Stel je persoonlijke vraag #36

Ohhh ja deze boeken :smiling_face_with_three_hearts: mocht iemand ze hier kwijt willen dan houd ik me aanbevolen!

3 likes

Er is een serie van :scream: Serieus aan het overwegen nu om hiervoor HBO af te sluiten haha

Heb het hier al vaker gezegd, maar door deze reeks en door de Dolle Tweeling wilde ik vroeger altijd zo graag naar kostschool! Vond het ook echt stom dat ze zoiets niet hadden in Nederland (en ook als dat er wel was, zouden me ouders er geen geld voor hebben gehad en is het in de praktijk vast niet leuk, but still)

6 likes

Ken je Billy Bradley dan ook? En canby hall? Alle boeken uit mijn moeders kast wel gelezen denk ik.

2 likes

Die heb ik even moeten googelen. De covers komen mij niet onbekend voor, maar ik heb ze niet gelezen.

Floortje Bellefleur vond ik ook leuk, dit was mijn favoriet:

Heerlijk nostalgisch.

22 likes

Ah ja ik was ook gek op Floortje! Had daar echt zoveel boeken van

4 likes

De Vijf las ik ook. Zelfde schrijver, Enid Blyton.

5 likes

Ooh die boeken heb ik ook nog ergens liggen. Ik kom even niet meer op de naam.

En Romana & ragebol, de olijke tweeling en de kostschool boeken waren ook favoriet.
Er was ook zo een paardenserie over een nederlandse jongen die naar Engeland ging en daar verliefd werd op het meisje waar hij bij in huis woonde. Toen was ik al ietsje ouder dat ik die serie ging lezen

2 likes

Hotel Rozebottel was dat!

16 likes

Zeiken is als je moppersmurf nadoet meerdere dagen in de week.

Persoon A: “o wat een heerlijk zonnetje”
Persoon b: “ ik haat de zon want dan zweet ik”

Persoon A: “Wat een lekkere ijskoffie”
Persoon B: “ Maar we moesten er veel te lang op wachten”

Etc.

8 likes

Er is een tijd en plaats voor zorgen, maar ik vind het pas zeuren als je alleen maar klaagt en niet werkt aan verandering.

4 likes

Ja en dan zeg ik dat ik kinderloos ben ter compensatie

4 likes

Waar op Mauritius ben je geweest? Op zich is het noorden wel mooi.
Ik deel je mening verdere echt voor de volle 100 procent. Mauritius is heel mooi als je op een resort verblijft, maar daarbuiten is het meh.
Ik ben er meerdere malen geweest, omdat mijn familie er woont. Maar ik raad het eigenlijk niemand aan om daar heen te gaan :’)
Zeker niet als je voor de “honeymoondestination”- vibe wilt gaan.

3 likes

Same

1 like

Haha zij is van een tv programma b&b vol liefde
Ze heeft een b&b in Salerno en ze heeft wel 20x gezegd dat dat het echte Italië is

2 likes

Ik was echt fan van hotel Rozenbottel. Ik heb nog steeds zoveel spijt dat ik die boeken voor 50 cent heb verkocht op een rommelmarkt toen ik jong was. Echt een mislukt Dagobert Duck actie want zou ze graag nog eens lezen.

12 likes

Ik vond het ook de leukste boeken uit die tijd. Realiseer me nu pas dat het eigenlijk een detectivereeks voor meisjes was.

Nu ik toch in een nostalgische bui ben, ben ik wel benieuw of er ook nog meer fans zijn van de Australische jeugdserie Sky Trackers uit de jaren ‘90. Vond ik echt fantastisch. Mijn vader had ook een soort sterrenkundig computerprogramma voor me geregeld zodat ik het kon naspelen.

• Ja!
  • Komt me bekend voor, maar geen fan.
  • Nee, ken ik niet.
  • Ik ben hier sowieso te jong voor.

0 stemmers

5 likes

Ja echt spannend nog herinner me helemaal nog die scène dat ze achter die boeven aan ging fietsen. En die zwangere nepbuik!!

2 likes

Slaap jij met deze warmte zonder dekbed/laken/deken?

• Ja
  • Nee, dan kan ik niet slapen
  • Nee, dat durf ik niet
  • Ik heb airco dus slaap onder een wollen deken

0 stemmers

Ik durf dat niet wantja, monsters onder je bed die ineens je been pakken enzo. :smiling_face_with_tear:

11 likes

Als je met deken slaapt kunnen die monsters ook gewoon je been pakken hoor

6 likes

Ja nee, da’s anders

44 likes