Stel je persoonlijke vraag #35

Tot wanneer mogen mensen je storen s’avonds, voor een pakketje of iets ophalen dat je hebt verkocht?

• tot 17:00 uur
  • tot 18:00 uur
  • tot 19:00 uur
  • tot 20:00 uur
  • tot 21:00 uur
  • tot 22:00 uur
  • tot 23:00 uur
  • tot 00:00 uur

0 stemmers

1 like

9 uur in het weekend en 8 uur op doordeweekse dagen of feestdagen maximaal 19:00.

2 likes

Ben je ooit omschreven als een ‘pittige meid’?

• Ja en ik ben blond
  • Ja en ik ben niet blond
  • Nee en ik ben blond
  • Nee en ik ben niet blond

0 stemmers

1 like

Ja op werk vaak haha :joy: maar ja boeiuh. Ik ben liever kritisch en wil het graag goed doen in het belang voor m’n patiënt dan lui.

3 likes

Ben benieuwd,ging hier laatst over in een andere topic.

Doe jij je deur altijd op slot?

• Ja, doe mijn deur altijd op slot
  • Ja, s’avonds wel
  • Nee s’avonds niet
  • Nee, nooit

0 stemmers

3 likes

Bedoel je dan als je zelf binnen bent? Dan namelijk niet, maar als we de deur uit zijn wel

3 likes

Ja bedoel idd als je/jullie zelf binnen zijn.

2 likes

Onze deur kan zonder sleutel niet open van buitenaf. Behalve als je dingen gaat slopen, maar dan maakt het ook niet uit of de deur op slot zit of niet want dan krijg je 'm toch wel open. Staat nog hoog op het lijstje: de voordeur minder inbraakgevoelig maken.

2 likes

Niet op slot als in… mensen kunnen in principe van buitenaf je deur openen en naar binnen lopen? Waarom zou je dat willen? :flushed:

Mijn deur zit altijd op slot!

4 likes

Ja dat idee vindt ik ook niet fijn idd. Daarom doe ik hem savonds altijd op slot.

Maar ging eerder in dat andere topic over dat sommige mensen dat sommige deur open laten ivm stel er zal een brand uitbreken etc.

Misschien kan iemand hier een uitleg over geven, waarom ze de deur niet op slot doen.

Ja ook overdag, maar vooral omdat mijn kat anders aan de klinken gaat hangen en de deur open maakt :joy:

Mijn deur kan je van binnen niet met een sleutel dichtdraaien, alleen met een knip die je omdraait dus dat is makkelijk en snel mocht er een keer brand zijn.

6 likes

Ik ben één keer vergeten mijn deur op slot te doen toen ik aan het thuiswerken was. Toen is er een kind van een jaar of 10 naar binnen gelopen en hij stond recht in mijn woonkamer (woon in een klein appartementsgebouw). Ik ben nog nooit zo hard geschrokken als toen, sindsdien dubbelcheck ik altijd meerdere keren dat mijn deur zeker op slot is :stuck_out_tongue:

20 likes

Toen ik echt heel kort haar had werd dit regelmatig gezegd. Echt pff wat een omschrijving

2 likes

Na zo’n ervaring snap ik idd dat je extra voorzichtig bent. Ben wel benieuwd wat het kind kwam doen dan?

4 likes

Als ik mijn deur dichttrek kan je hem van buiten niet open maken, maar op slot vind ik pas als ik de sleutel ook echt heb omgedraaid. Dat doe ik niet overdag als ik zelf thuis ben.

10 likes

Het kind en zijn moeder waren op bezoek bij mijn bovenburen (familie van hen). Ik woon op de eerste verdieping, zij moesten op de tweede verdieping zijn. Het kind liep alvast voorop en trok zonder nadenken mijn voordeur open (er is niet echt een hal, je komt bijna rechtstreeks in de woonkamer). Het kind schrok denk ik net zo hard als ik. Ik heb gewoon gezegd: “naar buiten!” hahahaha, ik kon door het schrikken even niet meer logisch redeneren en dacht gewoon “jij moet hier weg”. Het kind ging meteen naar buiten waar zijn moeder op hem wachtte, in een deuk van het lachen (zou ook wel lachen als ik die moeder was :stuck_out_tongue: ).

9 likes

Haha,zou zomaar ook bij mij kunnen gebeuren, woon zelf op de eerste verdieping en heb ook nog wat bovenburen.

2 likes

Je kunt hier van buiten zonder sleutel niet naar binnen. Dus ik zie weinig meerwaarde in nog extra afsluiten vanbinnen.

3 likes

Je kunt hier niet naar binnen van buiten zonder sleutel, maar als ik hem dichttrek valt ie alleen in het slot/de dagschoot. Theoretisch gezien zou je dan dus door te hengelen door de brievenbus de deur kunnen openen. Als ik de sleutel 1 keer omdraai gaan er boven en beneden ook nog drie meerpuntssluitingen de deurpost in en als ik 2 keer omdraai gaan ze nog dieper. Beste ram heb je nodig om dan m’n deur er nog uit te krijgen (en er zit een metalen sierrooster op de deur aan de buitenkant, dus raampje intikken heeft ook geen zin). 's Nachts draai ik hem altijd volledig op slot, voelt wel zo veilig.

4 likes