Stel je persoonlijke vraag #36

Heb je jezelf weleens geslagen/aangeraakt (of laten slaan) met een elektrische vliegenmepper?

• Nee
  • Ja, per ongeluk
  • Ja, express

0 stemmers

1 like

Heb je wel eens schrikdaad vastgepakt

• Ja dat moet je toch eens gedaan hebben anders weet je nooit hoe het voelt
  • Ja per ongeluk
  • Nee
  • Nee maar heb die ambitie wel

0 stemmers

2 likes

Ik heb eens schrikdraad tegen mn hoofd gehad :tired_face:

Dat verklaart een hoop trouwens. :clown_face:

11 likes

Alleen al die 3 keer per week wassen zou ik echt nul zin in hebben.

4 likes

Dat doe je toch sowieso met een baby?

4 likes

Gebruik je die inlegvellen dan standaard? Ik dacht dat het rechtstreeks in de luier komt. Was dat vroeger dan ook al zo?

Het schijnt wel dat je kinderen sneller zindelijk kunt krijgen als je wasbare luiers gebruikt. Een huidige wegwerpluier is veel te comfortabel waardoor kinderen vaak de noodzaak niet zien van naar de wc gaan. Wasbare luiers hebben dat comfort veel minder.

2 likes

Nee? Baby is 10 maanden, ik was 1 dag in de week 1 was voor haar en 1 was voor ons ondergoed en handdoeken. 1 keer in de 2 weken gaat daar nog een was met onze kleding achteraan en doe ik 3 wasjes op 1 dag.

Edit: ik vergeet het beddengoed, die doe ik ook 1 keer per week.

5 likes

Bij de oude katoenen luiers werd ook een inlegvel gebruikt ja.

3 likes

Mijn moeder zegt dat ze altijd inlegvellen gebruikte (die je dus weggooit met de ontlasting erin)

2 likes

Ah ja toch wel. Dat lijkt me wel minder fijn werken, maar ja luiers verschonen is sowieso al niet de leukste klus dus dan kan dit er ook wel bij.

@LaPetiteRobeNoire misschien dat dat dan weer de opvolger is?

Je moest luiers vroeger ook vouwen, dan hebben we het nu wel makkelijker

2 likes

Ik ben 25 en mijn ouders gebruikte wasbare luiers (wel die je moest vouwen en vast moest zetten met veiligheidsspelden) en zij gebruikte inlegvellen. Zal wel net weer een nieuwe ontwikkeling geweest zijn in die tijd denk ik.

4 likes

Mijn moeder noemt hydrofiele doeken nog steeds hydrofiele luiers, want dat was dus wat ze bij mij en mijn zussen gebruikte als luiers. Met veiligheidsspelden. En die lagen dan inderdaad te weken in een emmer (brrrr). Geen inlegvellen ofzo. Heb het nu over 1980-1983.

Ik heb het zelf kort overwogen maar omdat we toen kind geboren werd vrij klein woonden met een kleine wasmachine (zo’n bovenlader in halve uitvoering) snel vanaf gezien. Geen droger en wasrek stond in de woonkamer.

4 likes

Ik denk zelf eigenlijk dat babydoekjes en de hoeveelheid waarin je die gebruikt 100x erger is.

12 likes

Ik heb ze gehad voor mijn dochter en heb ze ook gebruikt. Maar het was elke keer lekkagefeest.

1 like

Ik overweeg dit wel voor mijn baby (ETA oktober 2022), maar denk dat ik een startersetje koop en een pak wegwerpluiers voor de zekerheid. Mogen de wasbare luiers die jij gebruikt ook in de droger of moet je ze aan de lijn drogen?

3 likes

Draag jij een luier?

• Ja als kink
  • Nee

0 stemmers

Lees jij graag sochtends over babypoep in luiers?

• Ja
  • Cest la vie
  • Nee hou dat in zwanger/kind Pls

0 stemmers

2 likes
Verborgen luiers

Maar voor mij is het ook alweer 12 jaar geleden. Er was nog niet zoveel keus in wasbare luiers.

De plasindicator bij de newborn luiers was er nog maar net en vet hip en handig! Volgens de kraamhulp.

3 likes

Ja het werkt alleen niet :cry:

3 likes

Verstopt voor jou.

3 likes

Ja een deel heeft ook een hond en daarom hebben we een hondentopic

11 likes