Worden nieuwe huizen daar nu standaard van voorzien? Dat wist ik niet.
In ieder geval zijn er afgelopen 5 jaar veel woontorens gebouwd zonder. Wel fijn als het dan de standaard wordt!
Anoniem
Als je iets graag zou willen kopen maar het heel slecht is voor het klimaat, zou je het dan nog kopen? Ik bedoel iets zoals een airco waar het hier gister over ging, iets waar je makkelijk zonder kunt.
- Ja
- Nee
0 stemmers
Nee dat niet, zal ook nog een hoop op stadsverwarming zijn en worden aangesloten. Geen idee wat de verhoudingen op dit moment zijn, maar warmtepompen zijn wel stijgende, zeker met de CV die in 2026 niet meer “mag”
Eh zo’n beetje alles is slecht voor het klimaat toch
Vliegtickets. En vlees ook
Vraag me wel af in wel nl je leeft want we hebben behoorlijk wat extreme weersomstandigheden gehad
Haha ja ben benieuwd wie hier nee op heeft gestemd, ik zou niet weten hoe ik moet leven als ik niets kan kopen dat slecht is voor het klimaat
Oja in augustus 2020 was ik in het buitenland dus heb ik niet meegekregen. Met ‘prima’ bedoel ik dat ik die zomer geen last heb gehad van bloedhitte a la 40 graden. Het is niet dat ik het klimaatprobleem ontken ofzo.
Ja ik gok dat er weinig mensen tussen de nee-stemmers zitten die als hun koelkast kapot gaat denken “ach joh laat maar, ik hoef geen nieuwe”
Ja en ook, wat is slecht voor het klimaat? Waar ligt de grens?
Ja ik bedoel iets zoals die airco’s inderdaad, iets waar je makkelijk zonder zou kunnen
Ik vind het vooral irritant dat wanneer mensen iets (niet) doen omwille van het milieu (vega(n) eten of minder vliegen bijv) ze direct álles perfect moeten doen en helemaal niets meer mogen wat slecht is voor het milieu want dan zijn ze ~hypocriet~. Ik ben ervan overtuigd dat alle beetjes helpen en als iedereen dat ‘beetje’ doet zou dat al heel veel verschil maken.
Ik vind airco’s echt een heel lastig dilemma. Aan de ene kant denk ik: ja je kan er echt wel zonder blablabla. Dit heb ik heel lang geroepen. Maar ik werk het grootste gedeelte van mijn tijd thuis. Het is nu al 24 graden binnen, deze temperatuur blijft dan vervolgens heel lang hangen want nieuwbouwhuis. In de hittegolven wordt het makkelijk 29 graden binnen, wat niet koel te krijgen is. Dit maakt werken best lastig en hierom zou ik best graag een airco willen (want een ventilater kan niet aan tijdens vergaderingen en mijn werk bestaat voor 80% uit vergaderingen). Maar aan de andere kant is het zooo slecht voor het milieu.
Kan niet uitsluiten dat ik vast blijf houden aan mijn standpunt “het is slecht, dus ik koop het niet”.
Beter inconsequent proberen om iets goed te doen, dan consequent niets doen.
Oh goede! Ik heb daar helemaal nog niet naar gekeken (voor nu houd ik het vooral bij klagen dat ik thuiswerken ondragelijk vind in deze hitte). Maar zal dit even gaan onderzoeken!
Of op een tegeltje zetten
@Panorama volgens mij verwijderde je net je post terwijl ik m nog aan het lezen was, jammer want je had vet goede punten hoor!
Geeft niet verder maar wilde je dat even zeggen. Dat je gewoon gelijk had.
Haha dat je leeft is opzich al slecht voor het klimaat, dus is dan letterlijk alles wat je sinds je geboorte hebt gekocht slecht voor het klimaat?
Als iemand (zakelijk of privé) zegt dat hij na 12:00 belt, wanneer verwacht je dan dat deze persoon belt?
- Vrijwel direct na 12:00
- Tussen 12:15-13:00
- Die kan de hele middag nog bellen
0 stemmers
Ik heb screens laten installeren. Die houden direct zonlicht buiten waardoor het minder warm wordt binnen.