Aah je hebt dus geen achterom, het kwartje valt haha.
Bij mij zit altijd alles hermetisch op slot.
Er is ooit bij mij snachts ingebroken terwijl ik lag te slapen.
Als je 1 keer meemaakt dat je onder je bed moet kruipen in de hoop dat de inbreker je niet ontdekt, ben je voor de rest van je leven genezen van laconiek omgaan met sloten.
Bij mijn vriend is er ook ingebroken, gelukkig niet toen we thuis waren. Wij hebben er nog steeds wel last van, laat staan als je thuis was geweest, zoals bij jou. Lijkt me verschrikkelijk. Ik begrijp nog steeds niet dat inbrekers niet nadenken over hoeveel leed je iemand toebrengt. Je hele veilige thuis is in 1 klap weg.
Je moet een paar loodzware deuren door voordat je uberhaupt bij mijn deur aankomt plus er hangen camera’s, lijkt me voor een inbreker teveel moeite.
Is er wel eens ingebroken bij jou?
- Nee
- Ja 1 keer
- Ja meerdere malen
0 stemmers
Ik denk dat als je je genoodzaakt voelt in te breken om te overleven, je wel andere problemen aan je hoofd hebt.
Mijn deur heeft ook alleen van binnen een deurklink maar ik had mezelf laatst buitengesloten en de enige optie was met mijn hand door de brievenbus om de deur open te maken en dat lukte ook nog
Nu voelt het toch wat minder veilig als ie overdag niet op slot zit😂
Ik woon tegenover een middelbare school. Ben altijd bang dat ik ooit op een dag waarop ik vrij ben, bloot de woonkamer inloop na het douchen en daar tegenover les wordt gegegeven. ![]()
Ja bij een vriendin van mij was er vroeger bij haar ouderlijk huis ingebroken. Ze heeft nooit alleen ergens durven slapen en nog steeds niet.
Vind jij het eng om ergens alleen te slapen? En dan kan je er vanuit gaan dat de plek gewoon veilig is.
- Nee totaal niet eng
- Ja heel eng
- Een beetje eng
0 stemmers
Ik kom er net achter dat mijn auto het hele weekend niet op slot stond. Zou dit in jouw buurt kunnen?
- Dat denk ik wel
- Nee, die wordt echt gejat
- Anders…
0 stemmers
Edit: dit was niet als antwoord op jouw poll bedoeld haha!
Nouja alsof elke inbreker genoodzaakt is om in te breken ![]()
Mijn auto zullen ze wel laten staan/met rust laten. Maar van buren met duurdere en gewilde merken en is er al meerdere malen ingebroken om alle apparatuur eruit te slopen. Echt helemaal meenemen verwacht ik dan weer niet
Ja ik denk dat er ook behoorlijk veel figuren tussen zitten die het doen om de kick ofzo. Zo hadden ze ooit bij mn ouders wat fietslampjes gejat uit de garage. Vond ik nogal random.
Maar dan gaat toch direct het autoalarm af of? Heb er geen verstand van maar ik hoor zelf vaak autoalarmen af gaan.
Niet alle auto’s hebben dat, en anders kunnen ze dat tegenwoordig ook omzeilen met een storingsapparaatje
Ja echt zelden hoor ik het alarm ook lang afgaan. Dus het kan blijkbaar ook zo weer uit worden gezet.
Er gaan hier in de straat regelmatig autoalarmen af en ik kan je verzekefen dat niemand dan op of om kijkt ![]()
ik was van het weekend voor het eerst in mn leven alleen in een hotel, waar ik aanvankelijk heel lekker op ging maar 's nachts bad lag te gaan op the shining achtige taferelen die zich natuurlijk alleen in m’n hoofd afspeelden
ben jij bang in het donker?
- jaaaaa
- neeeee
0 stemmers
Denk niet dat je daarvoor kiest omdat je nou zo fantastisch veel kansen in het leven hebt gekregen.
Als we thuis zijn doen we de voordeur niet op slot. Ook niet in de nacht. Idd ivm brandveiligheid. Overigens moet je eerst een andere (beveiligde) deur door om bij onze deur te komen.
Toevallig heeft de politie pas de deur (zelfde als die van ons) van een buurvrouw open willen maken ivm nood, maar dat lukte niet op nette/bekende inbraak manieren. Voor zo’n noodsituatie wel vervelend, maar voor inbraak heel fijn. Wij hebben wel iets aan de deur waardoor dat flipperen als het goed is ook niet kan. Als we weg zijn, hebben we hem overigens altijd wel op slot.
Och ja die arme inbrekers, zo zielig.