Oh sorry, ik bedoel in zijn totaal :), ik heb het even aangepast in de titel!
En ik woon alleen, met 2 huisdieren
Ik maakte net een kutpoll hierop en dat ging echt helemaal fout. Forumkarma ![]()
Twee volwassenen en 1 kind. Geen huisdieren en we drinken vrijwel geen alcohol. Wonen niet in Nederland maar we geven omgerekend wel meer dan 500 euro uit. Ik heb het wel eens bijgehouden en kwam toen rond de 600-700 euro uit. Ik let wel op, koop niet zomaar alles maar het is hier duur helaas
Ik snap het niet zo goed hoe je het doet zonder budget, gezien ik precies uit reken wat we kwijt (willen) zijn aan alles (elke maand zelfde) en de rest direct na storten salarissen op de spaarrekening doe. Hebben de mensen zonder budget zoveel geld dat het niet uitmaakt, sparen jullie niet (als je dat kan), of spaar je pas aan het einde van de maand wat over is?
(Overigens hier €300-400 met 2 pers. Probeer rond de 300 te blijven maar indien een 5 weken durende maand of inslaan van aanbiedingen etc kan het tot €400)
Vies zonder lekker
Nou ja, wij storten ook vaste lasten/ reserves en spaargeld etc door en geven ons een budget op de lopende rekening. Maar ik houd niet bij waar dat geld precies heen gaat, een boek hier, boodschappen, drankje daar, cadeautje etc. Als we tekort komen van dat geld sparen we wat minder die maand. We letten wel op, dat we een minimaal bedrag willen sparen (maar soms bij vakanties bijv weer niet), maar niet een super vastomlijnd bedrag.
Ik woon alleen, kan niet budgetteren en kattenvoer zit er niet bij in ![]()
![]()
Ik weet wel ongeveer wat we kwijt zijn, maar het maakt inderdaad niet uit of we daar wat boven of onder zitten. Het gaat allemaal van een lopende rekening, als daar minder op over blijft hebben we gewoon minder voor andere variabele uitgaven over.
Ik moet hier eigenlijk heel erg als een klein kind om lachen. Want ik zie dan echt van die boerenjagers in een weiland in nederland schieten.
Nou als een vent gewoon de jacht mist, dan wil ie gewoon weer een nieuw vrouwke he ![]()
Kijk je weleens op P2000 (of iets vergelijkbaars) als je sirenes hoort?
- (Bijna) altijd
- Soms
- Een enkele keer gedaan
- Nooit
0 stemmers
Ik woon tegenover het (enige) politiebureau in de gemeente dus hoor de hele dag wel sirenes, maar als ik op de bank zit dan kijk ik even op oozo.
Jaa ben echt een ramptoerist
Anoniem
Heb jij wel eens aan een vrouw gevraagd of ze zwanger is?
- Ja
- Nee
0 stemmers
Parkeren, soms zelfs voor parkeren bij je huis, ik moest laatst zelfs entree betalen bij een zwemplas, woon en bergruimte is veel duurder, zal niet in alle steden zo zijn maar boetes voor het te vroeg aan de straat zetten van je container…
Maakt dat ik het gevoel heb voor álles te moeten betalen😅
Eigenlijk alleen als ik brandweerauto’s hoor omdat ik liever m’n ramen dichtdoe mocht er ergens brand zijn in de buurt
Heel lullig maar t boeit me ook helemaal niet als een vrouw waar ik niet zoveel mee heb zwanger is.
Dus om t nou te vragen zodat ik de eerste ben die t weet ofzo neh.
Oh sorry, dan doe ik dit voortaan ook niet meer voordat ik heel het topic bij gelezen heb.
Moet voor mijn werk
Oh damn. ![]()
Edit: ik klikte nee aan - lies!