Dan kan de grond te vochtig blijven waardoor de wortels gaan rotten, bij zo’n binnenpotje is er wat ruimte tussen het binnenpotje en de pot om water op te vangen.
Ik zet ze eerst met plastic erin, maar als ik ga overpotten doe ik ze óf zonder óf in een groter plasticje wat ik dan van een andere plant heb bewaard! Is namelijk makkelijk voor wisselen van potjes als je t interieurwise anders wil
Gewoon stenen of iets onder in je potje doen. En dan grond en je plantje erin. Je laat dat arme ding toch niet in dat plasticje zitten. Free the plant.
Ik heb toch een aantal planten die zo al >5 jaar prima overleven! Vind zon randje van het plastic potje zo lelijk staan in de pot
Ik laat het in het plastic potje en als ik water geef dan zet ik dat plastic potje in de gootsteen zodat het uit kan lekken.
Als de plant aan verpotting toe is haal ik hem uit het plastic potje en doe hem in een pot met een gat aan de onderkant en een schoteltje eronder
Wil/heb jij slimme apparaten in je huis?
- Ja, het liefst heb ik een volledig slimme woning
- Ja, maar niet voor alles. Een paar dingen
- Nee, ik wil niks
0 stemmers
Nee want dan heeft Ziggo weer een keer storing en kan ik m’n lampen niet aan doen, gordijnen niet dicht doen en werkt de deurbel ook niet. 🫠
Ik heb een verzameling plastic binnenpotten van alle binnen- en buitenplanten die ik door de jaren heen heb gehad dus kan idd bij elke keer verpotten zo de juiste grotere maat erbij pakken. Wie wat bewaart, heeft wat
Heb jij wel eens echt afscheid genomen van een dierbare toen hij of zij nog leefde, omdat diegene kwam te overlijden?
- Ja
- Ik was me er niet bewust van dat het echt afscheid was op dat moment
- Ik heb dit moment ontweken en heb daar spijt van
- Ik heb dit moment ontweken maar heb daar geen spijt van
- Ik heb dit nog niet meegemaakt
0 stemmers
Ik ga vanmiddag afscheid nemen van mijn opa die heel erg slecht ligt. Ik heb het er zo ongelofelijk moeilijk mee. Hij wilt ook echt nog dingen zeggen voordat hij komt te overlijden en heeft dit een soort van voorbereid…
Toen ik afscheid nam van mijn opa na een bezoek bij hem in een (ver) buitenland, wist ik wel dat het gezien zijn hoge leeftijd waarschijnlijk de laatste keer zou zijn dat ik hem zou zien.
Wat verdrietig, veel sterkte vanmiddag.
Heb je een rijbewijs? Anoniem voor het geval mensen hun leeftijd niet willen onthullen
- Ja
- Nee, en ik ben jonger dan 16
- Nee, en ik ben tussen 16 en 20 jaar oud
- Nee, en ik ben tussen 21 en 25 jaar oud
- Nee, en ik ben tussen 26 en 30 jaar oud
- Nee, en ik ben 30+
0 stemmers
Ik heb hem wel maar ik raak zwaar gestrest van autorijden.
Al langer wel dan niet
Ik heb dit afgelopen maart ook moeten doen en ik kan je zeggen dat ik er heel goed op terugkijk. Ik vond het heel moeilijk om te doen. Maar het was heel bijzonder en ik zal het niet gauw vergeten
Oh mijn god, ik ook bijna.
Had ook eerst zo’n papieren, maar die portemonnee is vrij snel na introductie van de plasticen gejat en dat vond ik echt kut, want dan zag niemand meer dat ik nog een origineeeele had
Ik heb ook bewust afscheid genomen van mijn oma, voor ze een zware operatie in moest. Ze heeft de operatie overleefd, maar is kort daarna overleden (en is ook niet meer bij bewustzijn geweest). Het afscheid was toen zwaar, we waren allemaal aan het huilen en mijn oma besefte heel goed dat de kans klein was dat ze dit zou overleven. Maar ik heb er achteraf heel fijne herinneringen aan, we hebben door ons verdriet heen ook gelachen en ik ben heel blij dat we de kans hebben gekregen om afscheid te nemen. Het is fijn om toch een moment te hebben gehad waarop de dingen uitgesproken zijn die je anders in het dagdagelijkse leven wel voelt, maar die niet per se altijd luidop gezegd worden.
Heel veel sterkte
Ja echt. Mijn eerste rijbewijs (2001) was zo’n slap roze ding dat je op moest vouwen. Heel onhandig in je portemonnee. De eerste keer dat ik moest verlengen kreeg ik een pas. Die inmiddels ook weer vervangen is.
Ik heb dit afgelopen voorjaar ook moeten doen en het is echt het kutste/verdrietigste maar tegelijkertijd het mooiste wat ik ooit gedaan heb. Ik koester de laatste woorden die we (zo bewust) tegen elkaar hebben kunnen zeggen heel erg. Heel veel sterkte en wat mooi dat hij nog heel graag iets specifieks tegen je wil zeggen!
Misschien een ongevraagde tip maar ik heb mijn laatste gesprek met mijn opa op papier staan, misschien kan je ook zoiets overwegen of een opname maken? Alleen als je daar behoefte aan hebt natuurlijk, ik vind het heel fijn dat ik het terug kan lezen.