Stel je persoonlijke vraag #36

Heb je een hobby? Reizen, films, uit eten gaan en uitgaan (voor zover dat echt hobby’s zijn, maar dat zijn de standaard dingen die ik meestal hoor) tellen niet mee.

• Ja, een
  • Ja, meerdere
  • Nee

0 stemmers

Ik echt 0. Vind het ook echt zo’n stomme vraag als je je ergens voor moet stellen (en nu stel ik hem hier :joy:), vraag me af hoeveel mensen echt een hobby hebben

3 likes

Ik heb meer hobby’s dan dat ik er tijd voor heb, ik kan me juist niet voorstellen dat iemand geen hobby’s heeft! Er zijn zoveel leuke dingen om te doen :pleading_face:

14 likes

Oh ik heb geen hobby’s hoor. Ik vind bijvoorbeeld koken leuk of borduren maar zou het dan weer niet mn hobby noemen. En dat vind ik helemaal prima.

1 like

Ja eens ik heb ook afgesproken dat ik dit jaar alleen mag focussen op x aantal hobby’s en dan volgend jaar weer op de andere :sweat_smile:

Ik vind teveel leuk en daardoor ook weer overweldigend, dus ik heb 0

2 likes

Dit :joy: en heb ook vaak tijdelijke obsessies die dan weer voor extra hobby spul in huis zorgen en dan vind ik dat ik daar wel wat mee moet blijven doen. Heel vermoeiend van mezelf

3 likes

Als het eenmaal op gang is wel platter, maar de aanloop er naar toe zeker niet :joy:

2 likes

Heb jij essentiële tremor?

Bij essentiële tremor trillen uw handen en onderarmen. Soms ook uw hoofd, uw benen of uw stem. De klachten ontstaan beetje bij beetje en kunnen langzaam erger worden. Tremor betekent trillen. Essentieel betekent dat het trillen niet door een andere ziekte komt.

• Ja/vermoed ik wel
  • Ik tril wel, maar dat heeft een duidelijke oorzaak (medicatie, ziekte) en is dus geen essentiele tremor
  • Nee

0 stemmers

Volgens google heeft 1-20% vd volwassenen dit

1 like

Haha ja misschien denk ik er gewoon te ingewikkeld over na en reken ik dingen niet tot hobby’s terwijl ze het wel zijn. Wat zijn jouw hobby’s?

2 likes

Ja, wanneer reken je iets tot een hobby? Ik denk dan al snel dat het iets is wat je zeker wekelijks moet doen.

Nee joh, ik denk dat frequentie er niets mee te maken heeft. Stel je hobby is bergbeklimmen maar je hebt het nu al een paar jaar niet gedaan dan kan het nog steeds je hobby zijn

9 likes

Ja maar ik zou het dan denk ik niet zo snel mijn hobby noemen :thinking:

Maar heb er alweer 3 op de planning staan deze zomer dus de rust is voorbij😆

1 like

Twee weken geleden en binnen twee maanden nog eentje. Volgend jaar reeds twee op de planning.

2 likes

Ik ben wel een keer door een vriendin gevraagd voor de fotografie (wel tegen een nette vergoeding trouwens, niet als goedkope oplossing), maar daar heb ik nee tegen gezegd. Ik fotografeer hobbymatig en dat vind ik hartstikke leuk, maar bij een bruiloft moeten de foto’s natuurlijk wel echt goed zijn en dat durfde ik toch niet aan :’)

1 like

Ja of op z’n minst met enige regelmaat afhankelijk van het soort hobby. Bergbeklimmen als hobby hebben terwijl je in Nederland woont vereist een lagere frequentie dan in Oostenrijk.

Maar wel iets wat je leuk vindt en en passie voor hebt. Ik sport bijv normaalgesproken 3x per week, maar heb er een graftakkehekel aan dus zou dat nooit mijn hobby noemen.

10 likes

Hehe ik wilde ‘nee’ antwoorden maar ben in bijberoep huwelijksfotograaf dus toch wel een belangrijke rol! Ik fotografeer trouwens ook liever niet de huwelijken van vrienden, omdat ik het fijner vind om zelf mee te kunnen vieren.

1 like

Getuige bij een familielid en ceremoniemeester bij een vriendin!

3 likes

Mijn eerste bruiloft (op toen ik een heel klein kind was na) vorige week gehad en was meteen de getuige. Vond het heel spannend want ben echt een huiler en tijdens de hele ceremonie dus ook meerdere keren tissues aangereikt gekregen :joy:

2 likes

Zou je bruidsmeisje willen zijn?

• Ja, ben ik 1x geweest
  • Ja, ben ik meerdere keren geweest
  • Ja, lijkt me leuk, maar nog niet geweest
  • Nee, dankje

0 stemmers

1 like