Heb jij ooit een film met daarin Marilyn monroe gezien?
- Ja
- Nee boeit mij nul
0 stemmers
En een film/docu óver Marilyn?
- JA
- Nee boeit mij nul
0 stemmers
Heb jij ooit een film met daarin Marilyn monroe gezien?
0 stemmers
En een film/docu óver Marilyn?
0 stemmers
Ik heb Some Like It Hot gezien. Al sla je me dood, geen idee meer waar dat over ging.
En heb ook die biopic met Michelle Williams als Marilyn gezien. Saaiste film ooit.
Ja My Week With Marilyn, die heb ik ook gezien. Ik vond Marilyn echt een zeikerd daardoor.
Same, ik heb diverse oude films gezien samen met mijn man die daar heel erg van houdt. Maar ik vind het dodelijk saai.
Ik ben meer van het niveau Mean Girls.
Oude films hoeven niet perse moeilijk te zijn ik keek vroeger heel veel oude films en vond de vaak wat rustgevende sfeer heel fijn, alleen hoe ouder ik word hoe meer moeite ik heb met de misogynie en racisme die gewoon in de meeste jaren 40 en 50 films aanwezig zijn. Dus tegelijkertijd wil ik zeggen je mis ook niet iets als je het niet kijkt.
Die ene keer kan er ook nog wel bij denk ik dan. Het idee dat zoveel mensen eraan hebben gezeten… Niet alleen mensen die passen in de winkel, maar ook teringveel mensen tijdens het maakproces, brrrr.
Ik volg een dermatoloog op tiktok en zij zorgt zelfs dat ze haar pyjama (als ze in een hotel slaapt) zelf van bed haalt zodat de schoonmaker er niet aan hoeft te zitten ivm viezigheid. Beetje overdreven, de schoonmaker maakt ook het bed op, plus: hoe schoon is het bed? & Bij House heb ik een keer gezien dat een meisje ziek werd van de verf die in kleding werd gebruikt. Ja ja, dat is tv, maar goed, het zit nu eenmaal in mijn hoofd dat kleding uit de winkel fakking ranzig is.
Was je dan ook je boodschappen af?
Ja.
Ik heb gisteren nog mijn watermeloen van de markt met Dreft gewassen
Tijdens corona met sterillium!
TLDR: transgender male to females mogen niet meedoen aan zwemcompetities op het hoogste niveau (Olympische spelen en wereldbekers) tenzij ze voor de pubertijd/hun 12e hun transitie hebben afgerond
0 stemmers
Het eerste wat in me opkomt is dat ik het vanuit fysiek perspectief wel kan begrijpen? Een mannelijk ontwikkeld lichaam lijkt mij sterker dan een vrouwelijk ontwikkeld lichaam.
Maar vertel het me aub als ik helemaal fout zit met dit.
Dat is idd het argument van de experts daar
FINA hulp gehad van experts op wetenschappelijk, medisch en juridisch vlak. Volgens hen hebben transvrouwen die pas na hun puberteit een transitie maken een onevenredig groot voordeel als ze meedoen bij de vrouwen. Daarom wil de FINA voor hen een open categorie opzetten.
Ik snap juist mensen niet de hun handen uitsteken Je staat letterlijk bij het bushokje te wachten? Ik heb nog nooit een bus voorbij zien rijden als mensen dat niet deden. Je gaat daar niet voor je lol staan toch. Of mis ik nu iets?
Vaak komen er meerdere buslijnen langs
Ah, ja tuurlijk. Wat dom Ik kom zelf uit voorburg waar letterlijk alleen bus 23 stopte, dus nooit echt over nagedacht dat dat anders is op andere plaatsen
Ik weet eigenlijk niet zo goed wat ik ervan vind, ik kan zowel argumenten voor als tegen bedenken.
Heel deze discussie heeft me wel weer doen beseffen dat ik competitie in sport (maar ook in andere domeinen) maar iets vreemds vind. Want uiteindelijk moet iedereen het ook maar doen met wat je van nature meegekregen hebt qua kracht, longinhoud en uithoudingsvermogen. In die zin zijn sportwedstrijden nooit “eerlijk”, want er zit altijd wel iemand bij met een biologisch voordeel ten opzichte van de rest. Maar goed, misschien dat het biologisch voordeel bij transvrouwen te groot is.
Ja dat had ik dus ook toen ik het las, vandaar de poll ook eigenlijk. Want mn eerste ingeving was van “das discriminatie en dus slecht”, maar aan de andere kant zijn vrouwencategorieën er om een reden, omdat vrouwen anders nooit (in bijna geen enkele soort) zouden winnen tov een man vanwege biologische verschillen. En hoewel ik een transgender niet als niet-vrouw zie uiteraard, snap ik wel dat het lichamelijk anders is (en ‘voordelig’ in dit geval) als iemand als jongen de pubertijd heeft doorgemaakt.
Aan de andere kant is Michael Phelps de allerbeste zwemmer ooit omdat ie ook een buitengewoon lang bovenlichaam heeft oid, dus hij heeft ook een biologisch ‘voordeel’ in die zin. Alleen is het dan individu vs individu onder de mannen en bij MtF transgenders hebben zij dan allemaal een biologisch ‘voordeel’ tov de groep CIS vrouwen waartegen ze strijden.
Dus ik denk dat ik het uiteindelijk toch de juiste beslissing vindt.
Niet dat het me niet boeit, maar ik kan ze niet streamen
Haha oeps ik doe dit eigenlijk altijd als ik thuis ben. Maar ik heb nog nooit gehoord dat ze me niet goed konden verstaan? Wat ik wel vreselijk irritant vind is als vrienden waarmee ik bel ondertussen in real life met anderen gaan praten. Wtf. Bel dan niet. Ik hang dan ook op.
Een tijd geleden zat zo’n guy in de trein te bellen, het was zo’n zeikgesprek en hij zette die ander op de luidspreker. Het ging er zo’n 20 minuten over wat voor eten ze zouden bestellen.