Stel je persoonlijke vraag #36

Dan koop ik een zuinige tweedehandse koelkast, zoals we nu ook hebben :wink:

2 likes

Een echte ecoqueen

4 likes

Mag ik vragen waarom je spijt had van Mauritius?

2 likes

Ik vind dat dat vrijwel direct na 12u moet zijn, maar mijn teleurstelling in mensen icm precieze tijdstippen heeft me anders geleerd :joy:

7 likes

‘na 12.00 uur’ kan hele middag zijn, ‘rond 12.00 uur’ is wel iets na 12.00

2 likes

Het echte Italië
casa-santangelo-bed-breakfast-salerno-debbie-2020

43 likes

Het is een ruim begrip natuurlijk maar als iemand zegt “ik bel na 12:00” en vervolgens pas om 16:30 contact opneemt zou ik wel echt geïrriteerd zijn. Zeg dan ik bel je vanmiddag maar weet nog niet hoelaat precies.

5 likes

Ken jij de boekenreeks Pitty naar kostschool / Malory Towers van Enid Blyton?
  • Ja
  • Nee
  • Ik weet het niet zeker / anders

0 stemmers

Heb je de reeks gelezen?
  • Ja, meermaals
  • Gewoon ja
  • Deels
  • Nee
  • Ik weet het niet zeker / anders

0 stemmers

Als kind vond ik de reeks fantastisch en heb ik het meermaals gelezen. Laatst moest ik er ineens weer aan denken toen ik de serie Malory Towers zag op HBO. Ik moet de serie nog kijken en weet niet hoe dicht het bij de boeken ligt, maar ik ben wel heel benieuwd.

Edit: wellicht zijn deze covers bekender:

8 likes

Zowel Pitty als de Dolle Tweeling staan hier in de kast.

7 likes

Haha ik had juist weer veel van de Olijke Tweeling. Echt grappig, wie gebruikt nou nog het woord olijk

18 likes

Ik heb de hele reeks, deel 1 en 6 had ik in de oude versies (bovenste foto) en 2 t/m 5 in de nieuwere versie.
Laatst heb ik gezocht of er een omnibus of iets dergelijks is, en die is er, maar helaas niet meer nieuw. Tweedehands kon ik hem nog vinden op Marktplaats, ik ben van plan alles weer te gaan herlezen na al die jaren.

3 likes

Ben jij een zeikerd?

• Ja
  • Nee
  • Ik heb mijn momenten
  • Alleen op het toilet

0 stemmers

2 likes

Hoe ouder ik word, hoe meer ik zeik wel

6 likes

Ik in steeds kleinere beetjes

1 like

Bij mij is het juist andersom. Ik denk oprecht dat het deels door dit forum komt. Als je iedere dag dat gezeik hier leest… Zo wil ik niet zijn. Daar is het leven echt te kort voor :laughing:

8 likes

Een dag niet gezeken is een dag niet geleefd

6 likes

Het klinkt heel verwend, spijt van zo’n locatie. Ik bedoel vooral dat ik eigenlijk heel graag naar Zanzibar had gewild achteraf.
Mauritius vond ik wel een beetje tegenvallen. Vooral in vergelijking met Zuid Afrika waar we net vandaan kwamen qua sfeer en ik vond de stranden/het zwemmen niet heel comfortabel op de plek waar wij zaten. Grote golven, niet echt wit zand, niet dat bounty-gevoel dat ik wel verwachtte. Verder vond ik het jammer dat we overal een auto voor nodig hadden en excursies regelen ging allemaal heel stijfjes via zo’n bureau dat dan je hotel komt bezoeken en alles ver vooruit wil vastleggen. Voelde niet heel vrij.
Maar kan ook zijn dat we in het verkeerde deel van Mauritius zaten.

Edit: ik stem net dat ik geen zeikerd ben :smiling_face_with_tear: ben ik oprecht niet, mijn verwachtingen waren gewoon te hooggespannen.

Ik denk eigenlijk dat al die fancy eilanden zo zijn. Ik was laatst in de buurt van de malediven en ik wilde misschien er een paar dagen heen (dit klinkt ook echt te verwend trouwens), maar het voelde zo rigide allemaal. Alleen maar fancy resorts en eigenlijk alleen maar rijke westerlingen die grond opkopen en een toeristenbusiness beginnen. Echt geen zin om dat te steunen.

4 likes

Op de auto na heb ik het tegenovergestelde ervaren, haha. Moet zeggen dat ik er niet heen ging met het idee dat het een bounty eiland is, maar wel veel mooie (en sommige witte) stranden gevonden waar je chill kon zwemmen en snorkelen.

Heb alleen geen vergelijkingsmateriaal qua Afrika, want ben alleen nog op Mauritius geweest. Zanzibar, Seychellen, Madagascar staan op m’n lijstje, maar kan ik lang over blijven dromen. :smiling_face_with_tear:

1 like

Sommige dingen zijn niet anders te beschrijven dan olijk! (Vooral een blik van iemand)