Jouw werk klinkt echt leuk! Ik ben benieuwd naar de ambulance. Zie nu het idee van die speelautootjes voor me die je regelmatig voor winkels ed ziet staan maar dan groter. Gelukkig krijg je geen kantoortuin, dat is echt niks. Vind ik dan.
Ik spreek het eigenlijk nooit uit. Maar als ik het lees dan klinkt het in mijn hoofd zoals police.
Ik heb het woord ook alleen gelezen en nog nooit iemand horen uitspreken eigenlijk, dus ik heb echt geen idee wat de juiste uitspraak is
Hahahaha dit filmpje, die vader ook âik kom er wel weer aanâ, hij heeft het gewoon al opgegeven
Zoiets zien we ook voor ons haha. Ik vind het vooral een beetje toon doof. We verlenen geen directe zorg. Mân werk is wel echt super leuk, we krijgen heel veel vrijheid om ons onderwijs aanbod zelf te bepalen.
I
Samenvatting
k zit ook bij een lectoraat, dus ik heb niet de verhouding die veel docenten hebben. Ik heb meer onderzoekstijd dan onderwijs. Ben er nog relatief nieuw in. Aan het begin vorig blok heb ik vrij veel tijd kunnen besteden aan het inkomen, handleiding lezen, startbijeenkomst, nu tussendoor is het vooral werkvormen bedenken leerproces begeleiden omdat de inhoud vrij natuurlijk komt. Ik was aan het begin heel bang dat ik inhoudelijk niet boven de studenten zou staan, maar dat valt heel erg mee. Ik had het niveau hoger verwacht.
Vooral als je wordt ingezet op je eigen sterktes is het goed te doen omdat je dan uit je eigen ervaringen kunt putten. Het komt ook voor dat je wordt ingezet op vakken waarvan het management vindt dat iedereen het kan geven, terwijl je niet weet hoe die praktijk eruit ziet. Ik weet niet hoe de lesvoorbereiding er dan uit ziet, maar kan me voorstellen dat dat zwaarder is. Zeker als je zoân vak dan het jaar daarop niet weer geeft, maar weer wat anders krijgt. Zelf vind ik vooral het nakijken intensief. Als er serieus nagekeken moet worden ben ik makkelijk een volledige werkweek kwijt (wel nog met kleine dingen tussendoor). We kijken overigens niet alles met vier ogen na, studenten ontvangen op veel toetsmomenten enkel feedback.
Ik merk overigens wel dat veel docenten best omhoog zitten qua werkdruk. Niet per se problematisch (dat ze het zelf uitspreken), maar wel overduidelijk hard werken, weinig flexibel kunnen zijn.
Huh hoe dan als policy (het is nl het 2e, kijk mij even de uitspraak policen).
Als Nederlander âpollussingâ of âtoon pollussenâ
He wat? Dus poliesen ipv polissen?
Ja!
Wow⊠altijd fout gedaan (vooral gedacht want echt uitgesproken heb ik het misschien wel nooit)
Hahahaha omg die heb ik toen zovaak gekeken. Eigenlijk vet lullig dat dat werd gefilmd.
Wil je het eens inspreken?
Uiteraard als ik het op commando doe klinkt het lekker Hollands, maar het is een beetje puh-lie-sing
Ah dank je wel! Ik zei altijd polaising hahaha
Mooie stem heb je.
Haha ik dacht altijd al dat dat niet klopte dus ben blij dat ik het even gevraagd heb
Van mij mag je het ook best anders uitspreken hoor. Is alleen fout, maar je bent niet de enige dus dat scheelt haha.
@kali ja bij mij wisselt de po en puh ook naar gelang ik het vaker uitspreek. Is ook beetje verschil Britse en Amerikaanse uitspraak. O, je kan het zelfs horen op google de verschillen.
Ongevraagde tip voor het geval je in de toekomst een keer denkt huh hoe spreek je dit uit? Als je het in google translate typt kun je het laten uitspreken door op dat speaker icoontje te klikken (let wel op dat je de juiste taal hebt aangeklikt haha)
Als je googelt op tone policing pronunciation krijg je ook meteen een popup die het voor je uitspreekt, kan je het ook horen. Het is toch ook best logisch qua betekenis, want je speelt politieagent over hoe iemand mag praten, je maakt er geen beleid over
Bedankt voor je uitgebreide antwoord! Klinkt behoorlijk pittig. In het voortgezet onderwijs kun je denk ik een beetje meer meegaan in de lang-leve-de-lol houding van de leerlingen. Ik ben zelf bijvoorbeeld behoorlijk secuur met nakijkwerk en ben daar best wat tijd aan kwijt, maar als ik zie hoe snel collegaâs soms zijn met nakijken, vraag ik me af hoe zorgvuldig ze dat gedaan hebben. En op andere vlakken ben ik dan weer makkelijker/nalatig. Hoop dat jij het in ieder geval goed naar je zin hebt waar je nu werkt!
No offence, maar lesgeven op een school in Oost-Nederland of bijvoorbeeld een Rotterdam is wel even een verschilletje hoor Dat is tenminste wel mijn ervaring met Brabant-Randstad. Dan lijkt het oosten mij ook wel chill.