-
Zuurkoolstamppot
0 stemmers
0 stemmers
Haha HANDig
Oja! Dat is de favo van mn zwager. Maar ik ken zelf eigenlijk alleen die 3 in mn poll. Maar ik sta open voor alle stamppotten. er zijn waars heel veel stamppotten die ik nog nooit heb geprobeerd.
0 stemmers
Nou als er hier een ekte stamppot kenner is. Iemand had ooit een stamppot kookboek? Maar toen ik daar in bladerde dacht ik nou, nee.
Oke ik doe nou die andere 2 er ff bij, welke stamppot vind je het lekkerst van deze ?
0 stemmers
Noem het Pls even hutspot oké dankjewel
Stamppot eet je alleen in de winter
0 stemmers
Nee maar dan maak een nieuwe poll aan oke dankjewel. Wij zeggen dit thuis zo. Ik wist ook pas zillion jaar later wat hutspot was. Stamppot wortelen is toch duidelijk? Ik vind het als mensen het maken naar zweet stinken, waarschijnlijk door alle uien. Maar toen ik het uiteindelijk probeerde juist best wel oke.
Wat zeg jij
0 stemmers
Ik kende boerenkool vroeger ook alleen maar als Mous ( groningen) kwam er echt eeuwen later achter dat dit boerenkool is
Zeg jij snert of erwtensoep?
0 stemmers
Maar snert schijnt dus erwtensoep te zijn die buiten moet hebben gestaan?! Aldus de moeder van Dee (die youtuber) .
Vorige week nog andijvie stamppot gegeten
Maar dat kan je denk ik ook het best het hele jaar door eten. Boerenkool sowieso niet en wortelen(oke wortels) /hutspot wordt wel beide meestal alleen in de winter gegeten toch. Ik vroeg een aantal jaren geleden aan iemand of die wel eens stamppot had gegeten, ik had het over boerenkool. En toen zei hij, ja die met spinazie haha aw.
Ik heb nu net een nieuwe die ik het voordeel van de twijfel zou willen geven maar hij is er nog niet lang genoeg om er zeker van te zijn dus durf geen ja te zeggen
Ik heb volgens mij ook zon kookboek.
Mn favo zijn zuurkoolstamppot. Boerenkool met ipv spekjes stukjes coriso worst. En uienstamppot (zonder wortelen!!) Met balsamico azijn.
Godver ik heb honger rn nu wil ik stamppot.
Ik realiseer me bij het invullen van deze poll dat ik (op het bijbaantje in de supermarkt op mijn zestiende na) nog nooit een man als leidinggevende gehad heb.
Oh zou je misschien een keer willen kijken welk boek dat is? En uienstamppot, ik kan me daar niks bij voorstellen. Alleen aardappels en uien?
Die boeken waren van de lidl doe kon je sparen. Miss kan je ze 2e hands vinden.
Nee ook spekjes. Die uien die snij je in ringen en bak je zo langzaam in de pan tot ze zacht en zoetig zijn. Balsamico azijn erbij. En dan bij de aardappelen en spekjes stampen.
Omg ik weet ineens wat je bedoelt, ik denk dat ik dat boek misschien wel bedoem idd. Dat is een aantal jaren geleden al en je had daar toen een soort stamppot? Week/ maand ofzoiets. Ik ga eens kijken.
Edit: deze he? @Soy.peor