Stel je persoonlijke vraag #36

We noemen een collega die altijd een grote muil heeft ‘scheurbek’ :grimacing:
Oh en we noemden iemand in de wijk altijd stalen Jezus omdat ie liep alsof ie een staaf in z’n kont had :joy:

10 likes

Ik heb laatst iemand perongeluk iemans de bijnaam big bazar gegeven. Omdat zijn naam begint met een B en we gingen naar een feestje in iets wat blabla bazaar heet. Dus toen vroeg ik aan mn vriendin " Komt big bazar ook?" Haha Error. Nu hebben we voor t gemak zn broertje maar little bazar genoemt.

6 likes

Kan jij goed namen onthouden?

• Ja, na een keer gehoord te hebben weet ik het
  • Nou, het duurt een dagje maar dan weet ik het wel
  • Nee, het duurt een hele tijd voordat ik het onthoud
  • Ik probeer het geeneens om namen onthouden

0 stemmers

En vergeet je namen snel?

• Ja, out of sight out of mind
  • Het wisselt. Sommige wel, sommige niet
  • Ik heb een olifantengeheugen als het om namen gaat
  • Hoe kan ik het vergeten, als nooit de moeite heb genomen om het te onthouden

0 stemmers

Ik had “Hide Yo Kids, Hide Yo WiFi”, maar mijn vriend heeft het veranderd toen we overstapten naar een andere provider. Nu heeft het mijn (voor)naam :weary::exploding_head:. Snap nog steeds niet waarom, laat het dan gewoon de standaardnaam, maar ben te lui om het te veranderen…

5 likes

Hahaha ja wij hebben ook precies zo’n boomer-naam als samengestelde naam die we gebruiken voor onze wifi en chromecast

2 likes

Dat doet mij aan deze vreselijke reclame denken.

1 like

Er is 1 persoon die mn vriendinnen en ik al echt 9 jaar ‘kennen’ (maar nooit spreken ofzo), gewoon omdat ze in dezelfde stamkroeg komt, die nog steeds Groene Broek heet. Blijven hangen toen ze zat te flirten met m’n man (toen nog niet eens date) en ze een groene broek aan had en ik tering jaloers probeerde uit te leggen welke sloerie aan “mijn kerel” zat.
We weten oprecht nog steeds niet hoe ze heet. Groene Broek gewoon.

2 likes

Niet als codenaam om te roddelen ofzo (maar waarom wel? geen idee) maar man en ik hebben hier in de straat:

vuilnisbak
vuilniszak
Monster van Loch Ness
De marinier
Rechtbank
Smiley
Gluurtje

12 likes

Voor alle single huurders: hoeveel procent van je netto inkomen ben je kwijt aan je huur?

• Ongeveer de helft
  • Tussen 25 en 50%
  • Meer dan de helft

0 stemmers

Een vriendin van me gaat nu meer dan de helft van haar netto inkomen aan de huur besteden en ik snap dat het helaas niet anders is met deze woningmarkt, maar ik vind dat echt zo bizar veel. :pensive: vraag me af hoeveel mensen zoveel betalen

Mij lijkt het juist weer heel kut dat het vaak zo druk is, je voor álles moet betalen, je niet gewoon via je achtertuin het bos in kan wandelen etc :see_no_evil:

Als ik thuiswerk hoef ik ook nooit bang te zijn dat mensen buiten meeluisteren, Bertha384 kan er toch niks mee​:see_no_evil::cow2:

3 likes

Nee ik smeek :sweat_smile:

1 like

Haha heerlijk

2 likes

Vind je de zee lekker ruiken?

• Ja
  • Nee
  • Mwa

0 stemmers

2 likes

Minder dan 25% :sweat_smile:

5 likes

Ik vind het ook huilen, maar helaas is er geen andere optie

1 like

Snap je in 1 keer wat hier staat?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

Ik dus niet :sweat_smile: Nadat ik erachter kwam dat Stroe een dorp in Gelderland is wel. Dacht eerst dat het een typo was ofzo haha

2 likes

Ik lees dit terwijl ik 't journaal terugkijk waar ze het net over Stroe hebben :joy:

3 likes

Afgezien van ‘positief getoonzet’ snap ik de zin wel

9 likes

Getoonzet vind ik wel een rare bewoording maar ik kom redelijk uit de buurt van Stroe dus daar hoefde ik niet over na te denken

2 likes

Ik ben een millennial die altijd een skinny jeans draagt. Wilde eens was anders maar nu weet ik het niet meer. Leuk of niet leuk?

• Leuk
  • Niet leuk

0 stemmers