop een scene uit het lijden van Jezus Christus.
Vaak is er in een aparte viering ook sprake van bloemenhulde, waarbij de gelovigen de gelegenheid krijgen om meegebrachte bloemen voor in de kerk bij een kruis te leggen. Van die bloemen worden meestal de bloemstukken voor Pasen gemaakt.
Op Goede Vrijdag is er meestal gelegenheid om te biechten. Van oudsher is het een dag waarop je vast of in ieder geval sober eet.
Zaterdagavond laat is dan de Paaswake waarin ook regelmatig nieuwe gelovigen toetreden tot de kerk, en op zondagochtend is er een viering.
Welke app gebruik je voor aantekeningen, brain dumps, taken etc.?
- Gebruik ik niet
- Standaard tekstverwerker/apps zoals word, apple notes, google notes oid
- Notion
- Roam
- Evernote
- Obsidian
- Logseq
- Google keep
- Een andere, namelijk:
0 stemmers
Notitieblok op mijn telefoon, Google Documents en ik zit in een appgroepje met mezelf.
Pen en papier.
Sinds afgelopen week Obsidian en ik ben helemaal om, is echt top
Notitieboekje en een pen
Werken
Ah hier ben ik heel benieuwd naar, want ik denk eraan om deze ook te nemen. Ik twijfel nog tussen Roam en Obsidian, kan je er wat over vertellen? Ik ben vooral benieuwd naar de manier waarop aantekeningen worden gelinkt als een soort map ipv hiërarchie. En is het een beetje te doen om het op te zetten?
En al die mensen die pen en papier zeggen, dan gebruik je dus geen app
Wat drink je het meest?
- Water
- Cola
- Alcohol
- Thee
- Fanta/sisi/orangina
- DubbelFrisss
- Crystal Clear
- Cassis
- Dr Pepper
- Karvan Cevitam