Stel je persoonlijke vraag #35

In theorie doe ik m’n achterdeur altijd op slot als ik weg ben of ik ga slapen, maar in de praktijk heb ik hem laatst toen ik een nacht weg was per ongeluk niet eens op slot gedraaid.

Nu kan je gelukkig m’n tuin niet in zonder door m’n garage te moeten (die gelukkig wel op slot zat), maar ik vond het toch even niet heel chill.

4 likes

Doe je de gordijnen in de woonkamer ‘s nachts dicht?

• Nooit
  • Altijd
  • Soms

0 stemmers

1 like

Voor iedereen die zegt “je kunt hem zonder sleutel niet open maken”. Ook niet met flipperen? Klinkt een beetje alsof ie enkel in het slot valt, en nou ja das best makkelijk open te maken.
https://voordeurbeveiliger.nl/wat-is-flipperen/

5 likes

Heb je dan geen schutting waar iemand overheen kan klimmen? Of zitten er direct aan je tuin muren van andere huizen ofzo?

2 likes

Je kan in principe natuurlijk ook gewoon over mijn garage heen klimmen. En ook zeker over de schuttingen, maar wel alleen vanuit de tuinen van mijn buren die ook weer door garages zijn afgesloten.

Dus kortom was het sowieso niet een heel fijne actie en schrok ik bij het thuiskomen ook wel, maar stelde dat me toch ook wel een beetje gerust.

2 likes

Aah je hebt dus geen achterom, het kwartje valt haha.

2 likes

Bij mij zit altijd alles hermetisch op slot.

Er is ooit bij mij snachts ingebroken terwijl ik lag te slapen.
Als je 1 keer meemaakt dat je onder je bed moet kruipen in de hoop dat de inbreker je niet ontdekt, ben je voor de rest van je leven genezen van laconiek omgaan met sloten.

16 likes

Bij mijn vriend is er ook ingebroken, gelukkig niet toen we thuis waren. Wij hebben er nog steeds wel last van, laat staan als je thuis was geweest, zoals bij jou. Lijkt me verschrikkelijk. Ik begrijp nog steeds niet dat inbrekers niet nadenken over hoeveel leed je iemand toebrengt. Je hele veilige thuis is in 1 klap weg.

2 likes

Je moet een paar loodzware deuren door voordat je uberhaupt bij mijn deur aankomt plus er hangen camera’s, lijkt me voor een inbreker teveel moeite.

Is er wel eens ingebroken bij jou?

• Nee
  • Ja 1 keer
  • Ja meerdere malen

0 stemmers

1 like

Ik denk dat als je je genoodzaakt voelt in te breken om te overleven, je wel andere problemen aan je hoofd hebt.

9 likes

Mijn deur heeft ook alleen van binnen een deurklink maar ik had mezelf laatst buitengesloten en de enige optie was met mijn hand door de brievenbus om de deur open te maken en dat lukte ook nog

Nu voelt het toch wat minder veilig als ie overdag niet op slot zit😂

1 like

Ik woon tegenover een middelbare school. Ben altijd bang dat ik ooit op een dag waarop ik vrij ben, bloot de woonkamer inloop na het douchen en daar tegenover les wordt gegegeven. :rofl:

2 likes

Ja bij een vriendin van mij was er vroeger bij haar ouderlijk huis ingebroken. Ze heeft nooit alleen ergens durven slapen en nog steeds niet.

Vind jij het eng om ergens alleen te slapen? En dan kan je er vanuit gaan dat de plek gewoon veilig is.

• Nee totaal niet eng
  • Ja heel eng
  • Een beetje eng

0 stemmers

2 likes

Ik kom er net achter dat mijn auto het hele weekend niet op slot stond. Zou dit in jouw buurt kunnen?

• Dat denk ik wel
  • Nee, die wordt echt gejat
  • Anders…

0 stemmers

Edit: dit was niet als antwoord op jouw poll bedoeld haha!

2 likes

Nouja alsof elke inbreker genoodzaakt is om in te breken :stuck_out_tongue:

49 likes

Mijn auto zullen ze wel laten staan/met rust laten. Maar van buren met duurdere en gewilde merken en is er al meerdere malen ingebroken om alle apparatuur eruit te slopen. Echt helemaal meenemen verwacht ik dan weer niet

Ja ik denk dat er ook behoorlijk veel figuren tussen zitten die het doen om de kick ofzo. Zo hadden ze ooit bij mn ouders wat fietslampjes gejat uit de garage. Vond ik nogal random.

4 likes

Maar dan gaat toch direct het autoalarm af of? Heb er geen verstand van maar ik hoor zelf vaak autoalarmen af gaan.

3 likes

Niet alle auto’s hebben dat, en anders kunnen ze dat tegenwoordig ook omzeilen met een storingsapparaatje

1 like

Ja echt zelden hoor ik het alarm ook lang afgaan. Dus het kan blijkbaar ook zo weer uit worden gezet.

1 like