Ik vind wel dat er betere hulp voor stoppen moet komen. Als dat goed geregeld is mag het van mij verhoogd worden, maar nu raak je naar mijn mening vooral de ‘zwakkere’ mens met vaak een minimuminkomen. En ja dan heb ik het ook over mezelf ![]()
Hartig en zoet gaan kennelijk goed samen.
Zo zie je tegenwoordig ook wafels met gefrituurde kip, ananas op een pizza, vlees met cranberry saus of friet met chocoladesaus (Japan).
Maar als jij het niet lekker vind hoef je het niet te eten ![]()
Ja, want het is niet alsof die mensen ergens anders kunnen verblijven. Dat er geen woonruimte is, is deel van de reden dat alle azc’s zo bomvol zitten en mensen buiten moeten slapen. Dus of er moeten veel meer en betere opvanglocaties worden gefixt waar mensen langer kunnen wonen, of ze moeten voorrang blijven krijgen (en zelfs dat werkt blijkbaar niet) want anders wordt de opvangcrisis alleen maar groter
Vind dat elk persoon met bijzondere omstandigheden voorrang op een woning moet krijgen, daar vallen voor mij statushouders ook onder.
In het artikel staat o.a. ‘Waar de zonen en dochters van een gemiddelde Nederlander moeten wachten op een woning, heeft een statushouder dat recht wel en dat vinden wij onrechtvaardig’. Als die zonen en dochters onder normale omstandigheden bij hun ouders wonen, dan vind ik dat bijvoorbeeld een statushouder wel voorrang mag hebben op een eigen woning.
Ik heb een tijdje in een woonproject gewoond waar een deel van de woningen gereserveerd zijn voor statushouders en jongeren uit maatschappelijke opvang, was echt een leuke periode. Buren stonden vaak aan m’n deur met lekker eten enzo, of als ze geen zin hadden om alleen te zitten.
Ik vind dit een beetje onzin eigenlijk. Zogenaamd om roken te verminderen, maar het is gewoon de staatskas spekken. Je raakt ook vooral de mensen met lagere inkomens het hardst. Vraag me af of ze dat geld ook aanwenden om een “rookvrije generatie” te bevorderen. In sommige landen hebben ze gewoon een verbod op het kopen van sigaretten vanaf een bepaald geboortejaar, dan bereik je wel echt iets.
Ik denk dat je dit soort maatregelen Europees moet nemen en de vrijstelling voor import van een bepaald aantal sigaretten afschaffen. Want anders gaan mensen ‘gewoon’ af en toe naar een buurland waar een pakje sigaretten geen €40 kost of nemen ze het mee vanaf hun vakantiebestemming. En vooral in combinatie met andere maatregelen (steeds minder verkooppunten, sigaretten in films en series aan banden leggen, niet meer mogen roken in openbare ruimte of in bijzijn van kinderen, mensen ondersteunen met stoppen met roken). Maar een paar van die maatregelen gaan wel erg ver, daar ben ik me van bewust.
Ik denk dat los van het argument van medemenselijkheid je gigantische problemen creëert als je mensen in nood niet tijdig huisvest. Zeker als die mensen geen enkel vangnet hebben. Je kunt niet verwachten dat mensen mentaal gezond blijven en meedraaien in de maatschappij als je ze geen permanente woonplek geeft. Je gaat daar hoe dan ook van betalen en dit soort maatregelen zijn dan ook populisme in zijn ranzigste vorm.
Is dat niet vragen om een enorme zwarte markt met alle gevolgen van dien?
Ja of een opmars van snus
Wat @Shaaar zegt, hoe kun je verwachten dat mensen integreren en meedoen in de maatschappij als ze in een azc moeten blijven wonen. Dat is geen plek waar je je goed kunt ontwikkelen.
Het lastige is dat er intussen zoveel groepen zijn die voorrang krijgen, dat er nauwelijks meer te spreken valt over voorrang… want vinden we de situatie van statushouders erger dan die van een vrouw met kind(eren) in een onveilige woonsituatie?
Ook de woningmarkt bij corporaties zit muurvast doordat er steeds meer ouderen zijn die gezinswoningen bezet houden, en er zo dus niks vrijkomt.
Ik weet het niet, maar ik kan me voorstellen dat bet probleem van het huisvesten van statushouders ook te maken heeft met het jarenlange ontmoedigingsbeleid en telkens maar bezuinigen op asielzaken.
De oplossing daarvoor is echter niet de voorrang van één van die groepen afbouwen. De enige reden dat zo’n motie uberhaupt gezien wordt als worsteling is omdat een groot deel van dit land vluchtelingen als minderwaardig ziet. Niemand zou het omgekeerd (geen voorrang meer voor gezinnen in zeer onveilige situaties) ook maar overwegen.
Ik ken een jongen van 22 die dat is gaan gebruiken, omdat sigaretten hem te duur zijn geworden. Dacht altijd dat iets was voor oudere mensen. ![]()
Zit jij wel eens op je telefoon als je achter het stuur zit en onderweg bent?
- Nee
- Ja, als de auto stil staat bij het stoplicht
- Ja, heel kort om navigatie in te stellen of iets dergelijks
- Ja, langer om met iemand te appen of iets dergelijks
- Ja, anders…
- Ik zit nooit achter het stuur
0 stemmers
En als je op je telefoon zit als je achter het stuur zit, dan heb je de telefoon
- In je hand
- In een houder
- Op je schoot
- Anders
- N.v.t.
0 stemmers
Echt alleen maar als ik stil sta voor de brug als die open staat en de auto op de handrem staat met de motor uit. Verder nooit.
Kom jij weleens niet opdagen voor een afspraak zonder af te bellen? Bijvoorbeeld bij de kapper, tandarts of een restaurant.
- Ja
- Nee
0 stemmers
En als je te laat gaat komen voor een afspraak, bel je dan om dat te laten weten?
- Altijd
- Alleen als ik minstens 5 minuten te laat ga komen
- Alleen als ik minstens 10 minuten te laat ga komen
- Alleen als ik minstens 15 minuten te laat ga komen
- Nooit
0 stemmers
Alleen vanilleseks?
- Ja
- Nee
- Ik weet niet wat dit is
0 stemmers
Ja maar nooit expres. Als ik weet dat ik te laat of niet ga komen laat ik dat weten. Soms vergeet ik idd gewoon iets…
Ik weet eigenlijk nooit wat daar mee bedoeld wordt. Bedoel je dat je alleen heel liefig missionarisseks hebt terwijl je elkaar diep in de ogen aankijkt? Of is het gewoon seks zonder daarbij extremen op te zoeken?