Stel je persoonlijke vraag #36

Ik vind airco’s echt een heel lastig dilemma. Aan de ene kant denk ik: ja je kan er echt wel zonder blablabla. Dit heb ik heel lang geroepen. Maar ik werk het grootste gedeelte van mijn tijd thuis. Het is nu al 24 graden binnen, deze temperatuur blijft dan vervolgens heel lang hangen want nieuwbouwhuis. In de hittegolven wordt het makkelijk 29 graden binnen, wat niet koel te krijgen is. Dit maakt werken best lastig en hierom zou ik best graag een airco willen (want een ventilater kan niet aan tijdens vergaderingen en mijn werk bestaat voor 80% uit vergaderingen). Maar aan de andere kant is het zooo slecht voor het milieu.

Kan niet uitsluiten dat ik vast blijf houden aan mijn standpunt “het is slecht, dus ik koop het niet”.

Beter inconsequent proberen om iets goed te doen, dan consequent niets doen.

13 likes

Oh goede! Ik heb daar helemaal nog niet naar gekeken (voor nu houd ik het vooral bij klagen dat ik thuiswerken ondragelijk vind in deze hitte). Maar zal dit even gaan onderzoeken!

1 like

Of op een tegeltje zetten

@Panorama volgens mij verwijderde je net je post terwijl ik m nog aan het lezen was, jammer want je had vet goede punten hoor!
Geeft niet verder maar wilde je dat even zeggen. Dat je gewoon gelijk had.

4 likes

Haha dat je leeft is opzich al slecht voor het klimaat, dus is dan letterlijk alles wat je sinds je geboorte hebt gekocht slecht voor het klimaat? :joy:

1 like

Als iemand (zakelijk of privé) zegt dat hij na 12:00 belt, wanneer verwacht je dan dat deze persoon belt?

• Vrijwel direct na 12:00
  • Tussen 12:15-13:00
  • Die kan de hele middag nog bellen

0 stemmers

Ik heb screens laten installeren. Die houden direct zonlicht buiten waardoor het minder warm wordt binnen.

2 likes

Dan koop ik een zuinige tweedehandse koelkast, zoals we nu ook hebben :wink:

2 likes

Een echte ecoqueen

4 likes

Mag ik vragen waarom je spijt had van Mauritius?

2 likes

Ik vind dat dat vrijwel direct na 12u moet zijn, maar mijn teleurstelling in mensen icm precieze tijdstippen heeft me anders geleerd :joy:

7 likes

‘na 12.00 uur’ kan hele middag zijn, ‘rond 12.00 uur’ is wel iets na 12.00

2 likes

Het echte Italië
casa-santangelo-bed-breakfast-salerno-debbie-2020

43 likes

Het is een ruim begrip natuurlijk maar als iemand zegt “ik bel na 12:00” en vervolgens pas om 16:30 contact opneemt zou ik wel echt geïrriteerd zijn. Zeg dan ik bel je vanmiddag maar weet nog niet hoelaat precies.

5 likes

Ken jij de boekenreeks Pitty naar kostschool / Malory Towers van Enid Blyton?
  • Ja
  • Nee
  • Ik weet het niet zeker / anders

0 stemmers

Heb je de reeks gelezen?
  • Ja, meermaals
  • Gewoon ja
  • Deels
  • Nee
  • Ik weet het niet zeker / anders

0 stemmers

Als kind vond ik de reeks fantastisch en heb ik het meermaals gelezen. Laatst moest ik er ineens weer aan denken toen ik de serie Malory Towers zag op HBO. Ik moet de serie nog kijken en weet niet hoe dicht het bij de boeken ligt, maar ik ben wel heel benieuwd.

Edit: wellicht zijn deze covers bekender:

8 likes

Zowel Pitty als de Dolle Tweeling staan hier in de kast.

7 likes

Haha ik had juist weer veel van de Olijke Tweeling. Echt grappig, wie gebruikt nou nog het woord olijk

18 likes

Ik heb de hele reeks, deel 1 en 6 had ik in de oude versies (bovenste foto) en 2 t/m 5 in de nieuwere versie.
Laatst heb ik gezocht of er een omnibus of iets dergelijks is, en die is er, maar helaas niet meer nieuw. Tweedehands kon ik hem nog vinden op Marktplaats, ik ben van plan alles weer te gaan herlezen na al die jaren.

3 likes

Ben jij een zeikerd?

• Ja
  • Nee
  • Ik heb mijn momenten
  • Alleen op het toilet

0 stemmers

2 likes