Stel je persoonlijke vraag #36

Haha dit verhaal doet me denken aan toen ik mijn eerste master thesis schreef onder een van de allerbelangrijkste professoren in mijn veld. In eerste instantie was ik zo geïntimideerd maar uiteindelijk heb ik hem juist allemaal (statistiek) dingen uit moeten leggen ipv hij mij. Stage lopen op een universiteit heeft me wel geleerd dat je niet per se een genie hoeft te zijn om professor te worden of onderzoek te doen :smiling_face_with_tear:

Edit: ik bedoelde eigenlijk vooral dat je niet overal alles over hoeft te weten om professor te zijn. Die man was geen ster in statistiek en wiskunde maar natuurlijk wel in zijn eigen onderwerp

6 likes

Lol dit is wel één van de grootste humble brags die ik hier ooit gelezen heb

27 likes

Ja haha ik zag het net ook, vandaar de edit

Geen humble brag is dat ik gewoon goed ben ik statistiek dingen

3 likes

Ik ga echt stuk om deze comment. Misschien deed hij dat wel om je je goed te laten voelen lol? Doe ik ook soms bij een student die heel ijverig overkomt en faalangst heeft

15 likes

Hahaha dan heeft het wel gebackfired want die hele periode twijfelde ik aan alles omdat hij steeds zo verward deed over mijn keuzes :smiling_face_with_tear: goed idee slechte executie

Sorry voor de dubbelpost want ik wil t niet verwijderen ivm bestaande reacties en dan ziet het er nog dommer uit haha, maar ik zie nu in hoe dom mijn statement is hahaha. Ik moest alleen denken aan hoe verrast ik was dat je niet van alles een expert moest zijn om dit soort onderzoek te doen, ik was nogal naïef (waarschijnlijk nog steeds lol)

4 likes

Ik denk dat dat meer over jou zegt dan over die professor :wink:

Ja, misschien naief, maar imo ook niet bepaald een goede houding om aan te nemen in de academische wereld. De slimmere academici die ik ken hebben juist een meer open houding waarin ze alles zien als een mogelijkheid tot leren (en niet opgaan in absolute termen zoals ‘allerbeste’, ‘allerbelangrijkste’ en ‘genie’ etc.).

10 likes

Mijn zus heeft een PhD in theoretische natuurkunde maar gelukkig kan ik haar weer alles uitleggen over de ins en outs van nu achterklap en mediacourant

78 likes

Herken het wel een beetje hoor, ik kwam zelf van het vmbo/mbo en dan hoor je heel je leven al hoe slim en knap dat soort mensen zijn. Was voor mij ook een soort van mindfuck op de uni, daar heb je ook gewoon hele domme mensen :joy:

9 likes

Semi-massief parket bij vavato, 120m aan 2.400 euro.

Grappig dat 0-10 en 55+ de meeste stemmen hebben gekregen (tot nu toe).

Maar in mijn studio had ik Ikea laminaat, was prima te doen. Nu ik wat meer te besteden heb zou ik wel voor iets mooiers gaan, wat dan waarschijnlijk automatisch duurder is.

1 like

Wij hebben wel PVC extra lange en brede ‘planken’

Helemaal niks, vloer van de vorige bewoners heb ik laten liggen!

1 like

Hoe weinig boeit het jou hoeveel andere mensen uitgeven.

• 0
  • Noppes
  • Nada

0 stemmers

5 likes

zo weinig opties, niet representatief dit
waar zijn ‘nihil’ en ‘geen flikker’

22 likes

Hollands Nieuwe (de haring)

• Gadverdamme
  • Wel oké
  • Heel lekker
  • Ik eet geen vis

0 stemmers

Nog nooit gehad. Het lijkt me zo vies. Terwijl ik rauwe vis (zalm, tonijn) wel super lekker vind. Is dat gek?

Ja vet raar

17 likes

Hmm niet perse gek want ik vind het totaal niet te vergelijken met zalm of tonijn. Maar als je (rauwe) vis over het algemeen wel lekker vind zou ik toch eens een poging wagen haha

1 like

Gefermenteerde tofu

• Lekker
  • Gadver
  • Nooit gegeten/eet ik niet

0 stemmers

Tempeh

• Lekker
  • Gadver

0 stemmers

Gedroogde groenten (paddenstoelen, aubergine, paprika, etc)

• Lekker
  • Gadver

0 stemmers

Blauwe kaas

• Lekker
  • Gadver

0 stemmers

Gerookte tofu/bean curd

• Lekker
  • Gadver

0 stemmers

Ingelegde citroen

• Lekker
  • Gadver

0 stemmers

Gochujang (koreaanse gefermenteerde chili pasta)

• Lekker
  • Gadver

0 stemmers

Natto

• Lekker
  • Gadver

0 stemmers

Door de haring poll moest ik denken aan andere sterk smakende voedselwaren die ik graag eet maar andere mensen vies vinden omdat het sterk smaakt. Ik mis haring best overigens :frowning:

Ff opnieuw met public sorry