Stel je persoonlijke vraag #35

Waarom bestaat dit nog inderdaad, maar ik ga wel kijken. Ben benieuwd hoe ze Maria Magdalena gaan neerzetten want dat is een personage dat eerder geen rol had in de Passion.

3 likes

Waarschijnlijk hierom

Passion Hemelvaart

• Waarom nou weer
  • Dubbele cringe, dubbele plezier
  • Dit lijkt mij oprecht leuk
  • Het zal wel

0 stemmers

2 likes

Als ze dit nou jaren geleden hadden gedaan en dan elke keer een andere feestdag zodat mensen er wellicht nog iets van opstaken had ik het wel slim gevonden. Nu vind ik het enorm uitgemolken en bijna net zo lang lopen als soldaat van oranje.

Edit: wat mij betreft ook feestdagen van andere geloven als dat te doen zou zijn qua verhaallijn en gezang.

3 likes

Oké mijn inner ex-grefo wil dit toch zien om te checken hoe Bijbelvast het is. :sweat_smile:

@Baratheon Maar dan is het geen Passiespel meer. Je kan in die zin eigenlijk geen Passion doen over het Kerstverhaal.

7 likes

Nee dat klopt! Dan doe je met Pasen de Passion, met kerst een andere naam etc

5 likes

Ben vooral benieuwd hoe ze mijn oude woonplaats in beeld brengen. Eens zien of ze er nog wat van weten te maken.

2 likes

Mozes heeft al een musical, dus dat ieder jaar opvoeren rond Pesach is geen probleem. Nu alleen nog wat voorzien voor de Islam, hindoeĂŻsme, boeddhisme en alle andere geloven.

2 likes

Oké Oerend Hard bij The Passion, mijn leven is compleet hoor.

15 likes

:grimacing: Als boze grefo heb ik dat vaak zat gedaan. Was bij de eerste Passion ook zeer dwars, want ‘dat hoorde niet’ en de kerk die ik bezocht wees verfilmingen / afbeelden van Jezus zeer sterk af.

Inmiddels ben ik de tel kwijt qua Mariabeelden en iconen in huis, en zie ik de Bijbel niet meer letterlijk maar meer als inspiratiebron. Het leven kan raar lopen.

Hey die leuke boswachter van Z@ppelin is apostel!

8 likes

Oh jazeker.

2 likes

De meeste pubers zetten zich af van het geloof als vorm van rebellie. Maar jij gaat naar de overkant, naar het katholicisme. Weet niet wat gereformeerden erger vinden.

9 likes

Mijn ouders vonden het erger dat ik Paapsch werd. Mijn vader had zelfs liever gehad dat ik moslima werd want met de islam had hij meer dan met ‘die rare Roomsen’. Ze vonden het zo pijnlijk dat ze overwogen niet naar mijn bruiloft te komen als ik ooit in een katholieke kerk zou trouwen.

Uiteindelijk heeft mijn vader me toch maar mooi weggegeven in een bloedmooie neogothische katholieke kerk en was 'ie trots. :sunglasses:
Ze hebben moeten wennen aan het idee maar inmiddels is het geen enkel probleem meer.

19 likes

Ik volgde hem op twitter en daar was hij veel aan het zeuren en ruziemaken en hij zei steeds dat hij ging stoppen met twitter (inclusief dramatische exit) en kwam dan 2 weken later weer terug. Sindsdien ben ik wat minder fan :sweat_smile:

Ja dat lijkt me ook wel en hij heeft nu geloof ik ook een kinderprogramma op tv wat ie heel leuk doet, maar zo iemand moet zich gewoon niet in de krochten van social media gaan begeven (hoewel hij dan waarschijnlijk nog steeds boswachter was geweest en niet ‘‘bekend’’ zoals nu)

1 like

Ik heb mijne gevonden, maar weet m’n wachtwoord niet meer en gebruik dat emailadres niet meer dus kan niet inloggen en verwijderen😭 heb een profielfoto van m’n 16-jarige zelf erop staan, anders had ik hem gedeeld.

Ha er worden nu al dingen flink uit zijn verband getrokken want Maria Magdalena was niet degene die de voeten zalfde van JC. Als het al een Maria was (wat niet zeker is), was het Maria van Bethanië.
Denk dat als de EO nog betrokken was, dat niet was gedaan zo.
[/grefonerdmodus]

9 likes

Vraag me dan wel af waarom KRO het wel zo doet dan, jij enig idee? KRO is toch katholiek?

1 like

Van oorsprong ja, maar die K kan al zeker 30 jaar geschrapt worden als je kijkt naar de identiteit van de KRO.
Denk dat het vooral om kijkcijfers gaat en Maria Magdalena is een controversieel figuur.

2 likes

NMSMVPE

1 like

Een stukje lyrics van Mumford & Sons haha

3 likes