Stel je persoonlijke vraag #35

Geld interesseert me niet (een president kost ook genoeg), maar ik vind een koningshuis niet passen in een samenleving waarin vrijheid en gelijkheid centrale waarden zijn. Ik heb om die reden net zoveel moeite met de onterechte privileges die ze hebben als met de gouden kooi waarin die kinderen leven en opgroeien.

Edit. Lees net deze column en die vat het ook treffend samen.

10 likes

Ik vind dit een geweldige puberopmerking van haar

“We kappen met het koningshuis.”
“Prima, niet mijn probleem.”

En het koningshuis heeft zoveel geld en connecties. Zelfs als ze geen prinses was, had ze al een leven waar de meeste mensen van kunnen dromen. Plus dan had ze geen last van het plebs, zoals wij, die wat van haar vinden.

9 likes

Wat is jouw slaapkleding?

• 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20

0 stemmers

Hema tompoucen:

• Lekker!
  • Vies lekker
  • Vies, doe mij maar eentje van een echte bakker
  • Ik hou sowieso niet van tompoucen

0 stemmers

4 likes

ik was altijd 19 maar nu ik een nip piercing heb 4. er komt een dag dag ik het vergeet en mn horlogebandje er aan gaat blijven hangen :scream:

4 likes

Mijn slaapkleding staat er niet eens bij?:face_with_raised_eyebrow: Lange broek en lange mouwen

17 likes

En de nachtpon ook niet

4 likes

Late reactie maar heb je dan echt dorst, of is het een gewoonte geworden om zoveel te drinken?
Als ik het goed begrijp kom je namelijk makkelijk aan 6 liter water per dag. Het acute risico op watervergiftiging zal wel meevallen, maar dit belast je nieren wel. Ik zou er toch eens met je huisarts over praten.

Groetjes van iemand die zichzelf een acute nierinsufficiëntie gedronken heeft en daarna op waterrantsoen moest :neutral_face:.

11 likes

Daar is in het huidige onderwijs absoluut geen tijd of plek voor. Rosa Parks en MLK komen daar volgens mij nog wel in voor. Er zijn andere, voor NL mogelijk wezenlijkere dingen, die al niet onderwezen worden :woman_shrugging:

2 likes

Zolang we koningsdag maar behouden. Kom niet aan mn dag vrij!!

4 likes

Mijn vriend doet dat heel vaak, dan ligt hij verder ook op zijn rug met zijn handen in elkaar gevouwen. Echt alsof hij opgebaard ligt en er een lakentje over hem heen ligt.

25 likes

Dumpdag ervan maken. Onbeperkt dumplings eten en feesten.

5 likes

jawel maar dan laat ik wel een gat vrij waardoor ik kan ademen

2 likes

Mwah, geloof ik niet. Eerder geen prioriteit. Zo uitgebreid hoeft het niet. In mijn tijd heb ik voor mijn gevoel driekwart van de tijd dezelfde herhalingen gehad over de Tweede Wereldoorlog, dat mag ook wel ietsje minder. Desnoods doe je een overlap met maatschappijleer of op de boekenlijst bij Nederlands. Ik vind ons onderwijs op dat vlak enorm verouderd.

Edit; overigens gaf mijn school er wel aandacht aan. Maar dat was meer vanuit persoonlijke interesse vanuit de docent dan vast curriculum.

7 likes

Sidenote: Wordt Anton de Kom nu onderwezen op het onderwijs? Voor Nederland lijkt dat mij relevanter. Ook over de daadwerkelijke slavernij (dus niet de slavenhandel) heb ik destijds niets over geleerd op school. Is dat nu anders?

Ik heb de docentenopleiding geschiedenis afgerond, toegegeven was dat wel in 2012 maar niet alles is veranderd sinds toen. Dus neem maar van mij aan: voor Emmett Till is geen tijd. Wat @anon50301661 zegt, Rosa Parks en MLK passeren wel de revue. En wat @Schaakmat zegt is dat een stuk geschiedenis waar (voorheen? maar volgens mij nog steeds) geen ene fuck over onderwezen wordt. Heb ik zelfs in de docentenopleiding niks over geleerd. Het Nederlands in aandeel in dat akelige stuk geschiedenis moet eerst de aandacht heen. Idem ook voor de ‘politionele acties’ aka de walgelijke dingen die in Indonesië zijn gedaan. En als er dan nog tijd over is prima. Maar dat is helaas niet zo.

8 likes

Ik ben het met je eens dat er ook meer persoonlijke interesse moet komen en eigenlijk ook vooral vanuit de opvoeding door ouders, ik heb er zelf dan ook uit eigen beweging veel over gelezen. Ervaring leert alleen dat(wit) Nederland vrij weinig interesse heeft om uit eigen beweging dat soort dingen te leren of op te nemen in de opvoeding, en dat resulteert in een hoop onbegrip.

Ik vind het dan juist heel triggerend, dat door gebrekkige opvoeding en eigenlijk een soort nationale desinteresse we heden ten dage nog zo weinig weten over onze eigen geschiedenis, laat staan geschiedenis van racisme in het algemeen. Ben het ook met je eens dat ons eigen slavernijverleden vooraan staat, en ik vind het achterlijk dat er heden ten dage zo weinig aandacht voor is. Ik vind alleen niet dat je dat als argument kan gebruiken, om dan maar aan allebei geen aandacht te geven.

6 likes

Ja ik vind de opleiding dan ook gebrekkig, daar begint het probleem. Ik heb bij 1 museumbezoek over Indisch verleden meer geleerd dan al mijn geschiedenislessen daarover bij elkaar. De prioriteiten worden gewoon niet goed gesteld.

1 like

Hangt bij jouw de vlag uit?

• Ja
  • Wil wel maar is niet mogelijk
  • Nee

0 stemmers

Waar ik nu woon heeft bijna iedereen de vlag uithangen, heeft wel iets gezelligs.

Schijnt bij jou de zon? Had zo gehoopt op zon vandaag maar het is bewolkt hier :frowning:

• Ja
  • Nee
  • Geen idee ik heb de gordijnen nog niet open gedaan

0 stemmers

Kan mij nog herinneren dat ik die begrip moest leren voor mijn eindexamen. Snapte het begrip niet en ik had het beeld in mijn hoofd dat we allerlei agenten naar Indonesië stuurden die boetes uitschreven. In plaats van militairen die mensen vermoorden.

1 like