Stel je persoonlijke vraag #36

Voel jij je weleens een dag super kut zonder dat je echt kunt aanwijzen waar dat gevoel nou vandaan komt? (Anoniem)

• Nee nooit
  • Ooit weleens gehad
  • Soms (halfjaarlijks)
  • Regelmatig (maandelijks)
  • Vaak (tweewekelijks/wekelijks of nog vaker)
  • Ik heb sowieso last van depressieve gevoelens

0 stemmers

1 like

Ik vat nooit zoiets op alsof iemand mij wilt. Vind dat toch zo arrogant. Tenzij iemand het letterlijk zegt ga ik nergens van uit haha.

@Branko in de lente/zomer nooit in de winter vaak.

1 like

Anderhalf a twee uur reistijd is echt niet veel hoor. Ik zou het gewoon nogmaals voorstellen aan die vrienden. Misschien kan je ook aangeven dat je ze graag vaker zou willen zien en hoe zij dat voor zich zien. De meeste van mijn vrienden wonen ook verder weg, een zie ik elke drie maanden sowieso, met een ander app ik heel veel en afspreken doen we wanneer lukt en met weer een ander is het bellen op regelmatige basis, maar altijd proberen we redelijk vlot weer af te spreken. Meestal doen we ook gewoon om en om reizen. Halverwege afspreken in een stad ofzo kan ook nog. Dat gaat vaak net wat sneller.

7 likes

(Droge) cake met slagroom
afbeelding

• Lekker
  • Vies lekker
  • Mwa
  • Nog nooit gehad

0 stemmers

Supermarktcake met slagroom uit een spuitbus: vies
Vers gebakken cake met vers geklopte slagroom: lekker

6 likes

Ik las het altijd als combinatie van tatta en Italiaans, dus bijv. zo’n heerlijke maaltijd van maccaroni met Smac en soepgroente is echt tattaliaans. Maar misschien wordt het wel breder gebruikt dan dat.

3 likes
Hoeveel geld geef jij per maand uit aan boodschappen in totaal (alleen, met zijn 2e, gezin etc)
  • 0-100
  • 100-200
  • 200-300
  • 300-400
  • 400-500
  • 500+
  • Wisselt heel erg.

0 stemmers

Ik ben ook een beetje benieuwd of je dan alleen woont of samen/gezin.
Ik zelf zit tussen de 300-400 voor 2 personen.

Heb jij een budget gesteld wat jij/jullie maximaal uitgeven aan boodschappen?
  • Ja
  • Nee

0 stemmers

Is dit gedeeld door het aantal personen in je huishouden?

2 likes

Oh sorry, ik bedoel in zijn totaal :), ik heb het even aangepast in de titel!

2 likes

En ik woon alleen, met 2 huisdieren

3 likes

Ik maakte net een kutpoll hierop en dat ging echt helemaal fout. Forumkarma :joy:

1 like

Twee volwassenen en 1 kind. Geen huisdieren en we drinken vrijwel geen alcohol. Wonen niet in Nederland maar we geven omgerekend wel meer dan 500 euro uit. Ik heb het wel eens bijgehouden en kwam toen rond de 600-700 euro uit. Ik let wel op, koop niet zomaar alles maar het is hier duur helaas

1 like

Ik snap het niet zo goed hoe je het doet zonder budget, gezien ik precies uit reken wat we kwijt (willen) zijn aan alles (elke maand zelfde) en de rest direct na storten salarissen op de spaarrekening doe. Hebben de mensen zonder budget zoveel geld dat het niet uitmaakt, sparen jullie niet (als je dat kan), of spaar je pas aan het einde van de maand wat over is?

(Overigens hier €300-400 met 2 pers. Probeer rond de 300 te blijven maar indien een 5 weken durende maand of inslaan van aanbiedingen etc kan het tot €400)

3 likes

Vies zonder lekker

11 likes

Nou ja, wij storten ook vaste lasten/ reserves en spaargeld etc door en geven ons een budget op de lopende rekening. Maar ik houd niet bij waar dat geld precies heen gaat, een boek hier, boodschappen, drankje daar, cadeautje etc. Als we tekort komen van dat geld sparen we wat minder die maand. We letten wel op, dat we een minimaal bedrag willen sparen (maar soms bij vakanties bijv weer niet), maar niet een super vastomlijnd bedrag.

11 likes

Ik woon alleen, kan niet budgetteren en kattenvoer zit er niet bij in :smiling_face_with_tear::smiling_face_with_tear:

2 likes

Ik weet wel ongeveer wat we kwijt zijn, maar het maakt inderdaad niet uit of we daar wat boven of onder zitten. Het gaat allemaal van een lopende rekening, als daar minder op over blijft hebben we gewoon minder voor andere variabele uitgaven over.

4 likes

Ik moet hier eigenlijk heel erg als een klein kind om lachen. Want ik zie dan echt van die boerenjagers in een weiland in nederland schieten.
Nou als een vent gewoon de jacht mist, dan wil ie gewoon weer een nieuw vrouwke he :face_vomiting:

1 like

Kijk je weleens op P2000 (of iets vergelijkbaars) als je sirenes hoort?

• (Bijna) altijd
  • Soms
  • Een enkele keer gedaan
  • Nooit

0 stemmers

1 like

Ik woon tegenover het (enige) politiebureau in de gemeente dus hoor de hele dag wel sirenes, maar als ik op de bank zit dan kijk ik even op oozo.