Stel je persoonlijke vraag #35

Sommige stukjes :rofl: maar meestal niet hoor want damn

3 likes

Maaarrrr zijn bedhekjes bij kinderen wel veiliger dan geen dan?

Want bij ouderen in ziekenhuis/verpleeghuis ed die verward uit bed willen klimmen moet je juist geen bedhekken omhoog doen, want als ze dus alsnog erover gaan dan vallen ze nog van veel hoger en ben je nog verder van huis :grimacing: :grimacing:

Maar kan me ook voorstellen dat het bij kinderen vooral is dat ze er niet uitrollen, kan me voorstellen dat het dan werkt.

1 like

Ik heb dit ook super vaak als ik iemand zie roken op tv, en ik rook niet eens! Maar de handeling ofzo…

(Vorige week nog had ik het met collega’s over roken en toen ging ik bijna twijfelen om savonds een pakje te kopen :sweat_smile:)

5 likes

Eet jij rabarber?

  • Eet ik niet, lust ik wel
  • Nee, lust ik niet
  • Eet ik rauw
  • Eet ik verwerkt in een recept

0 stemmers

1 like

Heb jij wel eens gedachten zoals: wat als ik nu een ongeluk krijg terwijl je op de fiets zit, en dat je dan gaat nadenken over wat er gaat gebeuren. Of dat je denkt: wat als er nu een man komt die op iedereen in gaat schieten.

  • Nee nooit
  • Zelden
  • Regelmatig

0 stemmers

1 like

Dit heeft ook een naam toch, deze gedachten?

Ik liep vanmorgen langs een hond en toen dacht ik ineens ‘mensen die door een hond aangevallen worden en in het gezicht gebeten worden, en dan voor altijd verminkt door het leven gaan hebben vooraf geen idee dat dat gaat gebeuren :slightly_smiling_face: maar hopen dat deze hond dat niet doet :slightly_smiling_face:’.

En ik ben dus helemaal niet bang voor honden he? Gewoon een random gedachte over iets dat mis kan gaan en je leven kan veranderen

@Takkie bedoel je een intrusie?

8 likes

Jaja intrusies, erg populair op egf. Was zelfs een topic over.

8 likes

Haha, ik hoor de vermoeidheid in je stem door deze post heen

42 likes

Haha “jahaaa intrusies :roll_eyes:

12 likes

Intrusies zijn zo interessant en ook herkenbaar. Soms heb ik dat ook als ik in de auto over een brug heen rij dat het in stort en ik mijn gordel wel eens los doe. Of als ik rij wat er gebeurd als ik naar zijn 1e versnelling schakel. Of drinken uit een glas en dan in het glas bijten. Ik heb zoooooo veel Intrusies

3 likes

Huh, bedoel je dat je bang bent dat de brug instort en je daarom uit voorzorg je gordel los doet? Dat is juist gevaarlijk en wordt afgeraden

Ja is gewoon een hele domme angst ipv intrusie merk ik.

Is dat niet meer dat je zelf de neiging hebt om dingen te doen zoals een baby slaan of iemand voor een auto duwen of whatever?

Oh dat snap ik wel hoor. Maar meer, gordel dus om houden! Ook als de brug zou instorten is dat veiliger

2 likes

Ja true, maar als ik op voorbeelden intrusies google is het wel meer dat je er over nadenkt om zelf iets te doen. In de definitie vind ik dat niet terug tho, dus kan waarschijnlijk van alles zijn alleen zijn de voorbeelden dan meer op de persoon zelf gericht ipv dat iets je overkomt.

2 likes

Ken je eigen forum sgat.

24 likes

Oh toch! Ik schaam mij diep.

4 likes

Precies! Al die voorbeelden gaan over gedachtes van zelf iets doen ipv iets dat je gebeurt, snap je? Het is in die voorbeelden ‘wat als ik die baby op de grond gooi’ ipv ‘wat als iemand mijn baby op de grond gooit’.

1 like

Dat maakte het vaag voor mij, of dit dan ook onder intrusies vallen! Maar blijkbaar ook dan.