Stel je persoonlijke vraag #36

Ik heb er geen behoefte aan

2 likes

Ben jij over het algemeen een Karen?

• Ja
  • Eerder wel dan niet
  • Eerder niet dan wel
  • Nee
  • Ik begrijp deze vraag niet

0 stemmers

Oh haha ik las het in deze context als ‘dan voel ik me weer zo’n saai normaal persoon’, mijn fout

2 likes

Denk je dat random mensen op straat jou er betrouwbaar uit vinden zien? In dit scenario ben je alleen verder; niet van ja want ik heb een kind mee. Maar puur jezelf

• Ja denk van wel
  • Nee denk van niet

0 stemmers

Ben jij vaak gevraagd om foto’s te maken van vreemden, de weg uit te leggen of iemand te helpen met bijvoorbeeld de trein?

• Ja gebeurt me regelmatig
  • Mwah gebeurt me soms
  • Gebeurt me echt zelden
  • Gebeurt me nooit

0 stemmers

1 like

Ik ben geen Karen, maar wel een zeikwijf :ok_woman:t2:

4 likes

Whaha maar ik vind dit heel erg vreselijk en ook weer heel erg leuk in 1. In mn jongere jaren zei altijd een vriend van mij, nee zeg gewoon dat ze hun *kbek moeten houden.

Wat doe je dan liever?

• Een foto maken
  • De weg/route uitleggen

0 stemmers

1 like

Ik ben zo slecht in de route uitleggen. De keren dat het gebeurt, zie ik mensen mij halverwege met glazige ogen aankijken. Vaak zeg ik dan dat ze maar die richting op moeten lopen en het daar aan iemand moeten vragen.

10 likes

Een van de irritantste dingen vind ik dat als je op een toeristische plek bent en lekker van het uitzicht of whatever zit te genieten ZONDER FOTO’S TE MAKEN, gewoon omdat je :sparkles:in het moment bent :sparkles:, anderen dan gaan vragen om hen op de foto te zetten. Omdat ze dan denken dat je je staat te vervelen of zo? Ik ga nog net niet keihard zuchten als ik die vraag krijg. (En verwijs ze meestal door naar mijn vriend.)

Wat zou een goed antwoord zijn in deze situatie?

• Nee sorry, ik kan geen foto’s maken
  • Nee geen zin in
  • Nee sorry
  • Bordje om met ‘I don’t take your picture’

0 stemmers

2 likes

Ik neig ook meer naar legaliseren, ik denk dwt het ene niet te winnen oorlog is. Alleen kwam ik dus laatst wat tegen over opium gebruik in het vroegere China en dat dit de halve bevolking plat legde dus alles holde achteruit en daarom werd het verbonden. Dat vond ik wel vrij bijzonder al is drugs nu in Nederland ook wel heel normaal dus in alle regionen wel te vinden denk ik.

2 likes

Mensen die om de weg vragen zijn vaak zo gemakzuchtig.
Pas vroeg iemand mij op Utrecht Centraal waar Utrecht Centraal was (ik stond bij de bussen). Dus ik wijs naar de trap en zeg “je neemt die trap omhoog en dan ben je er, vanuit daar kun je naar alle perrons”. Ze keek me echt zo aan van :face_with_raised_eyebrow:. Vroeg ze of ik even kon meelopen? Mijn bus kwam er net aan dus dat wou ik niet. Echt hoe moeilijk kan het zijn.

14 likes

Ik zou dan echt om me heen kijken of er geen verborgen camera’s zijn

5 likes

Als ik met mijn vriend ergens ben, wordt hij echt altijd gevraagd haha en ik nooit, denk omdat hij vaak erg druk met zijn camera bezig is. Maar hij vindt het ook leuk om te doen, dus win-winsituatie wat mij betreft

Spontaan een andere taal spreken en doen alsof je ze niet verstaat.

Ik dacht zelf even dat ze me probeerde af te leiden zodat iemand anders me kon rollen, maar volgens mij was ze gewoon echt clueless.

Vragenstellers in het OV kan ik sowieso niet waarderen (terwijl ik normaal gesproken wel een behulpzaam persoon ben). Ik heb vaak maar een marge van een paar minuten (overstappen) en ga echt niet m’n trein missen omdat iemand anders zich niet goed op z’n eigen reis heeft voorbereid. Iedereen heeft haast hier, you’re on your own.

6 likes

Ooh da’s ook een goede ja. Gewoon in het Nederlands antwoorden werkt voldoende ontmoedigend denk ik :smile:

3 likes

Tabak is ook legaal en daar zijn steeds strengere regels voor omtrent reclame en verkoop. Dus het hangt echt af van de regelgeving

@Crusti_Croc coffeeshops zijn illegaal, maar worden gedoogd dus dat is weer een andere situatie

1 like

Ik vind foto’s maken van andere mensen bij een toeristisch punt oid dus echt het leukste dat er is, maak ook altijd tien foto’s en nog van een andere hoek en dan gooi ik nog ff m’n hand zo omhoog dat ze dat dan na gaan doen :raising_hand_woman:t3: Echt een feestje altijd

57 likes

Er is altijd een manier om confrontaties te vermijden :thumbsup:

Ik hoop dat ik jou een keer tegenkom als ik ergens een foto gemaakt wil hebben.
Vind het altijd zo leuk als mensen een beetje moeite doen ipv dat je 1 vage bewogen foto krijgt waar ook nog een vinger half voor de lens zit.

Ik probeer ook altijd wel meerdere hoeken en meerdere foto’s voor mensen te maken en vraag vaak ook of er iets bij zit wat naar hun zin is. Hand omhoog ga ik volgende keer ook doen

15 likes

Haha :heart: Ja precies dat dus! Hoeveel moeite is t nou om even drie keer op het knopje te drukken ipv 1 keer. En als je geen zin hebt, zeg dan gewoon nee ipv dat je zo’n halve foto maakt. Zo irritant.

Zo leuk dat je de hand omhoog techniek ook gaat proberen! Echt een succesnummer altijd

10 likes