Stel je persoonlijke vraag #35

Vraag me af in hoeverre de werknemer de werkgever daar verantwoordelijk voor kan houden. Word je als werknemer geacht om elke maand je loonstrookje uit te pluizen? Een paar honderd euro verschil zou veel mensen echt niet opvallen, genoeg mensen die bijna nooit op hun bankrekening kijken. Zeker als het om welke reden dan ook elke keer een ander bedrag is.

1 like

Ja dat is dezelfde verwarring omdat er zoveel Maria’s waren rondom Jezus. Wat ik begrepen heb, is dat de kans klein was dat het om die Maria ging.

Nog zo’n hardnekkig iets: in het kerstverhaal worden steevast 3 wijzen (of koningen) afgebeeld en de katholieke traditie heeft ze zelfs namen gegeven.
Er staat echter nergens in de Bijbel dat het om 3 mensen ging, het getal 3 is afgeleid van de hoeveelheid geschenken die gegeven werden (goud, wierook en mirre).

14 likes

Jezus had net zoveel Maria’s om zich heen, als ik Suzanne’s in mijn basisschoolklas had. Ik werd alleen niet gekruisigd. Verschil moet er wezen.

3 likes

Er is een Nu op tv-topic hiervoor. Zet graag daar de conversatie verder hierover.

1 like

Echt hoor. Hoeveel moet je verdienen voordat een paar honderd euro niet op zou vallen :smiling_face_with_tear:

9 likes

Haha ik van The Kooks. Maar ik heb er net op gescrolld en vind het nog steeds wel vibezzz.
En dit blijft mijn lievelingspost ooit:

Samenvatting

7 likes

Als je normaal prima rondkomt en nooit op je bankrekening kijkt, hoeft het niet op te vallen of er 100 euro of 400 overblijft bij wijze van. Niet iedereen kijkt vaak op zijn bank-app. Mijn vriend checkt z’n rekening bijv alleen maar als z’n pinpas weigert, verder nooit.

4 likes

Veel vaker nogšŸ˜‚

27 likes

Dagelijks! Nadat salarissen gestort zijn verdeel ik het in potjes, een paar euro verschil valt mij al op (terwijl dat niet gek is ivm variabele inkomens). Ik kan me niet voorstellen dat een paar honderd euro niet opvalt.

2 likes

Ja ik ook, meerdere keren per dag.

En als het payday is dan ben ik er helemaal als de kippen bij

30 likes

Val jij op hetzelfde type als je moeder (als jullie beide op mannen vallen)?

• Ja grotendeels wel
  • Nee grotendeels niet

0 stemmers

Ik moet werken, maar mag ik een volgende keer mee als jullie samen Ajax gaan kijken?

7 likes

Maar ze kregen toch al een ander salaris ivm het covid overwerken?

2 likes

Waarom is dit niet in mijn ziekenhuis gebeurd? Zou lekker dat geld houden totdat het echt niet kan en dan heel zielig doen in de hoop dat iemand een crowdfunding opstart voor mij.

3 likes

Leuk! We gaan de 23e ook kijken. Zal ik je in de groep pb toevoegen?

Nouja, ik heb dit dus gehad, had een prima salaris maar ook weer niet extreem hoog ofzo. Maar werkte voordat ik ziek werd onregelmatig, wisselde elk half jaar van werklocatie (en dus wisselende reiskosten), was zelf verhuisd, en mijn salaris was door meer dan een jaar ziek zijn ook veranderd. Met al die wisselende dingen was het me dus echt niet opgevallen dat ik zoveel te veel kreeg (en dat ik in die periode kneiter depressief was en een behandeling had waardoor ik forse geheugenklachten had zal ook niet geholpen hebben :sweat_smile:).

Vind het overigens ook belachelijk hoe ingewikkeld salarisstrookjes zijn, ook als je ā€˜normaal’ werkt zijn ze al niet te snappen, laat staan als er dingen qua onregelmatigheid en ziekte bij komen :grimacing:

11 likes

Als ik kijk naar het het salaris wat mijn vriend steeds gestort krijgt dan wisselt dit gewoon echt heel erg elke maand. Hij krijgt bijvoorbeeld reiskostenvergoeding en moet ook steeds naar verschillende plekken, dus die vergoeding verschilt sterk. Daarnaast allerlei onregelmatigstoeslagen. Dus het salaris verschilt maandelijks wel erg, zelfs een paar honderd euro verschil. Denk niet dat het hem zou opvallen als hij 100/200 teveel heeft gekregen. Ik snap dat als je maandelijks hetzelfde salaris krijgt altijd dat het eerder op zal vallen

12 likes

De ex van m’n vriend is een goede vriendin van mij.
Ik was nog geen vrienden met haar toen zij een relatie hadden. Ze zijn uit elkaar gegaan en 5 jaar later kwam ik hem tegen op een verjaardag. Ik was toen dus al close met haar. Ze vond t raar maar gelukkig niet naar of vervelend.

2 likes

Een toegift bij een concert waarbij de artiest/band zegt: ā€˜dit is ons laatste nummer’ en daarna van het podium vertrekt, mensen ā€œwe want moreā€ gaan schreeuwen en ze na 5 min. terug het podium opkomen om nog 1 of 2 nummers te spelen

• JA LEUK! We want more toch?
  • Ga van het podium af en blijf dan ook gewoon weg

0 stemmers

1 like

Toegift-moshpits zijn de fijnste moshpits

2 likes