Stel je persoonlijke vraag #35

Bioré UV Aqua Rich Factor 50 voor mijn gezicht en Supergoop! Play Factor 50 voor de rest

3 likes

Een vriendin van je heeft dringend woonruimte nodig. Jij gaat een maand weg en hebt iemand nodig die voor je katten zorgt. Jullie hebben beiden dezelfde inkomsten. Hoe doe je dit qua kosten?

• Je betaalt je vriendin om op te passen
  • Je vraagt alleen gwl kosten
  • Je vraagt/betaalt niks
  • Je vraagt 25% van de huur
  • Je vraagt 50% van de huur
  • Je vraagt alle kosten

0 stemmers

4 likes

Ik zou anders een kattenoppas regelen en betalen, en omdat ze er toch voor moet zorgen (voer/kattenbak/extra stofzuigen etc) en zelf geen weekend weg kan oid vind ik het wel zo netjes om een klein bedrag per dag aan te bieden.

2 likes

Ik weet het eigenlijk niet, vind het lastig. Aan de ene kant, vind ik het stom als je geld gaat vragen om de katten te verzorgen. Maar aan de andere kant heeft zij woonruimte nodig en zou ze op andere plekken ook huur moeten betalen en is het beetje lullig voor jou om voor je gwl te betalen (die zij verbruikt) als je er zelf helemaal niet eens bent. Dus daarom zou ik zeggen dat zij jou gwl licht betaalt. Ze zou nl toch ook alleen elke dag (om de dag?) lang kunnen komen om de kattenbak te verschonen en ze eten te geven en weer weg te gaan. Maar als ze er echt gaat ‘wonen’ vind ik het niet vreemd dat zij daarvoor een klein bedrag betaalt. Maar zoals ik schreef, vind ik het stom om geld te vragen om op jouw katten te passen, een kattenoppasbedrijf zou je immers ook betalen. Dus jullie zijn elkaar geld verschuldigd, dus niemand betaalt iets.

3 likes

Het is toch win/win, zij heeft onderdak en jij oppas. Dan hoeft niemand iets te betalen toch?

65 likes

Ik sta er ook in als niks betalen/niks vragen maar iemand anders die ik sprak zei dat ik gek was dat ik geen 50% huur oid vraag.

Dit is echt een win-win situatie in mijn ogen. Ik zou het dan wel een beetje raar vinden als één van de partijen geld vraagt hiervoor

4 likes

Als ik die vriendin zou zijn zou ik denken prima als ik 50% huur betaal maar dan gooi je je kat ook maar in een kneiterduur pension, hajeeee

10 likes

Ik vind dit best wel heftig, tuurlijk hangt het er van af waarom je dringend woonruimte nodig hebt en wat jullie inkomens zijn. Maar het is niet alsof je vriend(in) geen vaste lasten heeft en ik zou me persoonlijk bezwaard voelen als ik niets bij zou dragen.

3 likes

Je draagt toch bij aan het feit dat je op die katten past. Als je je katten in een pension moet doen of een kattenoppas moet betalen is die vriendin er ook geld aan kwijt.

5 likes

Maar de vriendin in dit scenario zou sowieso al zelf een maand weggaan en haar eigen lasten moeten doorbetalen, én haar kat naar een duur pension moeten brengen dus het komt die dan toch ook erg goed uit.

17 likes

Ja dit inderdaad. Zou het zo raar vinden om geld te vragen? Dan ben je er echt op uit om iets te verdienen, want die kosten heb je anders ook (huur/hypotheek loopt gewoon door). Daarnaast verzorgt iemand ook nog eens gewoon je katten.

6 likes

Caudalie

Gezicht:

Lichaam:

4 likes

Moet je ook werken vandaag?

• Ja! :frowning:
  • Nee ben vrij :partying_face:
  • Halve dag werken
  • Anders

0 stemmers

2 likes

Vind jij Spa Rood lekker?

• Ja lekker
  • Nee niet lekker
  • Het gaat…

0 stemmers

Wanneer ben je voor het laatst bij de bioscoop geweest?

• Vandaag
  • Gisteren
  • Afgelopen week
  • Afgelopen maand
  • Langer dan een paar maanden geleden
  • Langer dan een jaar geleden
  • Kan ik mij net meer herinneren

0 stemmers

Een tuinbroek bij volwassen vrouwen

• Leuk, draag ik zelf ook
  • Leuk, draag ik zelf niet
  • Een tuinbroek is alleen leuk bij kleuters
  • NMSMJVPE

0 stemmers

3 likes

Ja maar vind het niet erg, heb toch niks met pasen

4 likes

Ik ben vrij en kijk al weer uit naar de volgende feestdag

7 likes

Gelukkig is die niet zo ver weg.

6 likes

Ja maar wel dubbel betaald :money_mouth_face:

7 likes

Ik was vorige week bij een Pathé die had verbouwd en nu in de hele zaal ‘relax chairs’ had. Je kon met een knopje je stoel bijna horizontaal zetten en nog steeds het scherm perfect zien :ok_hand:t3: Ik vond het echt een goed idee. Maar het moet wel een boeiende film zijn, anders zou ik erg snel in slaap vallen.

16 likes