Stel je persoonlijke vraag #36

als je van plan bent om een gram coke te scoren voor het weekend, denk dan aan Derk Wiersum, maar vooral aan zijn vrouw en zijn kinderen, denk aan al die onschuldige mensen die nog ­vermoord gaan worden

Ja prima, maar “die nog vermoord gaan worden”, denk ook aan diegenen die allang vermoord zijn in het proces om het überhaupt in Amsterdam te krijgen. Zoveel plekken ter wereld op de productie/transport route waar dagelijks meerdere mensen vermoord worden vanwege cocaïnehandel. Zoveel plekken waar de maatschappij totaal ontwricht is door de cocaïnevraag in west-Europa.

40 likes

Ik lig pas 3 uur in bed, iets te veel harddrugs (tequila) geklapt gister

8 likes

Ja en dat zonder genotsmiddelen!! Het kan mensen het kan!!

5 likes

Maar jij had duizend eten en fluffy kippen, dat zijn ook een soort drugs.

2 likes

Jaa ik denk dan altijd aan het woord genotsknots

5 likes

Ik bedenk me net ineens wat als het legaal gemaakt word. Dan krijg je ineens overal vacatures van " Envelop vouwers gezocht" en dan wilt ineens niemand daar werken.

2 likes

Als we het nu in Nederland legaal maken, blijft het in de rest van de wereld nog illegaal dus daar schiet je ook niet veel mee op. Op dit moment hebben we, zoals net werd aangegeven een legale “harddrug” alcohol, dus er is een alternatief :woman_shrugging:

2 likes

Mn huisarts vertelde me dat er de laatste jaren een andere wind in Nederland aankomt die pollen meenemt uit Canada, waardoor dus veel meer mensen hooikoortsklachten hebben sindsdien!

2 likes

Haha dit is de eerste post die ik vandaag lees nadat ik vannacht flink met de bril heb lopen knuffelen :weary::weary::weary::weary: gelukkig woon ik alleen, als dat de omstandigheden nog enigszins verzacht

3 likes

Vind dit altijd wel een interessant plaatje.

15 likes

Even een belangrijke noot bij dit plaatje, als het weer eens zonder context erbij wordt gehaald. Wat hier heel sterk van invloed op is zijn de aantallen mensen die het middel gebruiken. Alcohol wordt door ca 80% vd bevolking in veel europese landen gebruikt. Zelfs roken is niet te vergelijken in gebruikersaantallen met alcohol.

Velen zullen het weten, maar is toch belangrijk voor de anderen voordat dit er als argument bij wordt gehaald om ecstasy, cocaïne ed legaal te maken.

15 likes

Maar alsnog is de schade op de mens / maatschappij te vergelijken? Juist omdat er zoveel mensen het gebruiken is de schade zo groot. Ik postte het ook niet als argument om andere middelen te gaan legaliseren.

2 likes

Mooi voorbeeld zijn de goksites. Die zijn nu legaal en er mag reclame voor worden gemaakt. Gevolg: veel meer mensen die ermee in aanraking komen en dus meer veslaafden.

1 like

En überhaupt drugs?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

Ik nog nooit maar dat doet me echt niets, als mensen me daardoor saai vinden mogen ze dat lekker doen

2 likes

Nee hoor. Heb het vroeger weleens gedaan
maar heb niks door.

5 likes

Zijn er nog steeds mensen die dat zeggen?

2 likes

Niemand die ik ken, maar @Jumpsuit zei in de post waar ik op reageerde bijvoorbeeld “Ik dus nog nooit maar dan voel ik me weer zon tyfesnormalo.” over geen harddrugs doen. Dat heb ik echt totaal niet haha, heb er echt 0 gevoel bij dat ik nog nooit drugs heb geprobeerd en dat ook nooit ga doen

4 likes

Jep ik drink nu bijv amper omdat ik het niet meer zo leuk vind en bepaalde dranken ook helemaal niet lekker vind. Hoe vaak mensen me dan toch proberen te pushen van ah toe nou gezellig. Nee als ik nu drink val ik meteen in slaap niks gezelligs aan. Een vriendin van mij was vroeger anti drugs en heeft t nu ineens helemaal ontdekt en zegt ook soms van jaa dan moet je dit en dan proberen. Nah been there done that ik vind dr geen zak aan.

5 likes

Tyfusnormalo is een positieve term toch?

2 likes

Oja het ging hier ook om alcohol, dat is idd herkenbaar. Ik zat nog te denken aan de HARDDRUGS

3 likes