Stel je persoonlijke vraag #35

@anon37686689 yes er is nog zo’n cola verslaafd iemand op de wereld :smile:

3 likes

Ik heb wel even getwijfeld tussen cola en water haha

8 likes

De Golden Gate Bridge en de Painted Ladies fotograferen!

3 likes

Ik decoreer mijn huis niet uitgebreid maar ik heb dit jaar wel voor het eerst een paastak op tafel staan met gezellige paaseitjes en poppetjes er in! Ik vind het gezellig staan :heart_eyes:

4 likes

Werken maandag. Week daarna heb ik vrij en stik in het werk. Huilie (naar hou toch niet van Pasen)

2 likes

Werken

1 like

En met “naar een evenement” bedoel ik in Amsterdam naar Ajax kijken met @Foefjeisthuis @tessel @Rose_Gold (meld je vooral als je ook zin hebt :p)

14 likes

Oh dat met die bloemen weet ik nog. Ik zat op een katholieke basisschool en als ik het me goed herrinner mochten wij onze bloemen aan een groot kruis vast maken. Dus er was dan een groot bloemenkruis. Vond dat zo mooi.

3 likes

Hahaha dat je de adem van degene achter je in je nek voelt, brrr krijg er helemaal de rillingen van haha.

1 like

@grace ik vind het vooral heel chill hoe customizable het is en hoeveel opties je hebt! Je kan templates maken voor bepaalde notities, ik heb bijvoorbeeld een template voor m’n dagelijkse to do en met een druk op de knop wordt er dan automatisch een nieuwe to do aangemaakt met de juiste datum en al m’n vaste taken erin, die ik dan aan kan vullen waar nodig.

Er zijn allemaal plugins die je kan gebruiken, woordenboeken bijvoorbeeld, een kalender die ook weer gelinkt is aan je notities per dag zodat je makkelijk terug kan zoeken, een tekenprogramma voor als je uitgebreidere diagrammen enzo wil maken, iets voor als je met uitgebreide tabellen en grafieken werkt, een LanguageTool plugin (soort Grammarly). Ik geloof dat er ook een plugin is die vergelijkbaar werkt met Roam, maar ik weet niet precies hoe dat zit. Outliner heet het, is vast wel wat over te vinden!

Je kan heel makkelijk meerdere notities naast elkaar hebben open staan en navigeren tussen bestanden, en je kan in je notities tags gebruiken en inderdaad linken naar andere notities (en die links kan je ook weer zien in een soort overzicht). Ik geloof dat hij ook zelf links kan herkennen maar ik moet nog even uitvogelen hoe dat precies zit.

Je kan ook snel hotkeys instellen voor ongeveer alles wat je kan bedenken, er zijn heel veel verschillende themes en bijna alle themes hebben zowel een light als dark mode waar je makkelijk tussen kunt wisselen. Zoekfunctie werkt ook goed, en hij doet handige dingen zoals checkboxes maken met crtl+enter en je automatisch een haakje sluiten geven als je een haakje openen typt enzo. En als je van het programmeren bent kan je er ook zelf scripts voor schrijven om hem specifieke dingen te laten doen (en op github vind je ook veel scripts specifiek voor Obsidian).

Het opzetten vond ik heel goed te doen, ik moest even googlen wat een vault was (een soort hoofdmap) en verder sprak het allemaal best wel voor zich! Ik gebruik het nog maar net dus ik denk dat ik nog best wel veel dingen niet ontdekt heb, maar voor nu vind ik het al heel prettig werken (:

4 likes

Naar aanleiding van het nieuws over dat ene ziekenhuis:

Als je door een systeemfout een jaar lang teveel salaris hebt ontvangen en je werkgever komt daar nu achter, zou je dat dan terugbetalen? Iedereen heeft teveel salaris gehad, dus niet jij alleen.

• Ja
  • Nee
  • Ik zou afwachten tot iedereen gedwongen wordt, en als dat uiteindelijk niet gebeurt hou ik het

0 stemmers

2 likes

Zou allang op zijn mijn kennende

13 likes

ik vind het op de een of andere manier ook een heel emancipatoir liedje

3 likes

Milanote!

1 like

Ik heb vorig jaar iets soortgelijks gehad, ik was grotendeels van het jaar ziek maar kreeg perongeluk wel reiskostenvergoeding doorbetaald. Ik zat al maanden thuis dus had natuurlijk echt niet m’n loonstrookje precies in de gaten gehouden.

Moest 4000 euro terugbetalen :cry: heb nog wel juridisch advies gevraagd maar ze zijn gewoon in hun recht, je krijgt geld waar je geen recht op hebt, dat mogen ze terugvragen.

Ik mocht het, zo aardig van ze, wel in termijnen terug betalen, 10 maanden 400 euro ingehouden op m’n salaris :thumbsup:

7 likes

The passion

• Leuk, ga ik zo kijken
  • Leuk, ik kijk het later wel
  • Mwa, niet aan mij besteed
  • Wat tenenkrommend, ik ga kijken voor de cringe
  • Waarom bestaat dit nog?

0 stemmers

Hoe slecht/cringy was jouw tumblr pagina naam?

• Nooit gehad
  • Helemaal niet cringy, vind m nog steeds best goed gevonden
  • Klein beetje cringy
  • Heel erg cringy wtf bezielde mij

0 stemmers

Voel je vrij het te delen. Ik heb die van mij uit schaamte verwijderd maar mijn tumblr heette xtcfeelings wtf bro :rofl:

5 likes

Ik mis de optie: smaakloze kitsch en ik zou liever mezelf pijn doen dan hier naar kijken :tipping_hand_woman:

6 likes

Ik had een tekst uit een nummer van arctic monkeys dus milde cringe

3 likes

Tja, ieder z’n kink.

2 likes