Stel je persoonlijke vraag #35

Zijn er echt werkgevers die verwachten dat je weer 100% op kantoor werkt? En dan ook nog met flexibele werkplekken?

Ik ben net begonnen bij een kantoorbaan, tot nu toe is kantoor mn zolder en de meeste die ik spreek tijdens de opleiding geven aan al 2 jaar niet op kantoor geweest te zijn :joy:

Ja :unamused:

Bij ons zijn de enigen die structurele thuiswerkdagen krijgen ā€˜toevallig’ degenen met kinderen. De rest heeft pech.

3 likes

Ik was te lelijk.
Nee maar serieus, ik ken niemand die dit droeg.

1 like

Het gaat ook niet echt een kantoortuin worden. Meer een flexibele onderwijsafdeling ofzo. De architect wilde ook al een ambulance verbouwen tot overlegruimte dus idk hahaha. We gaan het meemaken.

Vroeger wel en toen heel lang niet en sinds kort weer wel. Het heeft nu een andere eigenaar en een make-over gehad.

Ik vind het fijn want ze hebben een tall line voor broeken en dat heb ik nodig. Verder hebben hun tops ook altijd best lange mouwen en ik heb lange armen dus daar ben ik blij mee. En ze hebben echt de meest chille pashokjes ever waar je het licht kan aanpassen enzo, love it.

Edit: wel a&f niet Hollister

3 likes

Ik heb twee maanden geleden daar de ideale flared jeans gekocht. :smile:

Flex plekken. Bij mij op kantoor willen ze het. Maar de meeste boomers hebben moeite.
We hebben allemaal een andere laptop dus allemaal stekkertjes nodig om aan te sluiten. Ik zie het nog niet helemaal gebeuren

Toen ik op de middelbare school zat hadden sommige meisjes shirts en truien van Abercrombie & Fitch, maar ik mocht het niet van mijn ouders want ze vonden merkkleding onzin en had zelf het geld niet. Maar toen gingen we naar Amerika op vakantie en mocht ik 1 shirt uitkiezen. Ik voelde me zelf zo cool met dat shirt na de vakantie op school. Had toen nog geen idee wat voor bedrijf erachter zat

2 likes

Ze hebben bij ons nu ook alle vaste computers weggehaald zodat je overal je laptop mee moet slepen die je op het scherm kan aanklikken + om op te laden. Lopen met laptop, notitieblok, 2 telefoons, kopje en sleutelbos is echt irritant.

2 likes

Echt leuk ook als er een collega naast je komt zitten waar je niks mee hebt (of erger nog: die irritant is) en je daar de hele dag bij moet zitten

4 likes

Volgens mij is het ook alweer jaren een achterhaald concept, maar voordat we er weer vanaf zijn duurt waarschijnlijk nog een eeuwigheid.

5 likes

Deze week was het lerarentekort in het voortgezet onderwijs weer in het nieuws.

Zou jij docent willen zijn op een middelbare school?

• Ja, maar ik zou niet weten welk schoolvak
  • Ja, en ik weet ook in welk schoolvak
  • Nee
  • Misschien
  • Ben ik al

0 stemmers

Welke dingen zijn er (positief of negatief) van invloed op je antwoord bij de vorige poll?

• Werken met pubers
  • Veelzijdigheid/elke dag is anders
  • Nakijkwerk
  • Excursies organiseren en begeleiden
  • Werktijden
  • Vakanties
  • Salaris
  • Anders…

0 stemmers

Ik vind het zelf de mooiste baan die er is, maar ik zie wel eens mensen verschrikt kijken als ik vertel wat mijn baan is haha

Edit: eerste poll even aangepast want was niet openbaar

3 likes

Het lijkt me verschrikkelijk om met pubers te werken. Op mijn werk heb ik al niet de makkelijkste doelgroep maar die zitten er (meestal) nog uit eigen beweging in tegenstelling tot de meeste pubers…

7 likes

Voor de klas staan voelt echt als elke dag moeten presenteren. Klinkt als mijn hel.

31 likes

Het ligt er denk ik ook heel erg aan hoe de school is. Als ik denk aan mijn middelbare school was dat een niet-inspirerende, grauwe plek. Ik zou daar niet elke dag willen doorbrengen. Maar ik kan me voorstellen dat er scholen zijn waar de sfeer juist wel leuk en inspirerend is, en dat het een stuk leuker is om daar te werken.

4 likes

Ik zou nog wel overwegen om docent te zijn op een mbo/hbo. Maar dan kan ik mijn vak (horeca) aan studenten leren en dat lijkt me leuk. Ik ken meerdere mensen die vanuit de horeca zijn omgeschoold naar docent kok en zoiets is wel een toffe stap. Andere werktijden dan de horeca, beter salaris, meer vrije tijd en dan mag je ook nog eens je kennis overbrengen. Maar de middelbare school lijkt me echt wel heftig met pubers en veel nakijkwerk.

10 likes

Ik zou het best voor 1 dag in de week ofzo willen. Heb er na mijn studie ook naar gekeken, maar dan moest ik nog 4 jaar studeren omdat mijn studie niet goed genoeg aansloot. Vond het dat toch niet waard. Mocht ik mijn huidige werk niets meer vinden kan ik mij altijd nog om laten scholen

2 likes

Ik vind lesgeven en interactie met kinderen echt het allerleukste wat er is, maar pubers lijken me wel intens. Ik zou dan brugklassers nog leuk vinden of juist de examenklassen.

4 likes

giphy

Waar focus jij je in het leven op?

• CarriĆØre
  • Mijn relatie
  • Mijn gezin
  • Leuke dingen doen
  • Zelfontwikkeling
  • Iets bijdragen aan de wereld
  • Ik heb geen enkel idee wat ik aan het doen ben, laat me alsjeblieft met rust

0 stemmers

3 likes

Ik ben docent maar stop waarschijnlijk na dit schooljaar. Het lesgeven vind ik soms heel leuk maar vaak doodvermoeiend, en alles eromheen vind ik gewoon kut (vergaderingen, lesmateriaal maken, nakijken, extra taken, constant achter alles en iedereen aan moeten mailen, excursies, werkgroepen etc.)

5 likes