Als die kapot is natuurlijk
Ik heb twee Tangle Teezers en eens in de zoveel tijd maak ik ze schoon in een sopje van schampoo. Laten drogen en weer ready voor gebruik Ook de enige borstels die niet kapot gaan bij mij.
Festival Wildeburg:
- Lijkt me leuk
- Lijkt me verschrikkelijk
- Hmm lijkt me wel oké voor een keer
- Geen idee hoor dit nu voor het eerst
0 stemmers
2x A diploma, 2x B diploma en 1x C diploma.
Ik zat op zwemles, maar daarnaast had ik ook schoolzwemmen.
Maar bij schoolzwemmen ging je toch niet afzwemmen?
Bij ons wel. Ik heb zo mn zwemvaardigheid 1 gehaald.
Bij ons wel.
Bij ons gingen we in ieder geval niet afzwemmen. Maar ook genoeg scholen die niet eens aan schoolzwemmen deden, dus sowieso niet iedereen had die mogelijkheid natuurlijk
ik vind sowieso dat zwemles gratis moet zijn (en verplicht)
Ligt eraan of je goed genoeg bent voor een volgende diploma. Bij mijn klas moesten alleen een jongen en ik afzwemmen, de rest niet. Dat was dan op zaterdag toen alle kinderen van de normale, niet-schoolzwemmenlessen ook afzwommen. De rest van de klas was daar ook niet bij.
Mijn kind heeft zelfs nog schoolzwemmen! Stiekem blij mee want hij wil niet meer op zwemles als hij z’n A heeft, maar door schoolzwemmen gaat hijj sowieso z’n B en C nog wel halen, denk ik.
Ik vind het echt misdadig dat schoolzwemmen in een land als Nederland afgeschaft is. Je weet gewoon dat dat tot te voorkomen overlijdens leidt onder juist kwetsbare groepen. Er zijn nu maar een paar gemeentes die het nog aanbieden. Veel scholen willen wel, maar durven het risico niet te nemen vanwege de aansprakelijkheid.
Bij ons had je twee groepen: diegene die nog geen a hadden en niet konden zwemmen en diegene die dat wel hadden. Ik denk?? Dat die eerste groep ook ging afzwemmen, maar ik zat in die andere groep en daar gingen we niet afzwemmen.
Kijk jij momenteel naar de Wimbledon finale?
- Ja!
- Ja, maar met een schuin oog
- Nee, wil ik ook niet
- Nee, maar zou ik wel willen
- Shit vergeten, ik ga nu kijken!
0 stemmers
Heb jij schoolzwemmen gehad?
- Nee
- Ja
0 stemmers
Ik heb zelf van dit forum gehoord dat mensen schoolzwemmen kregen. Ik dacht misschien alleen heel vroeger. Maar vind het juist een heel goed iniatief. En ik denk dat veel ouders er ook blij mee zijn.
Maar als je dus schoolzwemmen kreeg maar geen diploma erbij, moest je dan alleen nog zelf ergens een diploma halen of? Want sommige kregen het dus wel via hun basisschool.
Schoolzwemmen gebeurt nog steeds op sommige scholen hoor! Is echt niet alleen iets van vroeger
Ik werk veel met mensen met lage inkomens en in onze gemeente is er een vergoeding voor ouders met kinderen tot zwemdiploma A
Bij onze haalde je gewoon je zwemdiploma tijdens schoolzwemmen.
Ik kon alleen niet afzwemmen vanwege een blessure en het schooljaar daarna wilde ik niet meer of hebben m’n ouders gezegd 'je kan zwemmen, je hoeft van ons geen diploma te hebben '. Geen idee eigenlijk.
Ik heb mijn A & B diploma gewoon gehaald en met schoolzwemmen kon je dan voor je C/kikkerbrevet. Waren ook mensen in mijn klas die pas bij het schoolzwemmen hun A of B haalde.
Een vriendin van mij vertelde dat ze haar kind ging inschrijven voor zwemmen en ik schrok best van de kosten + dat er overal lange wachtrijen zijn. Zullen denk ik genoeg gezinnen zijn die net te veel verdienen voor regelingen maar weer net te weinig om zulke bedragen te kunnen betalen.