Stel je persoonlijke vraag #36

Wat tof! Ik heb hier echt nog nooit van gehoord

5 likes

Nooit geweten dat de term herenboer nu positief is, ken het alleen van vroeger.

2 likes

Wat leuk! Een vriend van mij beheert een herenboerderij (heet dat zo, geen idee, haha). Maar jij bent geen boer, maar alleen lid van de coöperatie? Of begrijp ik je verkeerd?

3 likes

Beiden niet, maar wel klompen die ik dagelijks draag!

Ja het is echt een fantastisch concept! Het is wel een investering in de vorm van geld en tijd, maar super leuk en leerzaam! Je kan zo veel meehelpen op de boerderij als je wil, of niet, als je dat niet wil.
Ik help zelf voornamelijk mee met de verzorging van de varkens een vaste dag in de week, en verder werk ik soms een paar uur op het land als ik daar zin in heb.

@Fredje Ja ik heb gewoon een kantoorbaan, dus ben alleen lid. Jouw vriend is dus echt boer op een boerderij? Wat leuk!

13 likes

Dit concept is volgens mij ooit bedacht en helemaal uitgedokterd door een paar mensen. (herenboeren nederland). Inmiddels zijn er al een stuk of 10-20 van die boerderijen in NL. En sommige lopen ook al jaren. Als je geïnteresseerd bent kun je met hen contact opnemen, dan helpen ze je met het opzetten van de boerderij. Of misschien zijn er al mensen bij jou in de buurt bezig.

Ik hoorde hier zelf ook pas een halfjaar geleden voor het eerst van, en heb me op de valreep bij de boerderij hier in de buurt aangesloten. Ik weet het fijne dus ook niet van de organisatie, maar ze hebben een website waar je meer informatie kunt vinden.

edit: Je kunt hier zien of er in jouw buurt meer geïnteresseerden zijn: Ik doe mee! – Herenboeren

4 likes

Ik zag laatst iemand op deze Uggs, dat vind ik wel echt pantoffels.

1 like

Dit zijn toch ook gewoon sloffen? :joy:

25 likes

Oh wat leuk zeg! Ik had hier nog nooit van gehoord maar er is er dus een bij mij in de buurt die nog plekken over heeft. Wel een eenmalige inleg van 2.000,- (vind ik geen gek bedrag hoor maar wel veel om zomaar even op te hoesten)

3 likes

Klopt haha ik heb ze ook en zijn geen schoenen voor buiten.

Misschien klein maar bijvoorbeeld zoveel als kan tegels eruit gooien en tuinieren zonder oogst als hoofddoel, maar vooral biodiversiteit. Vrienden/familie inspireren dmv een duurzaamheid instagram.
Heb wel gemerkt dat nu ik het naar buiten toe uitdraag alsof duurzaamheid mijn hobby is mijn omgeving veel positiever erop reageert dan daarvoor. Ik werd echt raar aangekeken als ik over vliegschaamte begon en nog steeds wel als mensen horen dat ik bewust geen rijbewijs heb vanwege het milieu omdat ik daar in mijn leven nooit noodzaak voor heb gehad en iedereen om mij heen ineens alles met de auto zag doen wat voorheen gewoon met de fiets of het ov kon. Weet dat niet iedereen de optie heeft auto loos door het leven te gaan, maar zolang het kan why not.

Ben heel benieuwd naar dat herenboeren! Mijn droom is om uiteindelijk zo zelfvoorzienend mogelijk te leven inclusief voedsel bos homestead achtig iets. Maar volgensmij is dat uiteindelijk heel privileged leven gezien daar best wat ruimte voor nodig is. Geen idee of dat nou echt heel veel beter zou zijn voor het milieu. Hangt vast ook volledig af van hoe je het doet. Zou ondanks m’n milieu stress wel kinderen willen. Daar denk ik dan toch heel raar minder angstig in. Voornamelijk vanuit het idee uiteindelijk gaan we allemaal dood, natuur crisis of niet. En we hebben als soort in veel slechtere omstandigheden geleefd en het leven draait om meer dan comfort. Voel me in die zin dan schuldiger richting de kinderen die geboren worden in de gebieden die al eerder door klimaatproblematiek getroffen worden dan wij

5 likes

Ik weet dat ik me dan geen moment meer op m’n gemak zou voelen.

2 likes

Nee joh, ik heb van de week mijn dochter nog een glijbaan laten ontwijken omdat ik daar in groep 3 een klasgenootje op heb zien plassen :+1:

9 likes

Nee als ik denk dat het Dutroux’/Fritzls huis zou zijn weet je wel, dan kom ik denk ik toch op nee uit.
Nou waren dat ook wel echt deprimerende huizen maar dan nog

7 likes

Zou het denk ik wel kopen, maar dan wel een priesteres het huis laten reinigen van slechte energieën.

Ben niet bijgelovig hoor.

3 likes

In principe niet tenzij het nog grondig verbouwd zou moeten worden, dan zou ik het misschien wel overwegen.

2 likes

Ik denk dat je zo’n huis redelijk goedkoop kunt kopen. Dus ik zou het waarschijnlijk wel doen.

Trouwens het deed mij denken aan het bericht dat Dutroux’s woonhuis wordt gesloopt voor een herdenkingsplaat:

Ik kreeg net een leenauto mee (auto moet apk) en ging vervolgens boodschappen doen op een plek waar je een parkeerschijf nodig hebt. Nu kwam ik er alleen achter dat in de leenauto geen parkeerschaf ligt, ook niet in het handschoenenvakje ofzo. Ik vond dat raar, maar ik vraag me af of dat aan mij ligt haha. Dussss:

Als ik een leenauto van de garage mee krijg dan ga ik er eigenlijk wel vanuit dat er een parkeerschijf in de auto ligt

• Ja
  • Nee

0 stemmers

Als ik een leenauto van de garage mee krijg dan haal ik mijn eigen parkeerschijf uit de auto zodat ik er ook een in de leenauto heb

• Jaa
  • Nee

0 stemmers

2 likes

Het verbaast me niks in ieder geval
Maar het zou wel goed zijn als het wel zo zou zijn

3 likes

Ik vind het wel iets standaards wat ik in elke leen- of huurauto verwacht, maar volgens mij heb ik het wel pas 1x in mn leven moeten gebruiken.

2 likes