Stel je persoonlijke vraag #36

Hier in Frankrijk lijkt iedereen die ik ken nu op vakantie te gaan/al terug te komen :sob: en ik heb maar 1 week in augustus terwijl ik nog student ben, dus ik ga hopelijk weer in september op vakantie na het afronden van mn thesis

2 likes

Werken met zichtbaar midriff op een casual bureau job, je hebt geen meetings en ziet geen klanten oid:

• Kan echt niet
  • Niet zo gepast, maar whatever
  • Sure, waarom niet

0 stemmers

2 likes

Wat is een zichtbaar middenrif? Een croptop?

1 like

Oh ja beetje gek verwoord! Ik bedoel een crop top, maar je navel niet bloot (met een hoge broek / rok)

1 like

Er is wel een verschil tussen deze twee. Zo’n hele blote buik vind ik echt niet kunnen op kantoor.

23 likes

Ligt echt aan waar je werkt. Meestal kun je bij een creatieve werkplek wat meer casual kleden.

Haha ja ik ook. Met sneakers moet ik al oppassen

maar het wordt gedoogd toch?
Of wil je gewoon vechten, kom dan :sneaky:

3 likes

Hahah ja heeeerlijk als je thuis werkt! Ik ga voor de korte broek :joy:

@anon3219017 ik mis nu mijn oude baan helemaaaal niet als ik dit lees, haha. Als ik naar mijn partner kijk, zie ik wel dat het allemaal veel informeler is geworden sinds het thuiswerken. Hij loopt net de deur uit in een polo en nette broek en voorheen was dat altijd een pak. Is dat bij jullie niet veranderd?

3 likes

Mm heel even was er zo’n periode inderdaad maar nu alles weer is opgestart, is de etiquette toch weer terug. Ik vind het meestal wel leuk, soms helpt het me ook qua zelfvertrouwen ofzo

3 likes

Ja, maar gevoelsmatig vind ik dit niet relaxed. Alsof het hier ook mis kan gaan.

5 likes

Zeker. Eens!

4 likes

de statements van witte vrouwen, dat ze in shock waren, geweld niet oké is… Een week later werden zwarten vermoord in een winkelcentrum door een witte man en toen crickets. Looking at you Amy Schumer

11 likes

Natuurlijk is het kut om een beperking te hebben, maar zelfs met mijn “beperking” weet ik dat ik het nog beter heb dan niet witte mensen met mijn beperking. Zeker in een westers land als Nederland heb ik het voordeel dat ik sneller doorverwezen word oa. Het is niet helemaal te vergelijken.
Nu is dat niet bij elke beperking zo, maar bij veel tegenslagen heb je als witte vrouw relatief sneller mensen die bereid zijn jou te helpen

3 likes

Ik vind het persoonlijk een beetje makkelijk om dan meteen de beperking/arm-kaart te trekken, omdat die vergelijking gewoon in verhouding niet klopt.
Het is in dit soort situaties vaak een makkelijk iets om te zeggen

2 likes

Sorry wat? Ik zeg juist dat witte vrouwen het in die situaties van armoede/beperking relatief makkelijker hebben om diagnoses en hulp te krijgen dus probeer je het nou om te draaien?

Ik vind dit een beetje what aboutism. Niemand heeft het over witte mensen die beperkt/ziek zijn. Hier gaat het uitsluitend over witte feministen die zich bemoeien met iets, waar ze weinig tot geen verstand heb.

Overigens ben ik met @Vaiana eens, dat er ook verschil is in behandeling als het gaat om huidskleur in de gezondheidszorg.

Als ik een autistische meltdown in het openbaar zou hebben gaan mensen mensen heel anders reageren dan wanneer een zwarte vrouw een autistische meltdown heeft.

Dat gezegd hebbende is er wel validisme op het forum. Dus jouw kritiek is gerechtvaardigd, maar in deze context snap ik het niet.

6 likes

Thank you
Jij beschrijft het toch altijd beter :smiling_face_with_three_hearts:

2 likes

In je eerste post had je het over white feminist. En ja dat zegt niets over gender identiteit. Maar ik vind de discussie over racisme (want dat is het) toch een andere discussie dan validisme.

Een zwart persoon kan een beperking hebben
Een wit persoon kan een beperking hebben
Beide kunnen te maken hebben met validisme, maar een met racisme.

@Corvus Dan hadden we gewoon twee verschillende interpretaties. Kan gebeuren.

1 like