Ik ben nu ruim een half jaar mijn uitgaven aan het bijhouden. Ik heb hiervoor ook een opdeling in potjes en streefbedragen per potje, maar ik ben hier (voorlopig) héél flexibel in. Ik schuif steeds van het ene naar andere potje, de enige regel is dat ik alles wel bijhoud. En zelfs enkel dat doen heeft me al best wel wat geld gespaard, omdat ik veel bewuster ben van wat ik heb, wat ik al uitgegeven heb, welke uitgaven er nog aan zitten te komen en wat écht mijn doelen zijn. Ik was nooit zo van het budgetteren (ik heb het wel eens geprobeerd, maar hield het nooit lang vol) en leef ook heel comfortabel, dus de nood was niet hoog, maar ik ben nu toch wel ‘om’, denk ik. Ik denk dat ik in de toekomst bepaalde potjes wel meer wil begrenzen, maar vooral als uitdaging en niet als begrenzing naar mezelf toe (dat zou ook niet werken).
Mwah niet per se heel hoog op mijn bucketlist maar ik denk dat ik er wel een keer naartoe ga ja haha.
Wat betreft Almere, ik reed daar laatst langs en ze hebben een kabelbaan over de snelweg? Zo random, wat een wereldstad
Ja die hoort bij de Floriade haha
Ik wil er opzich ook nog wel een keer heen. Vind de kaartjes alleen vrij duur dus wacht even een actie af. Gok dat die nog wel gaan komen om mensen aan te trekken.
Ben je ooit in Almere geweest?
- Ja, naar de Floriade!
- Ja, meerdere keren
- Ja, een keer
- Nee
- Ik weiger
- Ik woon er!
0 stemmers
Ik zou ook wel willen als een soort ramptoerisme. Kijken of het echt zo kut is
De Floriade heeft jouw geld wel hard nodig
Ik ga volgende week vrijdag met m’n opa en oma naar de Floriade, want wilde iets met ze doen en ze houden van tuinieren, planten, bloemen, etc. Ben echt heel benieuwd, lees hier dat ze ons geld goed kunnen gebruiken iig. ![]()
Wel een update geven van jouw Floriade ervaring
Krijg jij reiskosten vergoed van je werk?
- Ja, alles
- Ja, deels
- Nee, maar ik maak wel rijkosten
- Nee, maar ik maak ook geen rijkosten
- Nvt
0 stemmers
Volgens mij moet je voor de kabelbaan zelfs betalen? Dacht zoiets gelezen te hebben
Je mag een keertje gratis, daarna is het €3,50 voor volwassenen
Dat hebben de reclamemensjes goed bedacht ![]()
Maar…. Moet je niet nog terug met de kabelbaan? Is het gewoon een ritje voor de lol of moet je daarna super ver teruglopen naar het begin als je geen zin hebt om nog een keer te betalen. Snap niet
Ik denk dat je een rondje maakt met de kabelbaan.
Met de auto max 50 km enkele reis (dat is dus niks want mijn afstand is dubbel dat) maar met het OV alles vergoed. Als ik naar een andere locatie moet krijg ik wel alle km tegen 0,29 per km!
Het was eerder begroot op €10 miljoen ![]()
![]()
Nu is het ruim 7x boven begroting. Wat erg. Zoveel nuttigs hadden ze met dit geld kunnen doen, damn.
Ik kom er nu pas achter dat de Floriade en de Keukenhof niet hetzelfde zijn
.
Neee ik bedoel de Floriade!
Ik ken iemand die in een tiny house in Almere woont en die wijk ziet er echt tof uit met allemaal innovatieve en duurzame huizen bijvoorbeeld. Dus mijn beeld van Almere zelf is helemaal niet zo kut