Oh, dat is toevallig .
Maar dat mag toch ook? Ik heb na een volle werkweek over het algemeen weinig zin en energie om het hele land door te reizen en spreek dan liever af met mensen die dichtbij zijn. Resultaat daarvan is dat mensen die ver gaan wonen vaak mensen worden die ik eens per jaar zie, waardoor ik tot nu toe uiteindelijk toch altijd zie dat dat soort vriendschappen verwateren tot op het punt dat niemand er echt meer zijn best voor doet. Ik zou ook nooit voor lange periodes zo ver van werk gaan wonen/ver van huis gaan werken.
Ja vorig jaar een vrouw uit de buurt. Ze bleef ook gewoon maar door vragen, weet je het zeker? Kan het echt niet?? Zo gĂȘnant. Was volgens haar omdat ik mijn hand op een bepaalde manier bij mijn buik hield. Maar dat was omdat ik gordelroos had en dat doet ziek veel pijn in je zij. Ook vrij weinig zin omdat soort dingen met een vage bekende te bespreken.
Ik heb dit ook. Met één vriendin lukt het me (dankzij de basis die we hiervoor al hadden, dat maakt veel verschil), maar de meeste vriendschappen die ik nu heb, zouden echt verwateren als één van ons op 1,5 uur afstand zou gaan wonen. Ik zou eigenlijk ook het liefst al mijn vrienden en familie op fietsafstand hebben. De vanzelfsprekendheid en laagdrempeligheid die dat met zich meebrengt vind ik heel fijn en belangrijk voor een vriendschap (even op de koffie, blijven eten, op elkaars kind passen etc). Anders moet je alles zo plannen en daar houd ik helemaal niet van. Het is ook maar net welke aspecten aan vriendschap je belangrijk vind, denk ik.
Alles dat overblijft na vaste lasten + sparen, maar zegt dus precies niks want dat geef ik nooit allemaal uit in een maand.
- Ik geef mezelf geen budget
0 stemmers
Ik begrijp niet hoe budgetteren werkt of wat het ânutâ er van is. Het is niet dat je ineens meer geld hebt door het in potjes te stoppen.
En als je dan een leuke broek zit maar je hebt nog 50 euro in je kledingpotje en die broek is 80 laat je m dan hangen? Of haal je dan 30 euro uit je festival potje en koop je m toch?
Ik snap dat dit per persoon afhankelijk is hoor maar het lijkt mij zo ingewikkeld en nog meer dingen die ik bij moet houden.
Ik zou verzorgingsproducten geen leuke dingen noemen? Die dingen moeten toch gewoon gekocht worden? Als het op is, is het op. Ook als het mijn prijzige crĂšme is. Ik koop tandpasta en deo wel graag in de aanbieding, maar verderâŠ
- Ik maak verschillende potjes en ben daar dan ook streng in
- Ik maak een paar hoofdpotten en het loopt niet zo nauw
- Ik heb geld tot het op is maar probeer wel wat te sparen in mijn spaarpotje
- Ik heb geld tot het op is en kijk verder nergens naar
0 stemmers
Duidelijk gesproken als een persoon met voldoende moneyz
Bedankt voor je reactie! Ja ik vind het wel jammer en ik vind het ook wel lastig om te denken âoke laat maarâ omdat het ook vrienden betreft die ik al meer dan 20 jaar ken. Daarom is het ook wel een beetje een extra teleurstelling. Ik ben nog wel regelmatig in mijn oude woonomgeving te vinden (ongeveer 1x per maand) dus zie dan mensen wel daar, maar had het wel leuk gevonden om mijn nieuwe woning en omgeving en stad te laten zien! Maar ik probeer ook maar te focussen op de familie en vrienden die wel langs zijn gekomen + lieve kaarten hebben gestuurd. Zo stom dat juist de aandacht bij mij dan blijft liggen op de personen die niet langs zijn gekomen, lastig om los te laten/niet teleurgesteld te zijn.
We hebben niet perse potjes, maar wel bepaalde maandbudgetten. Je kan je geld maar 1 x uitgeven. Wij sparen bijvoorbeeld veel om extra af te losse. Op de hypotheek zodat die maandlasten lager worden.
Verzin jij wel eens dingen om te posten op het forum. Dus dingen die niet echt gebeurd zijn. Of een impopulaire mening aannemen die je eigenlijk niet deelt om te stangen bijvoorbeeld.
Anoniem uiteraard.
- Ja zo vaak
- Ja heel af en toe
- Heb ik ooit wel eens gedaan
- Nee, doe ik nooit
0 stemmers
@grace, vergeet jij niet op âJa zo vaakâ te stemmen. Want er was hier toch een forummer die beweerde dat jij je verhalen uit je duim zuigt
Zoveel fantasie heb ik niet
Nog nooit een verhaal verzonnen maar stangen is wel leuk.
Snap ik helemaal, voelt als een soort gemakzucht van hun kant (jou wel willen zien als je hun kant op komt maar andersom is het ineens een ondoenbare wereldreis). Vind het daarom niet gek dat je een teleurstelling voelt. Ik vond het zelf ergens ook wel âfijnâ om te weten ofzo? Zoals iemand hiervoor zei: de meer oppervlakkige vriendschappen verwateren wel op deze manier en ik vond dat uiteindelijk eigenlijk wel prima. Alleen maar extra fijn dat er ook genoeg vrienden/familie zijn die wel moeite doen om goed contact te onderhouden, dus idd daar lekker op focussen (en bv mooi die ontvangen lieve kaartjes uitstallen).
Jaa ik snap ook niet het doel van een nep verhaal. Als mensen leuk reageren ofzo dan haal je daar toch niet dezelfde voldoening uit als bij een echt verhaal. Ik heb veel liever dat mensen leuk reageren op mn saaie leventje dan op mn spannende niet bestaande leven.
Hoe kut is je huis als je het juiste handzeep merk nodig hebt om het te verkopen in de huidige verhitte markt waar iedereen sowieso een ton overbiedt?
Wie de hel gaat daar op inzoomen heeft ook geen leven
Geen. Elk troepje is er één