Stel je persoonlijke vraag #36

Haha kokosbrood was ook een twijfelgeval. Dat vind ik zelf ook héél lekker, maar koop ik nooit.

@Daelyss Waar gebruik je het voor? Mijn moeder vond altijd dat er iets van groenten extra op tafel moesten en dat was dan vaak een bord met komkommerschijfjes, waar dan die superzoute aromat kruiden op zaten.

@LaPetiteRobeNoire Omg ja fruitcocktail in blik! En dan allemaal verschillende blikjes bij elkaar in een grote tupperware bak met deksel voordat de verjaardagsvisite kwam: bowl.
Ik crave soms nog wel echt hard naar van die halve perziken op siroop. Helemaal op een pannenkoek en dan poedersuiker erover.

Edit: ik lees net over bokkepootjes in een ander topic, ook van die boomerkoekjes. Net als een pak speculaasjes!

4 likes

Kokosbrood, tosti quick, ananas uit blik, sandwichspread… Ik ben meer Boomer dan ik dacht :joy:

8 likes

Ik hou van kots in een potje, eens in de zoveel tijd koop ik het en dan eet ik aan de lopende band crackers met dat spul :heart:

4 likes

Dat was zo hip in de jaren 80! Zie de reclame nog zo voor me, met van die aerobic dames met zweetband om :laughing:

Volgens mij is nootmuskaat generatiegebonden, mijn ouders vinden het heerlijk, ik vind het goor. Ben benieuwd (en dit is mijn eerste poll, hopelijk gaat het goed)

Nootmuskaat?

• Ja lekker
  • Nee getver
  • Neutraal

0 stemmers

Edit: het ging dus niet goed haha sorry!

Wat mn oma ook vaak at was ragou. Ik ging elke x over mn nek als ik dat blikje moest open maken. ( het is best lekker maar hoe t eruit ziet en die structuur)

6 likes

Mijn vader gooit altijd ene hele berg nootmuskaat op zijn sperziebonen :face_vomiting: Ik gebruik het zelf eigenlijk alleen wanneer ik een roux maak (maar eigenlijk ook alleen maar omdat het recept dat aangeeft. Zou 't wezenlijk anders smaken als je het weg laat?)

3 likes

Ik laat het dus weg uit een roux, mijn haat voor nootmuskaat is groot :laughing:

3 likes

Haat aan nootmuskaat.

De spinazie-academie heeft het gebruik er bij mijn moeder (en haar leeftijdsgenoten) zo hard ingeramd dat het een wonder is dat ik er niet van ben gaan hallucineren.
Dat werd altijd bovenop de groente gestrooid NA HET KOKEN en als je de eerste was die opgeschept kreeg, had je dus nootmuskaat met bloemkool. :sick:

13 likes

En voor de mensen die geen nootmuskaat lusten:

Lust je wel foelie?

• Ja
  • Nee
  • Nog nooit gegeten
  • Neutraal
  • Verkeerd gestemd

0 stemmers

Foelie is namelijk de gedroogde zaadmantel van de nootmuskaat en lijkt er qua smaak wel op. Het roze is dus foelie.

4 likes

Haha ik moet zeggen dat ik (paddestoelen)ragout de laatste jaren wel heb herondekt. Maar wel alleen maar zelfgemaakt, ik heb het nog nooit uit een blikje op. En als ik het de volgende dag wil opwarmen zit ik eerst inderdaad zo omdat het er (zeker koud) koud zo vies uitziet :nauseated_face:

1 like

Hé voor nootmuskaat hebben we wel Nieuw Amsterdam van de hand gedaan aan de Engelsen, als je echt de VOC-mentaliteit hebt houd je ervan!!

Ik vind het oprecht heel lekker, maar wel vers geraspt. En dan door de aardappelpuree :yum:

13 likes

Ragout is lekker maar maak het zelf, nog nooit uit blik gegeten. Nou moet ik zeggen dat ik het meeste eten uit blik niet echt smakelijk vindt, heb bij een vriendin ooit zelfs nasi uit blik gekregen :zipper_mouth_face:

Ik vond vroeger perzik uit blik heerlijk, was echt fancy ook in de jaren 80. Nu vind ik het vooral heel slijmerig

1 like

Mijn VOC mentaliteit houdt het op kaneel. Een klein beetje gif doet niemand kwaad

1 like

Ja dit is het belangrijke verschil, zelf raspen Ipv poeder dat bij de meeste boomers al 20 jaar staat, das ook slecht te nassen.

6 likes

Klinkt als iemand die lid is van een boyband

1 like

Het is ook JP Coen volgens mij maar misschien doe ik nu weer een gênante niet kloppende correctie.

5 likes

Maar JC is wel toffer dan JP

2 likes

Aardbeien op brood

• :smiling_face_with_three_hearts:
  • :face_vomiting:

0 stemmers

1 like

Wow ik was helemaal vergeten dat dat een ding was :flushed: no thanks, zonde van de aardbeien en van het brood

8 likes

Dit is mijn huidige zwangerschapscraving. Op wit brood, met echte roomboter en een klein beetje suiker :drooling_face:

5 likes