Alcohol is ook een harddrug
Geloof niet dat 40% van de ffers nog nooit alcohol heeft gedronken
Ja ok deze opmerking komt altijd weer terug, maar het is wel duidelijk dat ze hier illegale harddrugs mee bedoelt toch.
Ehm nee? Ze zegt harddrugs en alcohol is daar eentje van. Ik vind t echt bizar dat we met z’n allen in deze maatschappij maar gewoon vinden dat dat oké is en omdat we t allemaal doen en drinken sinds we 15 zijn, het niet als harddrug bestempeld zou moeten worden, terwijl het dat gewoon is. Maargoed is mijn mening ![]()
Ja tuurlijk is een feit. Maar het is wel mijn mening dat ik dat problematisch vind en er dus voor kies om t hier te benoemen, en ik vind het ook niet obvious dat ze geen alcohol bedoelt.
Nou nee ik ben het helemaal met je eens dat het meer als harddrug gezien zou moeten worden, ik bedoelde alleen dat in de context van deze vraag het me wel duidelijk leek dat het hier om middelen gaat die volgens de opiumwet als harddrugs worden beschouwd. Mij zie je alcoholgebruik volgens mij niet verdedigen in mijn post.
Niet letterlijk nee, maar ik vind dus wel dat als we allemaal vinden dat alcohol ‘obviously niet bedoeld wordt hier’, we de schadelijke effecten van alcohol bagatelliseren. Maargoed, dit hoeft niet mijn heuvel te zijn dus t is wel duidelijk nu geloof ik.
Voor mij is het onderscheid: alcohol legaal en harddrugs illegaal waarmee je de meest heftige criminaliteit steunt in Nederland als daarbuiten (zuid-Amerika).
Well it takes one to know one. Dus als je het een keertje gedaan hebt, zie je meteen wat er op feesten gebeurd.
als je van plan bent om een gram coke te scoren voor het weekend, denk dan aan Derk Wiersum, maar vooral aan zijn vrouw en zijn kinderen, denk aan al die onschuldige mensen die nog vermoord gaan worden
Ja prima, maar “die nog vermoord gaan worden”, denk ook aan diegenen die allang vermoord zijn in het proces om het überhaupt in Amsterdam te krijgen. Zoveel plekken ter wereld op de productie/transport route waar dagelijks meerdere mensen vermoord worden vanwege cocaïnehandel. Zoveel plekken waar de maatschappij totaal ontwricht is door de cocaïnevraag in west-Europa.
Ik lig pas 3 uur in bed, iets te veel harddrugs (tequila) geklapt gister
Ja en dat zonder genotsmiddelen!! Het kan mensen het kan!!
Maar jij had duizend eten en fluffy kippen, dat zijn ook een soort drugs.
Jaa ik denk dan altijd aan het woord genotsknots
Ik bedenk me net ineens wat als het legaal gemaakt word. Dan krijg je ineens overal vacatures van " Envelop vouwers gezocht" en dan wilt ineens niemand daar werken.
Als we het nu in Nederland legaal maken, blijft het in de rest van de wereld nog illegaal dus daar schiet je ook niet veel mee op. Op dit moment hebben we, zoals net werd aangegeven een legale “harddrug” alcohol, dus er is een alternatief ![]()
Mn huisarts vertelde me dat er de laatste jaren een andere wind in Nederland aankomt die pollen meenemt uit Canada, waardoor dus veel meer mensen hooikoortsklachten hebben sindsdien!
Haha dit is de eerste post die ik vandaag lees nadat ik vannacht flink met de bril heb lopen knuffelen ![]()
![]()
![]()
gelukkig woon ik alleen, als dat de omstandigheden nog enigszins verzacht
Even een belangrijke noot bij dit plaatje, als het weer eens zonder context erbij wordt gehaald. Wat hier heel sterk van invloed op is zijn de aantallen mensen die het middel gebruiken. Alcohol wordt door ca 80% vd bevolking in veel europese landen gebruikt. Zelfs roken is niet te vergelijken in gebruikersaantallen met alcohol.
Velen zullen het weten, maar is toch belangrijk voor de anderen voordat dit er als argument bij wordt gehaald om ecstasy, cocaïne ed legaal te maken.
Maar alsnog is de schade op de mens / maatschappij te vergelijken? Juist omdat er zoveel mensen het gebruiken is de schade zo groot. Ik postte het ook niet als argument om andere middelen te gaan legaliseren.