Stel je persoonlijke vraag #35

Ja heel goed. We hebben een grote tuin en daar haal ik veel plezier uit, ik geniet heel erg van dat je de seizoenen bewuster ziet veranderen. We hebben kippen en veel fruitbomen/struiken. Ik zie dagelijks ooievaars en regelmatig herten. En ik kan nog steeds naar m’n werk fietsen, dat was belangrijk voor mij :smiley:

19 likes

tot je toevallig in de tijd van de gemeenteraadsverkiezingen er bent en ziet dat je op CU, VVD, SGP en de CAP kan stemmen.
Ik denk meestal haal me hier weg breng me terug naar mijn eigen omgeving.

ik woon wel in een dorp maar niet op het platteland.

9 likes

Ik denk dan “ooooh ik wil hier later wonen, als ik de stad uit wil”. Voor nu bevalt het me nog steeds te goed om midden in de stad met alles op loopafstand te wonen. Maar het plan is wel om “later” ergens op het platteland met een stukje grond en een moestuin en een halve kinderboerderij te wonen. Maar wanneer “later” dan precies gaat zijn :woman_shrugging:t3:

11 likes

Jazeker, een stuk rustiger! Moest wel echt wennen aan de stilte ‘s nachts in het begin. Voor mij maakt het de overgang makkelijker dat ik alsnog elke dag door de stad fiets. Vergt iets meer planning en nadenken nu niet meer met 5 minuten lopen bij een supermarkt ben.

2 likes

Dat zie ik ook nog wel gebeuren, we lopen al tegen de veertig inmiddels :sweat_smile:

Mijn vader en zijn partner hadden het overigens juist andersom, die woonden in een gehucht en zijn terugverhuisd naar een stad (niet midden in het centrum, maar wel op fietsafstand ervan) omdat ze weer faciliteiten en cultuur (musea, theater, etc) in de buurt wilden

2 likes

Moet je morgen weer werken?

• Nee ik ben zo slim geweest om vrij te nemen
  • Nee ik ben sowieso al vrij/heb vakantie/werk nooit op donderdag/etc
  • Ja ik moet morgen weer aan de bak

0 stemmers

1 like

Morgen vrij nemen betekende in mijn geval vijf dagen weekend, dus dat was het me wel waard.

16 likes

Ja, ‘vrijwillig’. Ik ga invallen op een andere groep. Heb zelf vakantie.

3 likes

Nee hoor, ben geboren en getogen in een dorp en vond het heerlijk. Maar woon nu in een vinex wijk (denk ik ) en vind het nog beter

4 likes

Hetzelfde voor mij! Ik werk op donderdag een halve dag dus ik heb vorige week donderdag een hele dag gewerkt zodat ik morgen vrij ben, en vrijdag is mijn standaard vrije dag. Hallo vijf dagen weekend zonder dat het me uren kost :heart_eyes:

4 likes

Ik heb als kind Beatrix ontmoet, ze kwam op het werk van m’n vader een schip dopen dat naar haar was vernoemd. Door alle spanning moest ik kéi hard huilen, maar meteen erna was ik aan de beurt voor een karikatuur. Daardoor ik nu een lollige tekening van mezelf met rode wangetjes, een rode neus en huilogen

7 likes

Aanvankelijk wel. Ik kan het platteland echt romantiseren maar als ik er dan ben en de mensen spreek en allemaal ongemakken ervaar wil ik asap weer terug naar de stad :sweat_smile:

1 like

Ik heb ze bijna allemaal wel eens gezien (woon in Den Haag), maar Maxima heb ik wel eens geholpen in de winkel waar ik werkte en zij was wel heel leuk. En Constantijn bijna een keer aangereden. Verder boeit het koningshuis me 0.

1 like

Wanneer heb jij voor het laatst iemand een vriendschapsverzoek gestuurd op Facebook?

• Vandaag
  • Deze week
  • Deze maand
  • Dit jaar
  • Vorig jaar
  • Langer geleden
  • Überhaupt nog nooit

0 stemmers

1 like

Maar waar in Nederland moet je nou anderhalfuur fietsen of een uur met het ov om in de ‘bewoonde wereld’ te komen?

4 likes

Ja en de laatste bus om 22.00u ofzo

4 likes

Best veel plaatsen hoor.
Mijn vader woonde tot 2 jaar geleden ergens waar de bus alleen tijdens de spits kwan, en dan moest je van tevoren ook nog bellen anders kwam hij niet. Met de auto was het 20 min naar dichtstbijzijnde dorp, maar met de fiets was het ruim een uur fietsen, en dat was dan een klein mini dorpje met een kruitvat, zeeman en 2 supermarkten

3 likes

Ja als je randstad in je hoofd hebt of middelgrote steden dan snap ik het wel. Is inderdaad maar net wat je referentiekader is

@Quinn dan heb ik niks gezegd :crazy_face:

Woon jij op een plek waar je voor onbepaalde tijd kunt wonen, dus eventueel voor altijd?

• Ja, ik huur en heb een contract voor onbepaalde tijd
  • Ja, ik heb een koopwoning
  • Nee, ik huur en ik heb een contract voor bepaalde tijd en weet dat ik er daarna uit moet
  • Ik huur en heb een tijdelijk contract maar ik weet niet hoe het verder gaat
  • Ik weet het niet
  • Anders

0 stemmers

Ik word zo boos van al die tijdelijke contracten

6 likes

Woon in de koopwoning van m’n vriend maar die heeft iets gedaan wat volgens de kleine letters niet mag waardoor de hypotheekverstrekker van het contract af wil. Dus nu op zoek naar een huurwoning…