omgang met ouders lijkt me ook verschrikkelijk. Lesgeven lijkt me echt heel erg leuk en wanneer ik een PhD ga doen (2 sollicitaties lopen, ff manifesteren!!) kijk ik echt uit naar lesgeven aan studenten. Die zijn op hun eigen manier kut maar oudergesprekken zijn in elk geval geen ding
De reden waarom ik het onderwijs ben ingegaan is niet meer de hele dag achter een computer hoeven zitten, maar ik vind mbo veel fijner. Minder contact met ouders, meer praktisch bezig zijn met mijn vakgebied, meer doorgroeimogelijkheden en afwisselendere taken. En misschien ook iets minder werkdruk.
Wauw superleuk om alle reacties te lezen en hoe iedereen er tegenaan kijkt!
Als je pubers leert kennen zijn ze bijna allemaal (in mijn beleving/op mijn school) hele leuke open mensen die van alles doormaken en je veel willen vertellen. Je bent vaak met ze in een soort âspelâ, geven en nemen over en weer en daardoor maak je samen een fijn klassenklimaat. Het is dus wel heel communicatief en je moet het woord durven nemen en adequaat reageren. Soms lijkt het idd op veel presenteren zoals al is gezegd haha, maar het is ook veel interactie.
Ben docent van opleiding naar extreem blij dat ik iets anders doe. Pubers mogen daar ook blij mee zijn!
Haha heerlijk idd, ik kan me er precies een voorstelling bij maken! Vorige week een leerling tegen mij: âmevrouw, als ik 16 word stop ik met drinkenâ
Je eerste zin is heel herkenbaar. Tuurlijk word ik wel eens functioneel âboosâ maar iedere dag is gewoon weer een nieuwe en ik houd die boosheid niet bij me, vind inderdaad alle leerlingen leuk.
Ik vind het ook echt een droombaan. Veel activiteiten met volwassenen vind ik dodelijk vermoeiend, maar bij lesgeven (en dus pubers) heb ik dat zelden. Er gebeurt altijd wel iets grappigs of ontroerends. Sowieso werk ik nu op een school, waar ik zelf ook graag op had gezeten. Er hangt zoân relaxte en gezellige sfeer.
Ik snap eigenlijk nooit zo goed waarom pubers zoân slechte reputatie hebben (op het puberzweet na). Ik ben ook liever lui dan moe, stel alles uit en zit net zo goed het liefst gare filmpjes of internetartikelen te lezen. En wat anderen hierboven ook zeggen: ik denk bij al mijn lichtingen altijd dat âde maatschappijâ echt blij mag zijn met deze nieuwe aanwas.
Wauw, dit had ik zelf kunnen schrijven want het is echt allemaal precies wat ik ervaar en waarom deze baan ook mijn droombaan is
Haha deze poll komt echt rauw op mijn dak. Vandaag weer hele dag vrijwilligerswerk gedaan voor vluchtelingen uit OekraĂŻne. Uren langer gebleven om iedereen te helpen. Terwijl alle betaalde ambtenaren al lang en breed naar huis waren. Kon uiteindelijk ook niet naar meer op tijd bij mijn geliefde sportles zijn. En dan vraag ik mij soms af of ik gekke henkie ben, maar dat is dus ook zo. Alleen ik weet echt niet beter.
Ik had jaren geleden zoân soort rokje via Ebay, was helemaal hip toen en ik was zooo trots haha. Kent iemand dit nog?
Klinkt nog steeds verschrikkelijk en ik krijg jeuk van het woord klassenklimaat.
Echt helemaal prima dat ik het onderwijs niet in ben gegaan (pabo gedaan, ook verschrikkelijk).
Haha is eigenlijk puur een woord voor de sfeer, relaties en veiligheid in de klas (maar dat weet je dus vast al wel en misschien krijg je er daarom jeuk van ).
Ook die ads van American Apparel. Dat zou nu niet zo snel meer in het straatbeeld komen.
Same. Ik hoopte dat lesgeven op het hbo minder erg zou zijn maar dat vond ik nog verschrikkelijker. Ga serieus liever 40 uur op kantoor zitten dan weer een paar uur lesgeven.
Ik denk dat veel mensen de handleiding van pubers niet begrijpen en de beeldvorming rondom tieners en jongvolwassenen best belabberd is. Ik zou lesgeven op een vo denk ik ook wel leuk vinden (vind tieners in de bovenbouwleeftijd het leukst), maar er is geen vo vak wat ik daar leuk genoeg voor zou vinden.
Ja of die keer dat een halve klas space cake had gegeten om hun museumbezoek âleukerâ te maken en ze daarna alles onder kotsten op zaal Zaten ze buiten op een rijtje tot hun ouders ze op kwamen halen in Amsterdam.
Niet?
Ja echt. Het ergste was dat ze één klasgenootje een stuk hadden gegeven zonder te zeggen wat het was. Dat meisje was helemaal in paniek. We kregen daarna zogenaamde excuusbrieven. âBeste museum, sorry dat we drugs hadden gebruikt. We dachten dat het zo tenminste nog een beetje leuk zou worden.â
Oke ik trek me terug. Geen vo voor mij. Ik zou gewoon direct overspannen raken na een zoân activiteit. Wat hebben jullie tegen de ouders gezegd?
Niks. Niet onze verantwoordelijkheid als museum. De school mocht het oplossen.
Oh ik dacht dat je met een klas was. Beter wel, je zal hier maar begeleider zijn geweest