Stel je persoonlijke vraag #35

Volgens mij heb ik alleen nog een tijdelijk huurcontract van de vorige eigenaar, dat inmiddels al jaren verlopen is :flushed: Misschien maar eens uitzoeken.

2 likes

Misschien staat er in je contract wel dat hij vanzelf overgaat in onbepaalde tijd. Dat staat ook in mijn contract (2 jaar en dan onbepaald).

Sowieso dingen als studieschuld verzwijgen bij aanvraag hypotheek, huis verhuren zonder toestemming vd bank, wietplantage op zolder. Maar misschien is het in dit geval minder extreem. Als je meer wilt weten: google op de term hypotheek direct opeisbaar

1 like

Er zat wel een harde einddatum aan ivm voorgenomen verkoop, maar heb net een mail teruggevonden waarin de huidige eigenaar aangeeft die contracten stilzwijgend te verlengen en geen plannen heeft de huur op te zeggen. Heb er voor de zekerheid maar even een kopie van gemaakt, dus bedankt voor je vraag!

1 like

Kan hij niet herfinancieren elders of is het echt een soort shit hits the fan ding dat dit ook onmogelijk maakt? Want ik heb dit zelf toen ik in die branche werkte nooit meegemaakt (ok bij drugspraktijken, maar hoop voor jou dat het niet zoiets is!)

Ja we zijn nu bezig met oplossingen maar denk het lastig gaat worden. Qua herkenbaarheid laat ik liever in het midden waarom het precies gaat.

2 likes

Kan hij geen nieuwe hypotheek krijgen ergens anders? Oh grapje, dat is net gevraagd :sweat_smile:

Ik hoop voor jullie op het best mogelijke scenario en snel duidelijkheid :hugs:

1 like

Zit er zelf ook aan te denken om op zoek te gaan naar een sociale huurwoning. Sta 12 jaar ingeschreven en heb een uitkering waardoor ik wel wat kans maak. Ik heb autisme en vermoed dat latten misschien ook fijn kan zijn. Dan heb ik tenminste ook een woning die op mijn naam staat. Weten jullie of m’n vriend daar in de toekomst wellicht bij zou kunnen komen wonen?

3 likes

Ja dat mag in de regel wel, er zitten wel eisen en voorwaarden aan om hem op het contract te laten zetten. En als je ingeschreven staat op hetzelfde adres heeft dat vaak ook invloed op uitkeringen en toeslagen.

3 likes

Waarschijnlijk wel. Toen mijn toenmalige vriend bij mij in m’n sociale huurwoning kwam wonen hoefde ik alleen een formulier in te vullen en that’s it. Alleen heeft het inderdaad waarschijnlijk wel gevolgen voor jouw uitkering en toeslagen.

2 likes

Dat kan, je hebt alleen een termijn waarop hij (ook) hoofdbewoner kan worden. Hier in de buurt moet je volgens mij 2 jaar ingeschreven staan op dat adres oid

En natuurlijk niet als het een max 1 persoon huishouden woning is :joy:

• Puuzel
  • Puzzel

0 stemmers

• Zeven
  • Zeuven

0 stemmers

1 like

Veel Surinamers vieren bigi yari met bands als La Rouge en ik haatte dat vroeger. Baal echt dat ik daar toen ik tiener was niet wat meer van kon genieten (na een aantal familieruzies en de coroons zie ik het niet meer zo snel gebeuren)

2 likes

Vind het wel goed, maar het gebeurt soms niet consequent, dat vind ik dan irritanter. Als je er een punt van wil maken om alles in het juiste topic te hebben moet je dat ook met alles doen (en dan heb ik het uiteraard niet over heel af en toe 1 of 2 losse posts over het hoofd zien).

2 likes

Hoe stel jij je broodje gezond samen?

• Hard broodje
  • Zacht broodje
  • Kaas
  • Ham
  • Kipfilet
  • Komkommer
  • Tomaat
  • Augurk
  • Zilveruitje
  • Sla
  • Ui
  • Ei
  • Sellerie salade
  • Mayonaise
  • Honing mosterd

0 stemmers

Meer keuzes zijn er niet. Bij de subway kun je ook geen random dingen noemen

2 likes

waar ik nu woon in de stad is het 's nachts juist stiller dan toen ik nog in een dorp woonde :joy: 's nachts hoorde ik de kikkers kwaken, af en toe nog een schaap blaten, en dan 's ochtends een haan, duiven, noem maar op. Zo blij dat ik daar van af ben lol.

10 likes

Haha nou we hoeven niet te raden wat jij vindt, wat een suggestieve poll :joy:

16 likes

Waarmee voel je je meer verbonden?

• Stad
  • Platteland

0 stemmers

Heb je als kind (of op latere leeftijd lol) ooit meegedaan aan een playbackshow?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

Schieten je als je op bed ligt wel eens vragen te binnen om in dit topic te stellen en ben je die dan de volgende dag weer vergeten?

• Regelmatig
  • Af en toe
  • Nee, nooit

0 stemmers

Droom je wel eens dat je naar de wc moet, en zo ja, is er in je dromen dan altijd iets geks met de wc waardoor je niet gaat/kunt?

• Ik droom wel eens dat ik naar de wc moet en dat kan dan ook gewoon in mijn dromen
  • Ik droom dat wel eens maar dan is er altijd iets raars, alle wc’s zijn in een open ruimte of alle hokjes zijn van glas oid
  • Ik droom nooit dat ik naar de wc moet

0 stemmers

3 likes

‘Ik wou dat ik jou was’ van Veldhuis & Kemper:
Link naar liedje
Hoeveel verschillende ‘ik niet …, maar … was’ kan jij uit je hoofd opnoemen?

• Geen een
  • 1 - 3
  • 4 - 6
  • 7 - 9
  • 10 - 13
  • 14 - 16
  • 17 - 18
  • Allemaal (19)

0 stemmers

4 likes