Stel je persoonlijke vraag #35

O mijn god moet ik me daar al druk om maken. 5 weken na 9 maanden wachten is toch ook niks.

31 likes

Ligt toch aan wat de moeder zelf wilt denk ik? Voor goede vriendinnen vind ik 5 weken laat ja :thinking: maar mijn baby lag 5 weken na zijn geboorte nog in het ziekenhuis :stuck_out_tongue:

3 likes

Ik ben zelf moeder, tante etc maar ik snap niet waarom kraambezoek zo belangrijk gevonden wordt. Ze zien dat kind toch vanzelf wel een keer.
In het begin lijkt een baby toch nog op een aardappel en zijn de anekdotes bij het kraambezoek vooral over hechtingen, op wie de baby lijkt en of er al doorgeslapen wordt. Vind ik niet boeiend van een ander en vond ik van mezelf ook niet interessant om te delen met een ander.

36 likes

Vind ik echt afhankelijk van wat de ouders willen. En ook wel aan hun om dat goed uit te spreken om teleurstellingen te voorkomen. Ik wilde geen vriendinnen, ook niet de goede vriendinnen, voor 6 weken over de vloer. Was als de dood dat m’n pasgeboren baby Corona zou oplopen of een andere virus infectie. Terwijl ik bij m’n eerste kindje niet kon wachten totdat ze langskwamen (en zij ook niet). Gelukkig vond niemand dat erg en hield iedereen rekening met de pandemie.

7 likes

ja deze moeder wilde liefst iedereen in de kraamweek, en dat iedereen dan eten meeneemt en lekker mee eet.

het is idd wel heel afhankelijk van allerlei factoren, maar wat in dit geval zwaarstwegende factor lijkt te zijn, is de aard vd vriendschap. De buurvrouw is al wel geweest en wij nog niet. ons is dat nog niet gelukt, we wonen op 2u rijden.

2 likes

Is het kindje er al? Sommige veranderen na geboorte van de baby nog van hun mening wanneer iemand welkom is.

1 like

Hier moet ik niet naar informeren hè?

Misschien beter van niet, maar het waren in beide gevallen zogenaamd ingezonden brieven van meisjes die iets hadden geprobeerd in te brengen met onfortuinlijke gevolgen. Het valt vast wel te googlen :laughing:

1 like

Helder.

2 likes

Ik ook! Mensen gaan er dan ook automatisch gewoon vanuit dat je een stel bent.

Verder mannelijke vrienden (gehad) waarmee ik nooit iets gehad heb (en niet op viel) en mannelijke vrienden waarmee dat wel het geval was/is. Maar ik heb ook weleens een crush op een vriendin gehad (die overigens al eeuwen bezet is), dus voor mij zegt het niet zoveel.

@Roguee Vriendin van me was blij dat ik pas na 4 weken kwam want dan had ze ‘nog wat bezoek om naar uit te kijken’ omdat iedereen vrijwel meteen kwam.

4 likes

Ik heb tegen mn beste vriendin die zwanger was gewoon gezegd van joh als het zover is geef zelf maar aan wanneer het jou uitkomt. Of wanneer jij het fijn vind dat ik kom. Wil je me gelijk een uur na de bevalling je aardappel laten zien dan ben ik daar. Of wil je eerst een maand rust dan wacht ik wel.

60 likes

Heb je de bijbel in huis?

• Ja 1 bijbel
  • Ja Meerdere bijbels
  • Nee

0 stemmers

Ben je ook gelovig?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

3 likes

ja goeie!

@Broodrooster ja kindje is bijna 3 weken nu. Ik ga binnenkort gewoon langs, helemaal prima!

3 likes

Kreeg er eentje toen ik ging huren bij een christelijke woonstichting na een paar weken in de brievenbus!

3 likes

Ik vind dat echt raar, indirect betaal je daar waarschijnlijk zelf nog voor ook

2 likes

Mwoah zo duur zijn bijbels toch ook weer niet? Vond het wel wat apart ja! Volgend het contract moesten we ook de zondagsrust in acht nemen? Hield geen hond zich aan overigens

1 like

Geen idee, gaat me meer om het principe dat er voor je bepaald wordt dat je dit nodig hebt.

2 likes

Ik denk dat hier het grootste verschil in zit inderdaad, ik verwerk de meeste dingen door er over na te denken, en ik hou het liever binnen. Met mijn moeder wilde ik e.e.a. wel delen, maar verder wilde ik vooral in mijn eigen kleine bubbel zitten en rust.
Ik voelde me geleefd door mijn kraambezoek en de deur werd voor mijn gevoel platgelopen door iedereen, ook mensen die ik helemaal niet goed ken zoals oudtantes die ik hooguit eens in het jaar zie. Dat waren wel types die alle ins en outs wilden weten en dingen zeiden als dat ik niet echt bevallen was (want keizersnede), en die het dan nodig vonden om te vertellen hoeveel hechtingen zij zelf hadden gehad in 1973.
Op een gegeven moment wilden de buren van mijn schoonouders (!) zelfs langskomen en toen heb ik het toch maar afgekapt.

8 likes

Ik heb ‘beetje laat’ ingevuld niet omdat ik per se wil dat mijn goede vrienden zo snel mogelijk mijn hypothetische kind komen bekijken maar omdat ik het lang vind om hen 3 weken niet te zien

5 likes

Daar teken je ook voor toch? Lijkt me niet dat na het tekenen van je contract opeens gezegd wordt: “ohja, wij zijn christelijk.”

3 likes