Stel je persoonlijke vraag #35

Ik doe meestal op de eerste dag een free walking tour. Dan heb je meteen de highlights gezien en kan je daarna lekker relaxed rondlopen, eten en drinken. Echt een aanrader!

Vaak neem ik een handbagage koffertje mee, maar soms rugzak. Beetje afhankelijk van de bestemming en hoe ik er heen ga

8 likes

Of je leert ff Latijn, dan is het meteen duidelijk.

3 likes

Ja da’s een stuk minder moeite idd dan even googelen

3 likes

Wel leuker :smile:

Ik was er na 3 jaar wel klaar mee

1 like

Als je nu terug mocht gaan naar je school / studietijd, had je dan andere keuzes gemaakt wat betreft school-/studieloopbaan?

• Ja, ik zou tijdens mijn middelbare schooltijd al andere keuzes maken (ander profiel, meer/ minder mijn best doen voor een ander niveau bijvoorbeeld)
  • Ja, ik zou een andere studierichting kiezen
  • Ja, ik was niet / wel gaan studeren of had anderszins een ander pad gekozen
  • Ja, ik had een (extra) tussenjaar genomen
  • Nee, ik had alles hetzelfde gedaan
  • Ik zou heel stoer zeggen dat ik andere keuzes had willen maken maar dat had ik uiteindelijk toch niet gedurfd
  • Ik heb geen idee

0 stemmers

Volg jij de zaak rondom Johnny en Amber?

• Ja, op de voet
  • Ja, een beetje
  • Nee, want boeit me niet
  • Nee, want ingewikkeld en heb geen zin om er zo veel tijd aan te besteden
  • Nee, want pijnlijk onderwerp

0 stemmers

Ik lees hier wat Miep erover vertelt, zoek het verder niet op.

8 likes

Niet het advies dat ik moest afstromen serieus nemen en gewoon doorgaan met vwo. Beperkingen moeten niet de reden zijn om niet het maximale eruit te mogen halen.

3 likes

Ik zou niet perse streven naar een hoger niveau maar ik zou wel echt meer aandacht besteden aan informatica. Destijds zag ik het gewoon als een chill vak waar je geen examen in hoefde te doen maar als ik wat meer mijn best had gedaan dan had ik daar zoveel aan gehad :smiling_face_with_tear:

Zou willen dat ik een andere studie had gekozen maar denk dat ik uiteindelijk toch hetzelfde zou kiezen want ik wist ook geen alternatief en nu nog steeds niet

Ik had mijn ouders keuze om voor middelbare school X te gaan niet gevolgd als dat een optie was. Daardoor de minst leuke schooltijd gehad die je kan wensen.

1 like

Ohhhh ja zeker. Ik wist altijd al dat ik forensisch onderzoek wou studeren dus m’n havo profiel was daar helemaal op aangepast. Na jaar 1 forensisch onderzoek ben ik vanwege bijzondere omstandigheden toch overgegaan naar jaar 2 ondanks te weinig studiepunten en jaar 2 toen alsnog te weinig punten waardoor ik moest stoppen. Toen jaar tussenjaar gehad omdat ik niet wist wat ik wel wilde.

Als ik het nu opnieuw zou moeten doen zou ik al een totaal ander havo profiel kiezen (economie en maatschappij) en vervolgens direct hbo-rechten studeren.

Heb jij een reserve fietssleutel?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

3 likes

Hebben mensen wel eens iets over je accent gezegd, bijvoorbeeld dat ze het bekakt vinden klinken, of een hele zachte g etc.

• Nog nooit
  • Een enkele keer
  • Ja regelmatig

0 stemmers

Ik keek zo’n aflevering en daarin werd gezegd dat zij als een kakker praatte. Ik heb 2 vrienden, en alleen die, die dat aaaaaaaltijd zeggen en het irriteert me eigenlijk terwijl het meeste me geen flikker kan schelen van dat betreft. “Ohh daar is ze weer de kakkerrrrstem”. Ik noem 1 nu altijd maar donnie, want zo klinkt ie.

1 like

in het nederlands regelmatig dat ik rotterdams klink :joy: kom uit gelderland dus nogal uit de richting haha. en hier dat je niet meer hoort dat dit niet mijn moedertaal is, zie ik maar als een compliment? haha

3 likes

Haha ik krijg echt te horen, het lijkt wel een hobby van ze geworden

“ik kan je kakstem nog niet aan” “ga maar autocue voorlezen” " hier is onze verslaggever". En hoevaak ik me ook heb verdedigd, dat gaat nergens meer over.

3 likes

Ja dat ik af en toe plat Rotterdams klink. Ja dat klopt ook aangezien ik daar geboren ben eh opgegroeid :relieved:

3 likes

Ik klink als een boer en dat hoor ik ook regelmatig🙋‍♀️

2 likes

Zie mijn ondertitel :woman_shrugging:t3:

4 likes

In het Nederlands klink ik schijnbaar behoorlijk kak (ook al kom ik uit Rotterdam). In het Engels en Duits kan men me nooit plaatsen, ze horen wel dat het niet mijn moedertaal is, maar waar ik dan wel vandaan kom raden ze zelden. In het Duits heb ik zelfs blijkbaar geen accent, alleen door mijn woordgebruik/zinsbouw merken mensen wel snel dat ik niet Duits ben

2 likes

Ik kom uit Twente en ben een half jaar in Leiden naar school geweest (minor) en werd daar klassikaal uitgelachen toen ik “homo” zei.

3 likes