Stel je persoonlijke vraag #36

Zeiken is onze nationale volkssport

1 like

Ahh een fysieke herinnering aan je aanzoek :smiling_face_with_three_hearts::smiling_face_with_three_hearts:
Maar wat moooi! Amalfi kust is zo prachtig, welk dorpje?

Ik vind dit een leuke website KNMI - Archief maand/seizoen/jaaroverzichten

In 2020 was het in september nog bizar warm met 30°. En er was een hittegolf. Hele maand augustus was warm.
Ik vind het weer in NL de afgelopen jaren helemaal niet prima en normaal.
De klimaatverandering is er al super goed in te zien met die bizarre weersomslagen. Vorig jaar hadden we in februari sneeuw en ijs en een week later +20°.
(En dan inderdaad de ernstige overstromingen vorig jaar en aardbevingen).

Edit: overigens zijn projectontwikkelaars wel nog steeds in de veronderstelling dat we in een land leven met koude winters en zachte zomers. Koude buiten houden en wanneer warmte binnen is het binnenhouden.
Ik snap echt niet dat ze hun bouwwijze niet aanpassen. Huizen zijn +25°c maanden lang. Hopelijk volgt die aanpassing komende jaren.

14 likes

Whahaha dan valt je insta waardige filmpje in de soep omdat een van je vrienden (of nja zo zag t eruit?) door t beeld rent om zelf ook even te filmen voor de socials :joy:

Wat een ongemakkelijke zooi, zij ook niet blij of verrast (duh) of wat dan ook maar alleen dr hand uitsteken voor de ring :cry:

1 like

Nog een vraag over aanzoeken

Als jouw vriend met een goede vriend/vriendin van jou overlegd heeft over het aanzoek en die vriend kan zijn/haar mond niet houden en vertelt het jou nog voor het aanzoek. Zou je dan boos zijn?

• Ja natuurlijk, houd je mond!
  • Ik zou het een beetje jammer vinden maar het is wat het is
  • Ik zou boos worden als diegene het niet vertelt!

0 stemmers

Ik zou het jammer vinden maar wel fijn dat ik dan een beetje voorbereid ben hahaha het aanzoek van een vriendin was een beetje in het water gevallen omdat zij echt totaal geen idee had en op de dag/het moment zelf de hints ook niet echt snapte die haar zusje gaf dus ze was te vroeg voor wat haar vriend gepland had en zag dus een deel van de voorbereidingen nog

2 likes

Doel je dan op hoe huizen geisoleerd worden? Want er worden toch juist heel veel huizen gebouwd met een warmtepomp. Daar kan je een huis ook mee koelen.

1 like

Dit hebben mijn ouders, echt zaaaaalig als er een hittegolf is

1 like

Worden nieuwe huizen daar nu standaard van voorzien? Dat wist ik niet.
In ieder geval zijn er afgelopen 5 jaar veel woontorens gebouwd zonder. Wel fijn als het dan de standaard wordt!

2 likes

Anoniem

Als je iets graag zou willen kopen maar het heel slecht is voor het klimaat, zou je het dan nog kopen? Ik bedoel iets zoals een airco waar het hier gister over ging, iets waar je makkelijk zonder kunt.

• Ja
  • Nee

0 stemmers

2 likes

Nee dat niet, zal ook nog een hoop op stadsverwarming zijn en worden aangesloten. Geen idee wat de verhoudingen op dit moment zijn, maar warmtepompen zijn wel stijgende, zeker met de CV die in 2026 niet meer ā€œmagā€

1 like

Eh zo’n beetje alles is slecht voor het klimaat toch

5 likes

Vliegtickets. En vlees ook

1 like

Vraag me wel af in wel nl je leeft want we hebben behoorlijk wat extreme weersomstandigheden gehad

1 like

Haha ja ben benieuwd wie hier nee op heeft gestemd, ik zou niet weten hoe ik moet leven als ik niets kan kopen dat slecht is voor het klimaat :stuck_out_tongue:

6 likes

Oja in augustus 2020 was ik in het buitenland dus heb ik niet meegekregen. Met ā€˜prima’ bedoel ik dat ik die zomer geen last heb gehad van bloedhitte a la 40 graden. Het is niet dat ik het klimaatprobleem ontken ofzo.

Ja ik gok dat er weinig mensen tussen de nee-stemmers zitten die als hun koelkast kapot gaat denken ā€œach joh laat maar, ik hoef geen nieuweā€

4 likes

Ja en ook, wat is slecht voor het klimaat? Waar ligt de grens?

Ja ik bedoel iets zoals die airco’s inderdaad, iets waar je makkelijk zonder zou kunnen

1 like

Ik vind het vooral irritant dat wanneer mensen iets (niet) doen omwille van het milieu (vega(n) eten of minder vliegen bijv) ze direct Ć”lles perfect moeten doen en helemaal niets meer mogen wat slecht is voor het milieu want dan zijn ze ~hypocriet~. Ik ben ervan overtuigd dat alle beetjes helpen en als iedereen dat ā€˜beetje’ doet zou dat al heel veel verschil maken.

28 likes