Stel je persoonlijke vraag #36

Lekkere morele vraag, maar is geweld in sommige gevallen wel of niet te rechtvaardigden? Naast zelfverdediging natuurlijk, dat telt niet mee.

• Ja, geweld is soms te rechtvaardigen
  • Nee, dat is het niet

0 stemmers

1 like

Mijn man had niet gekeken hoe lang de roomkaas waarmee hij ons avondeten maakte al open was.

Ik ga ervan uit dat geweld noodzakelijk is voor (het inzetten van de) revolutie / systeemverandering.

Het afschaffen van het recht op abortus is in mijn ogen ook een gewelddadige daad. Ik weet niet 100% zeker of ik zelf geweld zou (kunnen/willen) gebruiken bij protesten, maar ik vind het zeker gerechtvaardigd.

7 likes

Oeps sorry. Wel mooie plekken

2 likes

Naja kreeg wel gratis upgrade naar een kamer met eigen badkamer

4 likes

Ben ik met je eens! Heel gek genoeg is dat wat nodig er is om verandering te brengen. Je rechten moet je constant blijven verdedigen, desnoods met geweld.

2 likes

Iemand opsluiten tegen zijn zin (gevangenisstraf) is toch ook geweld als je het sec bekijkt? Je ontneemt iemand zijn/haar vrijheid, ik zou dat wel onder geweld scharen. Ik denk dus zeker dat het soms te rechtvaardigen is als je het breder trekt dan fysiek geweld

Edit: als dit over de protesten gaat negeer dan mijn commentaar :joy:

3 likes

Broodje filet americain uit een tankstation…
Ja, het was al dom om überhaupt te proberen, maar je bent jong en je hebt honger.

2 likes

Je kunt je ook afvragen of gevangenissen wel te verantwoorden zijn? In Amerika (dat land is stuk) heb je ook gevangenissen die winst mogen maken. Arbeiders inzetten voor goedkoop loon enz. :sweat_smile: Racisme speelt ook een grote rol.

2 likes

True, ik vind dat een hele moeilijke discussie. Winstgevend zou het sowieso niet moeten zijn, maar ik zou ook niet zo goed weten hoe je zonder straf/gevangenis een ā€˜prikkel’ kunt geven dat het gebeurde niet kan. Ik geloof in tweede, derde, vierde kansen, maar ik geloof niet in de goedheid van de mens als er geen consequenties zijn. Ingewikkeld.

1 like

Roomservice van het Hilton :sob:

1 like

Vegan kaas!

En ik had daarmee ook gelijk 5 collega’s en 2 vriendinnen vergiftigd :flushed:

1 like

Ik heb gestemd op ā€œik heb geen moeder (meer)ā€. Ze leeft nog (tenminste voor zover ik weet) maar na 8,5 jaar geen contact en wetende dat ze zelf ook altijd zegt dat ze alleen een zoon heeft tegen mensen doe ik dat nu ook maar.

7 likes

Bali belly.

als abortus hier wordt verboden houdt ik me niet voor mezelf in.

6 likes

Het staat nog steeds in het Wetboek van Strafrecht. Abortus in Nederland | Kennis

1 like

Gun @FrauHelga haar Delfts blauwe bordjes

3 likes

Hoe lang heb jij deze zomer vakantie?

• 1 week
  • 2 weken aaneengesloten
  • 3 weken aaneengesloten
  • 4 weken aaneengesloten
  • 5 weken aaneengesloten
  • 6 of meer weken aaneengesloten
  • Meerdere losse dagen/weken verspreid over de zomer
  • Ik heb geen vakantie deze zomer

0 stemmers

Heb je op dit moment al vakantie?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

Baal jij als je op vakantie gaat precies in een week dat het in Nederland heel mooi weer wordt?

• Ja
  • Een beetje
  • Nee

0 stemmers

1 like
Sta je achter de boeren?
  • Ja
  • Nee

0 stemmers

(POL is anoniem)

3 likes

Ik heb voor het eerst sinds mijn studie (2016) zo lang vakantie! Normaal nam ik altijd 2 weken op, dus ik kijk er heel erg naar uit.

2 likes